تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزوجل به موسى وحى كرد: اى موسى در هيچ حالى مرا فراموش نكن و به ثروت زياد شاد نش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

صندوق تضمین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803354249




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجید مجیدی چهره سال هنر انقلاب شد/ مجیدی: آوینی به ما آموخت که پای باورهایمان بایستیم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: مجید مجیدی چهره سال هنر انقلاب شد/ مجیدی: آوینی به ما آموخت که پای باورهایمان بایستیم
مجید مجیدی کارگردان فیلم «محمدرسول الله» به عنوان چهره سال هنر انقلاب سال 95 انتخاب شد.

مجید مجیدی چهره هنر انقلاب شد
به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛   مراسم جشن هنر انقلاب در حوزه هنری با حضور برخی از هنرمندان، سینماگران و افراد سیاسی برگزار شد.


بعد از تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم و سرود ملی جمهوری اسلامی ایران؛ فاضل نظری دبیر هفته هنر انقلاب اسلامی روی صحنه آمد و گفت: شعار هنر متعهد به حقیقت است که این از سخنان گوهر بار رهبر انقلاب است. قرار است چهره هنر سال معرفی شود به این معنا که همه کسانی که برای آرمان‌ها و ارزش‌ها رو به هنر آوردند، برنده هستند. البته این انتخاب از مراحل و فرآیندی رد شده که از بین 19 تن چهره شاخص به 6 نام درخشان رسیده‌ایم. آن چه که ما را خوشحال می‌کند این است که در فضای صمیمی این اتفاق می‍افتد.


وی افزود: با 70 نفر از نخبگان فرهنگی از بین 19 نفر فعالان عرصه هنر انقلاب به 9 نفر و در نهایت نام 6 تن معرفی شدند. امیدوارم هر ساله شاهد کارهای شاخص و برجسته باشیم.


محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری عنوان کرد: عزیزانی که از ادب و هنر بیش از انقلاب اطلاعاتی داشتند و شکاف عمیق آن روزها در قیاس با امروز را می‌بینند هنر امروز را تحسین می‌کنند. مکتب هنر ایرانی اسلامی در نوع نگرش به هستی و  مسائل او و جاذبه‌هایی که برای بیان خودش در نظر گرفته متفاوت است و این رویکرد را به فراسوی مرزها نیز کشانده است.


وی افزود: آثاری که در حوزه فیلم و انقلاب در حوزه هنری تولیدشده  با استقبال کم نظیر و گاهاً بی نظیر مردم روبرو شدند. در حوزه هنری که به آن اشراف دارم در حوزه کتاب نسبت به سال گذشته فروش دو برابر داشتیم. در حوزه سینما با تولید فیلم «محمد رسول الله» رکورد شکنی کردیم. همکاری هنرمندان جوان و پیشکسوتان  در نوع خودش قابل تقدیر است. همچنین یادی می‌کنم از احمدی سخا در حوزه تجسمی و شهید عزیزمان سیاح طاهری که در همکاری با سینماگران برجسته فیلم قابل تامل ما را به روستاهای دوردست بردند. همچنین در توزیع کتاب‌های انقلاب اسلامی زحمات زیادی کشیدند.


وی افزود:مرحوم فرج الله سلحشور نیز از یاد ما نمی‌رود که عمر خودش را در راه هنر این کشور صرف کرد. البته حوزه هنری در کنار موفقیت‌ها ناکامی‌هایی نیز داشت که از آن جمله می‌توان به فیلم «رستاخیز» اشاره کرد. فیلمی که علی رغم میل نظام، هنرمندان و مردم از اکران در ایران و خارج بازماند و متاسفانه چرا آن مشخص نیست چه بسا اگر اجازه پخش داشت جزء 9 کاندید امشب بود.


در بخش بعدی برنامه به معرفی نامزدهای هفته هنر انقلاب پرداخته شد که هر کدام از آنها توسط یک هنرمند معرفی و قدردانی شد شهریار بهرامی از توانمندی‌های عبدالحمید قدیریان در زمینه‌های مختلف هنری یاد کرد. مرتضی سرهنگی، بهناز ضرابی زاده را یکی از نویسندگان جنگ قلمداد کرد. محمدحسین نیرومند به توانایی هادی محمدیان در زمینه ساخت انیمیشن پرداخت و گفت: «شاهزاده روم اثری دینی و فانتزی سختی است که در فروش و جلب مخاطب در نوع خود در کشور ما بی نظیر است». کوروش جوان به تعهدات انقلابی جواد افشار از قبل از انقلاب تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی و در زمان جنگ تحمیلی پرداخت.


همچنین محمدحسین سیاح طاهری فرزند شهید سیاح طاهری از رابطه نزدیک پدرش با پرویز پرستویی یکی دیگر از نامزدان هفته هنر انقلاب اشاره کرد و نام جهادگر و بسیج گمنام را در عرصه سینما و هنر برای او در نظر گرفت.


سید رضا میرکریمی در جایگاه تقدیر از مجید مجیدی در خصوص این کارگردان گفت: خوشحالم که در خدمت شما هستم و قبل از هر فیلم از شهید آوینی ، شهید اهل قلم یاد می‌کنم. همچنین باید از فرج الله سلحشور که تاثیر کار فرهنگی او را در کشورهای خاورمیانه به عینه دیدم اشاره کرد. اگر تصور ما از هنرمند انقلابی انسانی پرخاشگر، مدعی، طلب کار است در اشتباه هستیم چون هنرمند انقلابی به اعتقادات دیگران احترام می گذارد. برخی ها معتقدند که این گونه افراد ستیزه جو هستند در صورتی که آن ها از لطافت و صلح حرف می زنند در صورتی که به واژه انقلاب پایبند هستند. واژه انقلاب با پسوند اسلامی می آید و خود این واژه بیانگر همه چیز است.


وی افزود: وقتی به نامزدهای امسال نگاه می‌کنم مصداق هنرمند واقعی انقلابی هستند. کسانی که پیش از خراب کردن دنبال سازندگی می روند.


وی ادامه داد: مجید مجیدی، به رفاقت با تو افتخار می‌کنم و از طرفی به همه نامزدها غبطه می‌خورم و امیدوارم خداوند این لطف را به من بکند و سال آینده در جایگاه شما باشم.


در ادامه سرلک، مومنی شریف و زینال پور روی صحنه آمدند و از خانواده شهید سیاح طاهری تقدیر کردند. همچنین نمایش «فصل شیدایی» که کاری از علی رضا کوه‌فر و سعید اسماعیلی بود توسط  رحمت امینی، حبیب ایل بیگی و آب خضر ( رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی)  تقدیر شد. این اثر به عنوان اتفاق مهم هنری سال گذشته بود.


در ادامه از تمام چهره‌های هنر انقلاب تقدیر شد. البته پرویز پرستویی حضور نداشت و لوح تقدیر و هدیه او تحویل فرزند شهید سیاح طاهری داده شد.


در بخش پایانی برنامه نوبت به معرفی چهره سال هنر انقلاب رسید که این عنوان را به مجید مجیدی دادند. او پس از دریافت هدیه و لوح تقدیر خود گفت: وقتی خودم را در مقابل اقیانوس بی‌کران شهیدان می‌بینم می‌فهمم کاری انجام نداده‌ام. آنها فضا را برای افرادی مانند من آماده کردند. آنها بی‌ادعا بودند و این کوچک ترین کاری بود که ما انجام دادیم و باعث افتخار عمر و زندگیمان را با گروهی همدل صرف ساخت فیلم پیامبر اعظم (ص) کردم. جا دارد از شهید مرتضی آوینی یاد کنم او به ما آموخت که پای باورهایمان بایستیم.


وی افزود: زمان تولید فیلم «بدوک» از طرف دفتر ریاست جمهوری وقت به ما ایراداتی وارد شد و مورد ماخذه قرار گرفتیم تنها کسی که به من یاد داد به پای باورهایمان بیایستم مرتضی آوینی بود. او به من گفت تو از دردها و رنج های مردم سخن گفتی پس کار اشتباهی انجام ندادی به پای اعتقادت بایست.


وی ادامه داد: سخنان مرتضی آوینی باعث شد حتی از حوزه هنری که خانه من بود هجرت کنم و برای ساخت آثار بعدی که در آن اعتقادات و باورهایم گنجانده شده بود سخنان او را مدنظر قرار دهم.


در این مراسم هنرمندانی چون مجید مجیدی، کوروش زارع، محسن مومنی شریف، حبیب ایل بیگی، جواد افشار، هادی محمدیان، سیدرضا میرکریمی و چهره سیاسی حداد عادل حضور داشتند.


گفتنی است 6 نامزد نهایی دریافت این عنوان در سال 94، به ترتیب حروف الفبا جواد افشار، پرویز پرستویی، عبدالحمید قدیریان، مجید مجیدی، هادی محمدیان و بهناز ضرابی‌زاده بودند كه این انتخاب براساس رای حدود ٦٠ نفر از نخبگان و خبرگان هنری صورت گرفت.







۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن