تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804337188




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جلیلی: جای روحانی بودم برجام را امضا نمی کردم


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
جلیلی: جای روحانی بودم برجام را امضا نمی کردم




عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: طرف مقابل مانع از اجرایی شدن برجام می‌شود.





باشگاه خبرنگاران جوان: عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: طرف مقابل مانع از اجرایی شدن برجام می‌شود.

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر دوشنبه در نشستی که به مناسبت روز ملی فناوری هسته ای در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد، افزود: امروز، امنیت ایران اسلامی در منطقه، مثال زدنی است و به اعتراف دشمنان انقلاب، پیشرفت های ایران چشمگیر بوده است.

وی ادامه داد: امروز در کشورهای منطقه همچون خیابان های کشور عراق، نام امام راحل عظیم الشأن حک شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: در ایران، اسلام ناب محمدی (ص) حاکم است، اسلامی که امام راحل و شهدا برای ما به ارمغان آورده اند.

وی اضافه کرد: امروز ایران اسلامی در موضوعات بین المللی، دموکراسی و در همه صحنه ها حرف برای گفتن دارد.

جلیلی با اشاره به مقاله 14 سال پیش رئیس وقت شورای امنیت خارجی آمریکا گفت: در این مقاله، بیان شده بود که باید جهان اسلام را بین دو اسلام تقسیم کرد؛ اسلامی که با ما همراه باشد و منافع ما را به خطر نیندازد و اسلامی از جنس طالبان، که راحت بتوانیم آنها را سرکوب کنیم.

وی افزود: آنها نگران راه سومی بودند که هم با آنها همراهی نکند و هم در عین مقاومت، پیشرفت کند که نمونه آن، ایران اسلامی است.

جلیلی خاطرنشان کرد: امروز با گذشت 28 سال از جنگ تحمیلی، کسی جرأت ندارد به مرزهای ما نزدیک شود و دشمنان می دانند قدرتی شکل گرفته که هم در مقابل آنها می ایستد و هم پیشرفت می کند و همین موضوع، آنها را نگران کرده است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: شاه اسبق سعودی به صراحت در رسانه ها اعلام کرد که 27.8 میلیارد دلار به صدام حسین کمک کرده اند و او امروز کجاست که این همه پیشرفت های ایران اسلامی را ببیند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: آنهایی که خودشان هزاران کلاهک هسته ای دارند، چرا به ازای هر سانتریفیوژ ما برنامه ریزی می کنند؟ آنها می بینند انگیزه ای شکل گرفته، تمدنی در حال شکل گرفتن است و شهیدان نماز شب خوانی همچون علی محمدی، رضایی نژاد، شهریاری و ... می ایستند.

جلیلی گفت: حال عقلانیت اینجاست که با وجود چنین دشمنی که با ما مبارزه می کند، او را خلع سلاح کنیم یا خودت خلع سلاح شوی؟ سلاح دشمن، ترساندن است و زمانی می توانیم او را خلع سلاح کنیم که بایستیم و نترسیم.

وی با یادآوری مواضع دولت آمریکا گفت: آنها برای چند سانتریفیوژ ما که زیر نظر آژانس بین المللی انرژی هسته ای بود، قطعنامه صادر کردند و گفتند چون ایران به قطعنامه ها توجهی ندارد، با او گفت وگو نمی‌کنیم.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: همان آمریکایی ها که قطعنامه ها را دست آویز قرار می داد، از سال 1389 تا 1392 ، یک قطعنامه صادر کرد و دلیل روی آوردن به تحریم های یکجانبه نیز همین بود.

جلیلی اظهار داشت: در برجام، مقرر بود یک طرف سانتریفیوژها را کم کند و طرف مقابل، آیین نامه های رفع تحریم را انجام دهد اما امروز می بینیم که چه بحثی را مطرح می کنند، آنها همان چند مورد را نیز انجام نمی دهند.

وی افزود: عده ای که به ما می گویند شما بدبین هستید، خودشان بیایند و موارد خوش بینی را مطرح کنند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه برجام از آفتاب تابان به ابر شتابان تبدیل شده است، اظهار کرد: آن کسانی که ادعا می‌کردند که برجام یک فرصت برای کشور ایران است حال باید پاسخگوی این باشند که چه کسانی مانع اجرایی شدن آن هستند، رئیس جمهور بودم پای برجام را امضا نمی‌کردم.

جلیلی به طرح این سوال پرداخت که چه چیزی می تواند پیشرفت یک کشور را رقم بزند؛ اینکه منابع یک کشور قوی باشد یا خالی شود؟ چه چیزی می تواند افراطی گری کسی که در برابر شما می ایستد را عقب براند؟ دفاع از حق هسته ای ، دفاع از همه حقوق کشور بود.

وی گفت: طرف مقابل شما می‌بیند که شما با همه توان خود به میدان آمده اید و قدرتی پیدا شده که مبنای جدیدی در مناسبات وارد کرده؛ مبنایی که نمی هراسد و اینجاست که باید فهم درستی داشته باشیم.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: باید به دشمن گفت تو حق نداری برای ملت ما در مسیری که می خواهد پیشرفت کند، برنامه ریزی انجام دهی.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اهمیت اتکاء به درون گفت: اتکا به درون یعنی نباید به دشمن اجازه دهیم از سلاحی که فکر می کند می تواند از آن طریق علیه ما موفق شود، استفاده کند.

وی ادامه داد: اتکاء به درون یعنی قدرتی بسازیم که دشمن بحث تحریم ها را به میان نیاورد و به او ثابت کنیم که سلاح او، زنگ زده است.

جلیلی خاطرنشان کرد: با اتحاد و همبستگی و باور به داشته ها و سرمایه های علمی و دانشگاهی، می توانیم به موفقیت های بیشتری دست یابیم.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: هزینه ای که در بحث هسته ای انجام شد، برای دانشگاه و دفاع از تحقیق و علم بود و نقشی که دانشگاه در علم ایفا کرده، نقشی در دفاع از نظام اسلامی و متقابل بوده است.

وی با اشاره به شعار تعیین شده امسال از سوی رهبر معظم انقلاب افزود: اقدام و عمل، تنها شعار نیست، واقعیتی است که ملت ایران باید در اقدام و عمل نشان دهند که هم توانایی دارد و هم از تحریم ها نمی هراسد.







تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن