تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه  الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813073763




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران و ایتالیا ۷ سند همکاری امضا کردند + عکس


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: ایران و ایتالیا ۷ سند همکاری امضا کردند + عکس
ایران و ایتالیا در جریان سفر ماتئو رنتزی نخست وزیر ایتالیا به تهران ۷ سند همکاری در زمینه های مختلف امضا کردند.
این اسناد در دو بخش دولتی و خصوصی با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران و ماتئو رنتزی نخست وزیر ایتالیا به امضا رسید.
ایران ایتالیا

از جمله اسناد امضا شده می توان به یادداشت تفاهم همکاری در زمینه گردشگری و فعالیت های فرهنگی، تفاهم نامه همکاری صنعتی، بین وزارت نیروی ایران و وزارت توسعه اقتصادی ایتالیا و همچنین چهارچوب همکاری راه آهن جمهوری اسلامی ایران و راه آهن دولتی ایتالیا اشاره کرد.
یادداشت تفاهم همکاری بین شرکت انل و شرکت ملی صادرات گاز ایران، یادداشت تفاهم همکاری بین شرکت فرودگاه های ایران و شرکت فرودگاه های میلان ایتالیا و یادداشت تفاهم همکاری بین شرکت، یادداشت تفاهم همکاری بین شرکت کارگاز سیستم ایران و شرکت دانیلی ایتالیا در زمینه تولید انواع مفتول، میلگرد و تسمه مورد نیاز صنایع خودرو از دیگر اسنادی است که بین ایران و ایتالیا امضا شد. حجت الاسلام و المسلمین روحانی در نشست خبری با نخست وزیر ایتالیا گفت: قبل از تحریم، ایتالیا بزرگترین شریک تجاری ما در اروپا بود، می خواهیم امروز هم ایتالیا نقش خود را ایفا کند.

رئیس جمهور افزود: ایران و ایتالیا، رایزنی های خود را درباره افغانستان، یمن، عراق، سوریه و لیبی افزایش می دهند.
نخست وزیر ایتالیا بامداد امروز - سه شنبه- برای دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شد و ساعاتی پیش مورد استقبال رسمی روحانی قرار گرفت.
رئیس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر ایتالیا پس از مراسم استقبال رسمی در مذاکرات هیات های عالی رتبه دو کشور شرکت کردند. بر اساس این گزارش، یک هیات بزرگ 250 نفری سیاسی و اقتصادی با دستور کار گسترش و ارتقای روابط دوجانبه در دوران پساتحریم نخست وزیر ایتالیا را در سفر به تهران همراهی می کنند.
علاوه بر دیدار با رئیس جمهور؛ دیدار و گفت و گو با دیگر مقام های بلندپایه جمهوری اسلامی ایران، توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری دو کشور در دوران پسا تحریم و حضور فعال شرکت ها و سرمایه گذاران ایتالیایی در ایران از اهداف سفر رنتزی بیان شده است.
وزیر آموزش و پرورش و دانشگاه ها، برخی معاونان وزارتخانه ها، روسای موسسه بیمه ضمانت صادرات «ساچه»، شرکت نفت «انی» و اتحادیه صنایع «کنفیندوستریا»، موسسه تجارت خارجی «ایچه» ، نمایندگان شرکت های کوچک و متوسط، صاحبان صنایع و مدیران ارشد بانک های بزرگ ایتالیا نخست وزیر این کشور را در سفر به تهران همراهی می کنند.
تبادل هیات های دولتی و تجاری میان دو کشور نیز در سال 1394 افزایش چشمگیری داشت. آغاز فرآیند برداشته شدن تحریم های بین المللی علیه ایران در نتیجه مذاکرات هسته ای و توافق نهایی، صاحبان صنایع در ایتالیا را امیدوار کرده است تا به جایگاه پیشین خود به عنوان نخستین شریک تجاری ایران در اروپا بازگشته و آلمان را پشت سر بگذارند. منبع: شبکه خبر


سه شنبه, 24 فروردين 1395 ساعت 20:50





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن