تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): هرگاه سفره پهن مى‏شود، چهار هزار فرشته در اطراف آن گرد مى‏آيند. چون بنده ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812873113




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شکلات قاچاق در بازار/ شبنم تا حدی جلوی قاچاق را گرفت/ رکود شدید شده، مردم نمیخرند


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: مغازه ای گفت: طبق آمار گمرک میزان واردات شیرینی و شکلات به داخل کشور بسیار ناچیز بوده و اکثرا محصولات موجود در بازار ایران از طرق غیر قانونی وارد ایران می شوند.

به گزارش پایگاه خبری تراز ،جمشید مغازه ای دبیر انجمن صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات با بیان این موضوع که نمی توان سهم محصولات خارجی را در بازار شیرینی و شکلات کشور محاسبه کرد به خبرنگار تراز گفت: چون بخش عمده ای از شیرینی و شکلات خارجی موجود در بازار ایران از طریق قاچاق و مبادی غیرقانونی وارد کشور می شوند نمی توان سهم مشخص و دقیقی از محصولات خارجی در بازار داخلی تعیین نمود.وی در ادامه افزود: بخش عمده ای از محصولات موجود در بازار به خصوص در بخش آدامس و بیسکویت، محصولات خارجی قاچاق می باشند.
مغازه ای درباره نقش ایران کد و شنبم در کاهش میزان قاچاق اظهار داشت: طبیعتا این طرح ها تاثیرات مثبتی در مقابله با قاچاق داشتند اما با مرور زمان عده ای دست به فروش شنبم زده و درواقع این طرح به عنوان یک عامل کنترل کننده  فقط  توانست هزینه قاچاق را افزایش دهد .وی ادامه داد: اگر طرح شنبم کنترل و مدیریت می شد می توانست موفق شده و پاسخگو باشد.


دبیر انجمن صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات درباره دلایل کنار گذاشتن طرح شبنم و ایران کد تصریح کرد: به هر حال این موضعی بود که از سوی مسئولین بالای دولتی اخذ شد و فعلا نیز طرحی جایگزین آن نشده است.وی درباره میزان فروش شیرینی و شکلات در ماه های پایانی سال گذشته گفت: طبیعتا پیک کاری و تولید و مصرف در صنف ما 6 ماه دوم سال است اما با توجه به رکودی که در کل کشور حاکم است صنف ما نیز از این رکود بی بهره نبوده و به دلیل کاهش قدرت خرید مردم ما بازار سال های گذشته را نداشتیم.
مغازه ای با اشاره به ظرفیت های تولیدی خالی در این صنعت خاطرنشان کرد: ظرفیت صنعت شیرینی و شکلات چیزی حدود 2 میلیون و100 هزار تن، با تکنولوژی های فعلی است که در سال گذشته به خاطر نبود بازار مناسب برای عرضه کالاها و محصولات خود، حدود 1 میلیون و ششصد هزار تن تولید داشتیم.وی درباره میزان صادرات این صنعت تصریح کرد: در سال گذشته به لحاظ وزنی حدود 240 هزار تن و به لحاظ ارزشی نزدیک به 600 میلیون دلار از تولیدات مان را به خارج از کشور صادر کردیم.
مغازه ای در خاتمه درباره میزان واردات قانونی شیرینی و شکلات به کشور افزود: طبق آمار گمرک میزان واردات شیرینی و شکلات به داخل کشور بسیار ناچیز بوده و اکثرا محصولات موجود در بازار ایران از طرق غیر قانونی وارد ایران می شوند.









زمانبندی انتشار: 16 فروردين 1395 - 08:23





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن