تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر گاه بنده‏اى هنگام خوابش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، خداوند به فرشتگان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804435270




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عمار می تواند مسیر تولید بازی های داخلی را به سمت نیازهای جامعه هدایت کند


واضح آرشیو وب فارسی:قلمکده: علی صابونچی گفت: ورود جشنواره عمار به حوزه بازی های رایانه ای، یکی از حرکت های تأثیرگذاری است که باید زودتر انجام می شد.به گزارش پایگاه تحلیلی خبری قلمکده به نقل از نسیم آنلاین علی صابونچی، مدیرموسسه آرماگدون ، با اشاره به وضعیت تولید بازی های رایانه ای در کشور گفت: در مقایسه با تولیدات خارجی که به دلیل پیشرفت تکنولوژی ساخت بازی، با رشد کیفی مواجه هستند بازی های داخلی مقداری از عرصه عقب مانده اند و نیاز به طی زمان چند ساله است. البته با نگاه کلی بر این موضوع در جایگاه خوبی قرار داریم اما تولیدات داخلی مخاطب را اقناع نمی کند. صابونچی تصریح کرد: یکی از دلایلی که باعث مطرح شدن موضوع بازی سازی در کشور می شود تفاوت فرهنگی با کشورهای سازنده بازی ها است، اگر صرفاً جهت سرگرمی و تفریح به این موضوع نگاه می شد نیازی به تولید داخلی نبود و امکان استفاده از تولیدات خارجی وجود داشت. وی ادامه داد: با نگاه کلی بر حوزه بازی شاهد نظام رده بندی سنی هستیم که مطمئناً این رده بندی ناشی از تفکر و فرهنگ در کشورهای غربی متفاوت با کشور ماست. وجود چنین تفاوتی نیاز به تولید بازی رایانه ای در کشور را مضاعف می کند. این منتقد بازی های رایانه ای افزود: عامل اصلی برای تولید بازی در کشور، مقوله فرهنگ است بنابراین می توان گفت یکی از کارکردهای بازی رایانه ای در کشور سرگرمی است، اما عامل اصلی موضوع تفاوت فرهنگ هاست. زیرا این تفاوت مانند سایر ابزار از جمله اینترنت، شبکه های اجتماعی و… منجر به ایجاد تهدید و فرصت می شود و عدم استفاده از فرصت پیش آمده، آن را به تهدید تبدیل می کند. این منتقد با اشاره به اهمیت بازی رایانه ای به عنوان ابزاری در راستای تبلیغ ایدئولوژی و تفکر تصریح کرد: به جای حذف بازی رایانه ای باید سیاست گذاری مناسب در این حوزه انجام گیرد تا تولیدات داخلی، قابل مقایسه و رقابت با بازی های خارجی شود. وی درباره حضور نهادهای فعال در این حوزه گفت: اگر نهادها با توجه به موضوع فعالیتشان به عنوان سرمایه گذار به این عرصه ورود کنند اثر مثبتی می گذارد، اما اگر به عنوان یک موضوع عام وارد این عرصه شوند با توجه به این که جنس مخاطبانشان متفاوت است، موفق نمی شوند. صابونچی افزود: با بررسی فعالیت نهادهایی که در حوزه بازی رایانه ای حضور دارند، می توان گفت این گروه ها در تولیداتشان دو نوع سیاست دارند، سیاست اعلامی یعنی اینکه با مد نظر داشتن اصول انقلاب و اسلام و منافع کشور، محتوای اثرگذاری تولید شود، اما سیاست اعمالی به این معنا که سرمایه گذاری به منظور درآمدزایی و منافع یک نهاد یا سازمان صورت گیرد و این دو نقطه مقابل یکدیگر هستند. این فعال بازی های رایانه ای ادامه داد: با توجه به نوع مخاطب، سرمایه گذار و عدم تعیین خط سیر مشخص برای بازی ها، تولیدکنندگانی که بخواهند با موضوعات انقلابی بازی بسازند، علاوه بر تحمیل برخی هزینه ها، خواسته یا ناخواسته بایکوت می شوند، به همین دلیل، چنین تولیداتی نیاز به پشتوانه دارد. صابونچی تصریح کرد: در حال حاضر، بازار عرضه بازی های رایانه ای کشور، آمادگی پذیرش بازی هایی با موضوعات انقلابی را دارد و برای ورود به این عرصه باید هرچه زودتر عمل کرد، چرا که هر اندازه دیرتر این مسئله اتفاق بیفتد، میزان پذیرش هم کمتر می شود. وی اظهار داشت: ورود جشنواره عمار به حوزه بازی های رایانه ای، یکی از حرکت های تأثیرگذاری است که باید زودتر انجام می شد. صابونچی خاطر نشان کرد: در سایر جشنواره ها و نمایشگاه ها، بازی های رایانه ای به عنوان بخشی در کنار سایر موضوعات در نظر گرفته می شود و اینکه جشنواره عمار به صورت خاص به این حوزه وارد شده، بسیار قابل توجه است؛ زیرا با برنامه ریزی و سیاست گذاری مناسب می تواند از ظرفیت های موجود در کشور استفاده کند و شبکه اجتماعی در سطح کشور را پویا کند که این می تواند به عنوان اولین گام مطالبه گری باشد تا از این طریق فعالیت شرکت های داخلی سازنده بازی های رایانه ای به جای تقلید از تولیدات خارجی به سمت برآوردن نیازهای جامعه و مطالبه مردمی هدایت شود.


دوشنبه ، ۹فروردین۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قلمکده]
[مشاهده در: www.ghalamkade.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن