تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسادت نمى ورزد، منافق حسادت مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803983958




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرمايه‌گذاران ايراني براي پاسخ به «300» خرج نمي‌كنند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: سرمايه‌گذاران ايراني براي پاسخ به «300» خرج نمي‌كنند
مسعود جعفري جوزاني از اينكه سرمايه‌داران ايراني حاضر به سرمايه‌گذاري در حوزه فرهنگ نيستند به شدت انتقاد كرد. اين كارگردان كه چند سالي است به دنبال ساخت فيلم سينمايي كوروش است، در گفت‌و‌گويي از اينكه سرمايه‌داران ايراني حاضر به سرمايه‌گذاري روي اين فيلم نيستند گلايه كرد.
نویسنده : هادي عسگري 


مسعود جعفري جوزاني از اينكه سرمايه‌داران ايراني حاضر به سرمايه‌گذاري در حوزه فرهنگ نيستند به شدت انتقاد كرد. اين كارگردان كه چند سالي است به دنبال ساخت فيلم سينمايي كوروش است، در گفت‌و‌گويي از اينكه سرمايه‌داران ايراني حاضر به سرمايه‌گذاري روي اين فيلم نيستند گلايه كرد.
ساخت فيلم سينمايي كوروش كبير بعد از اينكه هاليوود قسمت اول فيلم 300 را ساخت بر سر زبان‌ها افتاد. جعفري جوزاني كه در آن زمان به تازگي ساخت سريال فاخر «در چشم باد» را به پايان رسانده بود، اعلام كرد كه مي‌خواهد فيلمي درباره كوروش هخامنشي بسازد. در آن روز‌ها اينگونه مطرح شد كه فيلم فاخر كوروش پاسخي فرهنگي به توهين فيلم 300 به ايرانيان است. ولي هرچه از زمان انتشار خبر ساخت اين فيلم مي‌گذشت هيچ خبري از ساخت آن نشد. علي معلم تهيه‌كننده اين فيلم و جعفري جوزاني نويسنده فيلمنامه و كارگردان آن در گفت‌و‌گوهايي از مشكل اصلي پيش روي اين فيلم يعني عدم جذب سرمايه لازم سخن گفتند.
جعفري جوزاني كه در سال گذشته از كتاب كوروش رونمايي كرد، در گفت‌و‌گويي بلند كه با باشگاه خبرنگاران داشته است، درباره ساخت فيلم كوروش توضيحاتي ارائه كرده است.
اين نويسنده و كارگردان درباره اينكه چرا به سراغ سوژه كوروش رفته است، مي‌گويد: طبيعي است آدمي مانند من سراغ كوروش كبير برود. قبل از نگارش اين كتاب سال‌ها كار كردم و پورياي ولي را براي صدا و سيما نوشتم كه تصويب شد و كد اقتصادي هم دادند اما متأسفانه كار نشد. كوروش كبير حركت بعدي بود چون احساس كردم در شرايط فعلي و اتفاقات فراتكنولوژي و سريع در دنيا نياز به قوي‌تر كردن نهاد ملي داريم.
 جوزاني مي‌افزايد: نياز داريم بچه‌هاي ما هويت ملي خود را حفظ كنند يعني به نوعي غرور ملي در آنها پديد بياوريم تا اميد در آنها زنده شود و بدانند مي‌توانند به جايگاه‌هاي مرتفع برسند، باور كنند كه پيروزي نتيجه اراده قوي است، باور كنند روزي يك نفر در اين مملكت به دنيا آمد و حكومتي جهاني و چند مليتي را تشكيل داد و به مدنيت معنا بخشيد، باور داشته باشند كه يك نفر با روياي بزرگ مي‌تواند جهاني را هدايت كند و امپراطوري وسيعي را به وجود بياورد تا بدون ضرب شمشير همه را زير پرچم نگه دارد. وي كه اواخر سال گذشته كتاب كوروش را رونمايي كرد، مي‌گويد: ما با سه جلد كتاب رو‌به‌رو هستيم كه كوروش را در عرصه‌هاي مختلف نشان مي‌دهد؛ جلد اول آن آماده است و دو جلد ديگر را مخفی نگه داشتيم تا در زمان ديگري بيرون بدهيم. در كل نگارش بيشتر از يك سال اما تحقيق حدود هفت سال طول كشيد.
اين كارگردان كه پروژه پورياي ولي را نيز به تلويزيون ارائه داده اما هنوز موفق به ساخت آن نشده است، درباره پيشرفت پروژه كوروش، توضيح مي‌دهد: فيلمنامه‌ها آماده است. از طرفي دكتر ناصر رياحي براي اينكه ماشين ساخت اين پروژه به حركت در بيايد كمك‌هايي خواهد كرد و از سوي ديگر در حال ساختن كيك استار هستيم (كيك استار به معناي حمايت از ايده‌ها و كارهاي جديد) و سايت‌هايي را در برخي كشورها از جمله ايران و آلمان براي جذب سرمايه‌گذار نيز راه‌اندازي كرديم تا كار شروع شود.
 جوزاني با اشاره به اينكه اميد دارد اين پروژه سينمايي را بسازد تأكيد مي‌كند: عوامل فني و حتي هنر‌پيشه‌هايي كه به ما زنگ زدند و بدون دستمزد و افتخاري اعلام همكاري كردند همه اينها سرمايه است. ما شروعي مي‌خواهيم كه اين موتور روشن شود و به اين موضوع بسيار اميدواريم.
اما مهم‌ترين گلايه جعفري جوزاني از عدم سرمايه‌گذاري بخش خصوصي روي پروژه كوروش كبير است. اين تهيه‌كننده مي‌گويد: متأسفانه سرمايه‌گذاران ايراني اصلاً به اين موضوع فكر نمي‌كنند بيشتر در اين فكرند كه سرمايه‌هاي خود را انبوه كنند و در كشورهاي ديگري مانند چين و آلمان ببرند. كسي به فكر خانه نيست اميدوارم سرمايه‌داران ما به اين ملت بزرگ و ارزشمند احترام بگذارند و جلوي آنها سر تعظيم فرود بياورند چون هرچه داريم از اين ملت است. بايد بدانند كه بازپرداخت و دادن ماليات به هنر و فرهنگ يكي از اساسي‌ترين كارهاي آنها باشد.
 كارگردان فيلم شير سنگي در پاسخ به سؤالي درباره حمايت دولتي از سينما، مي‌گويد: مسئولان سينمايي كساني هستند مثل من. اصلاً اينطور نيست كه كاري از دستشان ساخته باشد چون سينماي ايران مانند بيشتر ارگان‌ها مشكلات بودجه دارد به اين دليل ما نمي‌دانيم مسئولان سينمايي چه كاري مي‌توانند بكنند كه نكردند يا برنامه آنها چه بوده كه ما بدانيم كجاي آن را به اجرا درنياورند اما به نظرم بهترين كمكي كه مسئولان سينمايي مي‌توانند براي اين سينما انجام دهند اين است كه ارتباط محكمي با اهالي سينما داشته باشند. اميدوارم خودشان را از مشورت كردن بي‌نياز ندانند حتي با آدم‌هايي كه تصور مي‌كنند ممكن است افكارشان از آنها دور باشد بايد طراحي و برنامه‌ريزي دقيق فرهنگي براي كشور در نظر بگيرند اگر اين كارها را انجام دهند و پسابرجام نيز اتفاق بيفتد و بتوانند به واسطه آن بودجه‌اي را وارد مملكت بكنند سينما از وضعيت فعلي بيرون خواهد آمد. به نظر مي‌رسيد با توجه به بي‌ميلي بخش خصوصي به سرمايه‌گذاري روي پروژه‌هاي عظيمي مانند توليد فيلم سينمايي كوروش، مشكل توليد اين فيلم در كوتاه مدت حل نشود در صورتي كه به نظر مي‌رسد در كنار فيلم‌هاي صرفاً تجاري، سينماي ايران نيازمند فيلم‌هاي فاخر تاريخي نيز هست.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن