تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):حق را بگو اگر چه نابودى تو در آن باشد، زيرا كه نجات تو در آن است... تقواى ال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819186838




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عربستانی ها دنبال محرومیت تیمهای ما هستند!


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: عربستانی ها دنبال محرومیت تیمهای ما هستند!
دبیر کل فدراسیون فوتبال گفت: نمی خواهیم آتو به دست عربستانی ها بدهیم.
علیرضا اسدی در گفت و گو با کاپ، به موضوعات مختلف این روزهای فوتبال کشور به ویژه بحث بررسی صلاحیت کاندیداهای ریاست فدراسیون و همچنین مساله انتخاب کشورهای ثالث از سوی تیم های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا و... اشاراتی داشت.
متن گفت و گوی وی در ادامه می آید:
*ظاهرا کار اصلی فدراسیون فوتبال از امروز آغاز شده است.
کار که خیلی وقت است آغاز شده. منظور شما کدام کار است؟
*خبردار شدیم که کمیته سه نفره از امروز بررسی صلاحیت کاندیداهای ریاست فدراسیون فوتبال را آغاز خواهد کرد.
این کار در واقع از فردای همان روز ثبت نام آغاز شد. ما یک بحث شکلی و یک بحث محتوایی داریم. این پروسه آغاز شده و قرار است مراجع ذیصلاح برخی تائیدیه ها را بدهند و پس از پاسخ آنها ما نیز نتایج را رسانه ای خواهیم کرد.
*امروز نیز خبر رسید که جلسه مهمی در فدراسیون فوتبال داشته اید.
جلسه؟ ما که هر روز چندین جلسه داریم. کدام جلسه را می گویید؟
*درباره میزبانی تیم های ایرانی از باشگاه های عربستانی.
بحث جلسه امروز نیست. اگر شما منظورتان این است که ما چه صحبت هایی در این زمینه انجام داده ایم باید بگویم ما این موضوع را در دست اقدام داریم و طبق قوانین تا یازدهم وقت دادند تا رایزنی هایی را انجام دهیم و نتیجه را اعلام کنیم.
*با توجه به اینکه تیم های عربستانی این داستان را درست کرده اند آیا بهتر نیست که ما نیز برای میزبانی از آنها کشورهای عربی را در نظر نگیریم؟
این بحث را باید از دو دیدگاه مورد نظر قرار داد. ما به این موضوع فنی نگاه می کنیم. نظر اول این است که ما کلا کشورهای عربی را انتخاب نکنیم که این نگاه منفی به قضیه است زیرا ما با همه کشورهای عربی مشکل نداریم و کشورهایی چون عراق، سوریه، عمان، لبنان از کشورهای دوست و همسایه ما هستند و اگر ما اعلام کنیم به کشورهای عربی نمی رویم جالب نخواهد بود. اما از طرفی هم با توجه به اقدامات و مشکل سازی های عربستانی ها باید یکسری مسائل را مورد نظر قرار دهیم. عربستانی ها در تمام زمینه ها از سیاسی و اقتصادی گرفته تا فرهنگی در برابر ایران بازنده بودند و دچار اضمحلال کامل شده اند و حالا در برابر آن شکست ها بازی سیاسی را به عرصه فوتبال کشانده اند تا به این شکل به خیال خودشان جبران مافات کنند. اما فوتبال فضایی سیاسی نیست و زیبایی های دیگری دارد. در فوتبال برد و باخت همه چیز نیست. برزیل در خاک خودش هفت گل از آلمان خورد. آیا زمین به آسمان رسید. عربستانی ها چون در همه زمینه ها به ما باختند فوتبال را عرصه ای برای جولان دادن خودشان پیدا کرده اند و با توجه به اینکه اقدام آنها غیرقانونی و مخالف قوانین فیفا است براساس یکسری زدوبندها سبب شدند تا بازی های تیم های ما و باشگاه های آنها به کشور ثالث کشیده شود. شاید در این برهه نتوانیم حق خودمان را بگیریم اما مسلما در طول زمان حقانیت و مظلومیت فوتبال ما ثابت خواهد شد.
*برخی بر این نظر بودند که تیم های ما در مواجهه با چنین تصمیمی قید رو در رویی با باشگاه های عربستانی را بزنند. 
اتفاقا عربستانی ها علاقه مند هستند تا ما شرکت نکنیم و محروم شویم. اما ما آتو دست آنها نمی دهیم. منافع ملی را در نظر می گیریم.
*در زمینه انتخاب کشور ثالث به چه جمع بندی رسیده اید؟
البته ما در کار باشگاه ها دخالت نمی کنیم اما بحث های مشورتی داشته ایم و دنبال جایی هستیم که از نظر فنی، آب و هوایی و رطوبتی مناسب باشد. پیشنهاداتی هم شده است و قرار است دو کشور را انتخاب کنیم.
*یعنی احتمال دارد برای هر سه تیم کشورمان دو کشور ثالث معرفی شود؟
بله. اینجا بحث هزینه ها نیز مطرح است و البته با این کار وحدت رویه خوبی خواهیم داشت و نشان می دهیم که تیم های ما با هم اتحاد دارند. 
*باشگاه ذوب آهن امروز در بیانیه ای پیشنهاد کشور استرالیا را هم داده است. در این باره چه نظری دارید؟
همان طور که گفتم مشغول بررسی هستیم تا به یک جمع بندی برسیم. 
* حرف باقی مانده؟
جا دارد سال نو را به همه هموطنان خود تبریک بگویم و سالی خوب را برایشان آرزو کنم.


تاریخ انتشار: ۲۱:۴۰ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - 26 March 2016





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن