تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 17 آبان 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):بنده به ايمان ناب نرسد، مگر آن كه شوخى و دروغ را ترك گويد و مجادله (بگومگو) را رها كن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1826752238




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«پیچیدگی حضور در لحضه» شکل می‌گیرد/ نگاه کاسبکارانه نداریم


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: هومن بنایی در گفتگو با مهر:
«پیچیدگی حضور در لحضه» شکل می‌گیرد/ نگاه کاسبکارانه نداریم

هومن بنایی


شناسهٔ خبر: 3595601 - پنجشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲
هنر > تئاتر

هومن بنایی کارگردان تئاتر با اشاره به برپایی کارگاه بازیگری «پیچیدگی حضور در لحظه» که به تربیت بازیگر و تولید تئاتر می پردازد، عنوان کرد در این کارگاه هزینه تراشی های کاسبکارانه وجود ندارد. هومن بنایی نویسنده، کارگردان و مدرس تئاتر درباره فعالیت های اخیرش به خبرنگار مهر گفت: گروه تئاتر Q که من سرپرستی اش را برعهده دارم قصد دارد اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی بازیگری و تولید تئاتر کند. هدف ما این است که در راه پویایی آموزش و کشف استعداد‌های جوان در فضایی آکادمیک و تجربی، با تربیت حس به تولید تئاتر برسیم. این کارگاه با عنوان کلی «‌پیچیدگی حضور در لحظه» در سه ترم ۱۲ جلسه‌ای شکل می‌گیرد که ترم اول با هدف آشنایی بیشتر هنرجو و ‌ بهره‌گیری وی از شیوه‌های مختلف با تکیه بر عنصر بازیگر بر صحنه، شخصیت‌پردازی و درک موقعیت‌های فرضی در شرایط حضور در لحظه اتفاق می‌افتد. وی ادامه داد: هنرجو در ترم دوم با تخیل و خلاقیت آشنا می‌شود، ریتم و تمرکز خود را تقویت می‌کند، بداهه‌سازی و طراحی حرکت را آموزش می‌بیند و تمام این اصول با هدف تکمیل مهارت‌های بازیگری شکل می‌گیرد. در ترم سوم با در نظر گرفتن تجربه‌های عملی در شناخت عناصر درام هنرجویان با نام گروه تئاتر Q به تولید تئاتر خواهند رسید. کارگردان نمایش «تکرار» ادامه داد: کارگاه آموزشی گروه تئاتر Q با در نظر گرفتن سبک‌ها و شیوه‌های بازیگری و توجه به نظریه‌های اساتیدی همچون استانیسلاوسکی، گروتفسکی، میر‌هولد، برشت و آرتو تلاش می کند دست به تولید آثار ارزشمند تجربی و خلاق بزند. این کارگاه بدون وعده‌های پوشالی و هزینه‌تراشی‌های کاسب‌کارانه کار خود را از ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ آغاز خواهد کرد. بنایی درباره آسیب‌های آموزش کاسب‌کارانه و بی‌هدف گفت: بسیاری از هنرجویان فارغ‌التحصیل آموزشگاه‌های بازیگری هنرمندان جوانی هستند که فریب تبلیغات و وعده‌های پوشالی را خورده‌اند یا به اعتبار حضور اساتید نام آشنا هزینه‌های زیادی برای درخشیدن خود صرف کرده‌اند و هیچ‌گاه به هدف خود نرسیده، در نهایت دل‌زده و مایوس از این هنر باورشان نسبت به بازیگری تغییر کرده است. وی ادامه داد: هنرجویان برای فراگیری اصول و فنون بازیگری وقت و هزینه بسیاری را صرف می‌کنند ولی در ازای آن چیزی به دست نمی‌آورند زیرا آموزشگاه‌ها بعد از پایان دوره با ترفند دیگری هزینه‌های تازه‌ای می‌تراشند و برای عملی کردن وعده‌های اولیه خود جریان‌هایی پوچ می‌سازند. کارگردان نمایش «مسافر اتاق شماره ۳۷ » در پایان اظهار کرد: این روزها آموزشگاه‌های بازیگری خودشان بهترین بازیگر هستند. بازیگرانی که نقش خود را آنقدر باورپذیر و بدون نقص ایفا می‌کنند که مخاطبانشان هرگز نمی‌توانند جز با یاس از گرداب آنها برهند. معتقدم راه کشف استعداد نسل بازیگری نه در آموزشگاه‌ها و نه در تمرین اپیزود‌های نمایشنامه‌های «باغ وحش شیشه‌ای» و «مرغ دریایی» و... است، اگرچه هر یک از این ها می‌تواند گامی باشد، بلکه دو بال پرواز این هنر، تجربه و درک صحیح بازیگر از صحنه و لمس لحظه‌های ناب آن است. بازیگر به صحنه زنده است و صحنه به بازیگر.  









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن