تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805702752




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تیتر امشب/ جزئیات دستاوردهای جدید هسته ای


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: تیتر امشب/ جزئیات دستاوردهای جدید هسته ای


معاون سازمان انرژی اتمی و رئیس ستاد برگزاری مراسم روز فناوری هسته ای گفت: فردا در روز ملی فناوری هسته ای و با حضور رئیس جمهور قرار است دستاوردهای هسته ای جدید از جمله مجتمع های سوخت غیر مخرب و دستاوردهایی در حوزه سلامت رونمایی شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در آستانه روز 20 فروردین روز ملی فناوری هسته ای هستیم که قرار است فردا در این روز با حضور رئیس جمهور کشورمان از چند دستاورد جدید درعرصه فناوری هسته ای رونمایی شود. با همین رویکرد آقای دکتر خلفی معاون سازمان انرژی اتمی و رئیس پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای و آقای زارعان معاون سازمان انرژی اتمی و رئیس ستاد برگزاری مراسم روز فناوری هسته ای  در گفتگویی این دستاوردهای جدید را تشریح کردند.
زارعان معاون سازمان انرژی اتمی

 معاون سازمان انرژی اتمی و رئیس ستاد برگزاری مراسم روز فناوری هسته ای  در ابتدا با تبریک دهیمن سالگرد فناوری هسته ای گفت: چون روز بیست فروردین جمعه است قرار شد ه است که فردا نوزده فروردین با حضور ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، بیش از 100 سفیر یا نمایندگی مقیم در کشور و تعدادی از وزرای محترم ، متخصصین هسته ای و عناصرعلمی کشور در این مراسم با شکوه که نمادی از اقتدار و پیشرفت هست، شرکت می کنند.
زارعان  در ادامه گفت: در سال 94 مسئولین، در حوزه مذاکرات و برجام اقداماتی داشتند و متخصصین صنعت هسته ای هم با روحیه جهادی و پرشتاب به دنبال رفع نیازهای کشور در حوزه فناوری هسته ای اثر گذاری در سایر صنایع بودند، قرار است فردا با حضور رئیس جمهور دوازده دستاورد رونمایی شود که چهار دستاورد اصلی  در سالن اجلاس است. یکی از آن ها در حوزه مجتمع های سوخت غیر مخرب است. دو دستاورد هم در حوزه سلامت ازجمله ماشین اولترا سانتریفیوژ و زونال را داریم، بقیه دستاوردها هم در زمان خود معرفی خواهد شد.
  زارعان درباره سانتریفیوژ و کابرد آن گفت: سانتریفیوز کار جداسازی را انجام می دهد و استراتزی که سازمان انرزی اتمی داشته است بحث تجاری سازی سازمان انرزی اتمی در دیگر صنایع است. سانتریفیوز ها کاربردهای متنوعی دارد ولی کار اصلی آن جداسازی است. در مدت شش ماه ما توانسیتم ماشین توبولار وسیستم مشابه را بسازیم و تولید واکسن را راه اندازی  کردیم. با لطف خدا و همت دانشمندان ایرانی توانستیم در کمتر از یکسال ماشین های سانتریفیوز را بومی کنیم و سومین کشور در دنیا از لحاظ تولید ماشین سانتریفیوز باشیم.
وی افزود: نه تنها در حوزه سلامت بلکه در حوزه های دیگر مثل حوزه های نفتی هم قراردادهایی امضا شده است برای ساخت دستگاه سانتریفیوز که برای اکتشاف نفت و استخراج مواد کاربرد دارد.
خلفی معاون سازمان انرژی اتمی

دکتر خلفی هم در ادامه گفت: فردا شامل رونمایی از دو محصول جدید خواهیم بود. این دو مجتمع های سوخت واقعی با ابعاد واقعی یا کوچکتر هستند. وی افزود: مجموعه سوخت شامل میله های سوخت است که داحل پکیجی قرار می گیرد . کاری که انجام شده است بعد از توفیقات در زمینه چرخه سوخت هسته ای این مجتمع ها به ابزار و تجهیزات  اندازه گیری مجهز شدند به طوریکه که ما می توانیم از انها در تست سوخت و هم در راکتور بازطراحی شده اراک که از این به بعد سوخت راکتور اراک بر این مبنا انجام خواهد شد.  این ابزار برای راکتور های قدرت نیز ساخته شده است که قرار است در راکتور تهران تست شود. وی افزود: کشورهای صاحب نامی از این تکنولوژی در دنیا برخوردار هستند. خوشبختانه ایران جز 5 تا 6 کشور دنیاست که توانسته ایم این مجتمع ها را تولید کنیم که دارای ابزار  اندازه گیری هستند.
رئیس پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای در ادامه گفت: این ابزار بخش پژوهش و فناوری ها قابل استفاده هستند. تمام طراحی وساخت این مجتمع ها داخل ایران و توسط دانشمندان ایرانی انجام شده است. طراحی مجتمع  اراک هم در زمان بعد از برجام انجام شده است و در مدت کوتاهی که بعد از برجام داشته ایم این  کار صورت گرفته است و فردا رونمایی خواهد شد.
وی گفت: به لحاظ  تکنولوژی بالایی که در نصب سنسورها وجود  دارد ابعاد سوخت، نصب ترموکوبل و سایر موارد که بسیار حساس است دانش انحصاری است و منحصر به فرد است که به راحتی در اختیار کشوری قرار نمی گیرد. دکتر خلفی افزود: این ها ابزارهای طراحی راکتورها هستند و از لحاظ بعد تجاری هم هیچ شرکتی حاضر نیست که این ابزارها را در اختیار کشوری قرار دهد. خوشبختانه ما به این بلوغ از علم و فناوری رسیده ایم و با اراده توانستیم این ابزار را بسازیم و هدفمند هم ساختیم به طوریکه در بازطراحی راکتور اراک هم بتوانیم از آنها استفاده کنیم. دکتر خلفی گفت: در حدود سه ماه این ایده به عمل تبدیل شد اما دانش ده ماهه دنباله این کار است.

   
دانلود

لینک را کپی کنید


چهار شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن