تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدايا روزى كن مرا محبّت خودت و محبّت دوستدارانت را و محبّت آنچه مرا به تو نزديك مى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804351278




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اظهارات منتقد آمریکایی درباره‌ی «لانتوری»


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴




1453707880519_unnamed.jpg

منتقد آمریکایی در تازه‌ترین یادداشت خود در «ورایتی» به تحلیل فیلم «لانتوری» تازه‌ترین فیلم رضا درمیشیان پرداخت. به گزارش بخش سینمایی ایسنا، «آلیسا سایمون» با این تیتر که "لانتوری با سبکی جسورانه موضوع قصاص را بر پرده سینما می‌آورد" در یادداشت او خود آورده است: «لانتوری با سرعتی طوفانی و سبکی غیرخطی اثر دیگری از رضا درمیشیان (کارگردان فیلم "عصبانی نیستم!") در مورد درماندگی بخشی از جوانان ایرانی است که فکر می‌کنند از حقوق شهروندی محرومند. در سطح این فیلم اجتماعی در مورد قصاص و قوانین است، اما در عین حال فیلم بصورت کلان به موضوع "نقطه نظر" و غیر قابل اطمینان بودن تشریح نیز می‌پردازد. فیلم ادعا دارد که گزارشی از یک جنایت شوک‌آور است. به نظر می‌رسد که «لانتوری» از لحاظ سبکی الهام گرفته از jump cut های Godard و فتومنتاژهای فیلم “Run Lola Run” اثر Tom Tykwer است و همچنین شاهکار کامران شیردل "آن شب که باران آمد" (1961) که با استفاده از مصاحبه و گزارش‌های رسانه‌ای توصیف‌های متضادی از یک اتفاق ارائه می‌داد. از لحظه شروع فیلم ، درمیشیان بیننده را در سیلی از تصاویر و صداها ، که در رسانه‌ها و سبک های گوناگون ضبط شده‌اند غرق می‌کند، همراه با نظریاتی از جامعه شناسان ، فعالان حقوق بشر ، سیاست مداران اصول‌گرا و مردان (و زنان) کوچه و خیابان. جنایت مورد بحث پاشیده شدن اسید بر روی صورت مریم (مریم پالیزبان) است. او زنی سی و چند ساله از خانواده‌ای متمول؟‌ است،روزنامه‌نگار و فعال اجتماعی که سالها برای بخشش از قصاص تلاش کرده است. بدنبال صدمه وحشتناکی که به صورتش وارد آمده، نظرش در مورد قصاص کاملا تغییر می‌کند. مجرم پاشا است (بازیگر پر شور نوید محمدزاده که اینجا هم بخوبی "عصبانی نیستم!" ایفای نقش می‌کند). پاشا مردی است جوان‌تر از مریم که خود را خاطرخواه وی می‌پندارد با وجود آنکه از لحاظ اجتماعی با او برابر نیست و سابقه جنایت نیز در پرونده دارد. آیا جنایتش با برنامه‌ریزی بوده یا عملی ناگهانی در بحبوحه احساسات؟ پاشا مغز متفکر یک دسته خیابانی است که به تدریج از کیف زنی و سرقت اتومبیل به آدم ربایی و اخاذی رسیده‌اند. تاریخچه پاشا به تدریج و طی نظریات متضادی ارائه می‌شود: برخی معتقدند که او رابین هود امروزی است که از پولداران فاسد می‌دزدد تا به کودکان یتیم کمک کند، و بعضی به او لقب اراذل و اوباش می‌دهند. از نظر یکی از همدستانش باران (باران کوثری بازیگر فیلم "عصبانی نیستم!" که در اینجا نقش دختری بدکار با چشمانی فریبنده را فوق العاده ایفا می‌کند) پاشا مردی احساساتی است که پس از کشتن یک نفر گریه می‌کند. موقعیت مریم نیز به طرزی مشابه نشان داده می‌شود – از طریق حرف‌های شنیده شده ، مصاحبه با اشخاصی که خود را دوست او می‌دانند ، دوست سابقش و نهایتا شهادت‌های خودش. درمیشیان بیننده را نسبت به نقش تفسیر ، برداشت‌های شخصی و سوء تفاهم آگاه می‌کند ، بخصوص در محیطی که تمایز بین حقیقت ، شایعه و دروغ در آن دشوار است. کارگردان از دوربینی نا آرام (مدیر فیلمبرداری اشکان اشکانی) و تدوین پر سرعت (هایده صفی یاری) استفاده می‌کند که با اتفاقات فیلم هماهنگی خوبی دارد. زمانی که دکتر زندان پاشا را برای دریافت حکم برابر با جنایت آماده می‌کند هیجان فیلم تقریبا غیر قابل تحمل می‌شود. درمیشیان و صفی‌یاری در اینجا آگاهانه از تصاویری استفاده می‌کنند که ارجاع به “Un Chien Andalou” کار لویئز بونوئل دارد. علاوه بر حرکات تنش آور دوربین و سرعت تدوین، طراحی صدای محمدرضا دلپاک نیز به غرق شدن بیننده در عمق ذهن آشفته پاشا کمک می‌کند.» قبل از اکران بین المللی فیلم در بخش پانورامای فستیوال برلین، «لانتوری» در جشنواره فیلم فجر حضور داشت و دلپاک جایزه بهترین طراحی صدا را دریافت کرد. انتهای پیام








این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن