تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ات گفته شود، درباره ديگران مگوى. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803145813




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیر دفاع انگلیس: دیدگاه ما درباره ایران تغییر نکرده است


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: وزیر دفاع انگلیس: دیدگاه ما درباره ایران تغییر نکرده است


وزیر دفاع انگلیس گفت: با وجود توافق هسته ای با ایران دیدگاه ما درباره این کشور تغییر نکرده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مایکل فالون وزیر دفاع انگلیس در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی الجزیره عربی در پاسخ به سوال مجری که از وی پرسید: کشورهای حوزه خلیج فارس در این باره که توافق هسته ای با ایران لطمه ای به امنیت کشورهای حوزه خلیج فارس نمی زند با کشورهای غربی هم نظر نیستند، چه تضمین هایی به کشورهای حوزه خلیج فارس داده اید که امنیت شان به هیچ وجه تحت تاثیر این توافق قرار نخواهد گرفت؟ گفت: ما موضع خود را در طرح پنجگانه توضیح دادیم و خاطرنشان کردیم که ما خواهان تقویت روابط با کشورهای حوزه خلیج فارس هستیم و به صورت ویژه برای استحکام امنیت منطقه تلاش می کنیم و به دنبال افزایش حضورمان در منطقه خلیج فارس هستیم و می خواهیم که این حضور دائمی باشد. از این رو ما پایگاه های دریایی جدیدی در منطقه خلیج فارس می سازیم و تعداد نیروهای مان در خلیج فارس را افزایش می دهیم. به همین منظور ما مساله ایجاد پایگاه های هوایی جدید و اجرای آموزش های میدانی را مورد بررسی قرار می دهیم. همچنین ما با هم پیمانان مان شفاف بوده ایم. با وجود آنکه ما در انعقاد توافق هسته ای با ایران مشارکت داشته ایم این به منزله آن نیست که هوشیاری ما در قبال ایران و اقدام های این کشور کاهش یافته است بلکه بر عکس هوشیاری در قبال ایران افزایش یافته است.
 وی افزود: از آنجا که ایران توافق هسته ای را امضا کرده است، بسیار مهم است که مطمئن شویم اقدام های ایران، صلح جویانه است. پس از امضای توافق هسته ای از سوی ایران، به سود این کشور است که ثابت کند اقدام های ایران بهبود یافته است و این کشور قصد مداخله در برخی کشورهای همسایه را ندارد. ما منتظریم که شاهد این تغییر در روش ایران باشیم. بنابراین انعقاد توافق هسته ای با ایران دیدگاه ما نسبت به این کشور را تغییر نداده است. ما از ایران می خواهیم که روابط صلح آمیز و سازنده در پیش بگیرد تا حس تردید آمیز کشورهای منطقه در خصوص مقاصد ایران را تغییر دهد. با وجود بشار اسد سوریه آینده ای نخواهد داشت فالون در پاسخ به سوال مجری که مجری: آیا در نبرد با داعش شما بشار اسد را شریک و همپیمان خود می دانید؟ گفت: نه اینگونه نیست. بشار اسد به سرکوب ملت خود و بمباران کور مردم می پردازد و بشکه های انفجاری بر سر آنها فرو می ریزد. هم اکنون دلایل بسیاری وجود دارد که نشان می دهد بشار اسد از گازهای سمی علیه ملت خود استفاده کرده است از این رو سوریه نمی تواند هم پیمان کشور ما باشد. ما به طور مستمر از ضرورت برکناری بشار اسد سخن گفته ایم و تاکید کرده ایم تا زمانی که بشار اسد در قدرت باقی است سوریه آینده ای نخواهد داشت. بحران سوریه راه حل غربی ندارد، مساله سوریه و عراق راه حلی انگلیسی، فرانسوی یا آمریکایی ندارد. این مشکلات باید به صورت داخلی حل شود. اگر این پرونده ها راه حل های نظامی داشته باشد باید این راه حل ها از درون آن کشور صورت گیرد. به این معنا که باید نیروهایی داخلی در عرصه میدانی آن کشور وجود داشته باشند که برای ایجاد امنیت و تامین صلح برای آینده فعالیت کنند. از این رو ما هم اکنون به تشویق تحقق چنین وضعیتی می پردازیم. ما تلاش می کنیم با این کشورها به گونه ای تعامل کنیم که این نظام ها هر چه بیشتر نماینده مردم خود باشند و حالت سرکوبگرانه کمتری داشته باشند. ما در این زمینه موفقیت هایی داشته ایم و مثلاً هم اکنون در افغانستان، دولتی منتخب و دموکراتیک از طریق انتخابات بر سر کار آمده است، انتخاباتی که در آن هفت میلیون رای دهنده شرکت کردند. ما در عراق نیز دولتی مردم نهاد داریم که دارای رئیس جمهوری کُرد، نخست وزیری شیعی و وزیر دفاعی سنی است. این دولت منتخب، نهایت تلاش خود را برای یکپارچگی عراق به کار می گیرد و من تصور می کنم این دولت مستحق حمایت ماست.

هر اقدام ما در عراق صرفاً با درخواست دولت این کشور است وی در پاسخ به این سوال که منظور شما از اینکه باید نیروهایی باشند که تامین امنیت در سوریه را بر عهده بگیرند، نیروهای عربی است یا سوری؟ گفت: این امر بستگی به نظر سوری ها دارد. در مورد عراق باید بگویم که نخست وزیر این کشور با حضور نیروهای انگلیسی در خاک عراق مخالفت کرده است. نهایتاً باید نیروهای داخلی که مورد اعتماد ملت ها هستند امنیت را تأمین کنند. با وجود این ما از نیروهایی که در عرصه میدانی مبارزه می کنند حمایت های چند جانبه ای به عمل می آوریم. ما به لحاظ مسائل اطلاعاتی، حملات هوایی و آموزش به نیروهای میدانی کمک می کنیم و هرگونه کمک دیگری نیز به آنها ارائه می کنیم. با این حال در عرصه میدانی این درگیری تنها از طریق داخلی قابل حل و فصل است. هر اقدامی که ما در عراق انجام می دهیم صرفاً با درخواست دولت عراق است، به طور کلی ما تنها با درخواست رسمی دولت های قانونی منطقه اقدام به مداخله در این کشورها می کنیم.

برای مداخله در سوریه نیازی به اجازه دولت سوریه نداریم فالون در پاسخ به این سوال که آیا شما دولت سوریه را یک دولت قانونی می دانید؟ گفت: تصور می کنم دولت سوریه پس از جنایت هایی که علیه ملت خود انجام داد مشروعیت خود را از دست داده است، ما برای مداخله در سوریه نیازی به اجازه دولت سوریه نداریم زیرا این دولت قادر به تعامل با تهدیدی که گروه داعش علیه عراق ایجاد کرده نیست و آمادگی مبارزه با این گروه را ندارد. از این رو ما حق داریم برای تامین دفاع فراگیر، در درون خاک سوریه دست به فعالیت بزنیم و این مبنای قانونی حملات هوایی است که ما هم اکنون در سوریه انجام می دهیم.


شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن