تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): هرگاه سفره پهن مى‏شود، چهار هزار فرشته در اطراف آن گرد مى‏آيند. چون بنده ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819185872




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روایتی از دیدار با استادی بزرگ


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: روایتی از دیدار با استادی بزرگ
دکتر رضا داوری اردکانی
کد خبر: ۵۷۵۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲ - 15 March 2016


سه شنبه 18 اسفندماه به عیادت آقای دکتر میرشمس الدین ادیب سلطانی پزشک دانشمند و مترجم صاحبنظر و دقیق آثار بزرگ فلسفی رفتم و از بنیاد ملی نخبگان حضرات آقایان دکتر الستی و دکتر موسوی کوهپر و بعضی دیگر از همکارانشان آمده بودند و لوحی که در آن از مقام دانش و فضیلت آقای دکتر ادیب سلطانی ستایش شده بود با خود داشتند. همکار و دوست گرامی آقای دکتر مصلح نیز که هر جا باشند وجودشان منشأ خیر است، حضور داشتند.


 با اینکه نگران حال دکتر ادیب سلطانی بودم، از اینکه فرصت دیدارشان پیش آمده بود، خوشحال بودم. وقتی وارد اتاق بیمارستان شدم خوشحالیم بیشتر شد که دیدم ایشان لبخند بر لب دارند و این نشانه بازگشت سلامت بود.


من و آقای دکتر ادیب سلطانی گرچه با یکدیگر چندان حشر و نشر نداشته ایم پیوند دل و جانمان از چهل سال پیش همواره محکم و استوار بوده است. به این جهت می دانستم که دکتر ادیب سلطانی هم اگر حال مساعدی داشته باشد -که خدا را شکر داشت- از این دیدار خوشحال می شود و ظاهراً چنین شد.


من می خواستم از بنیاد ملی نخبگان تشکر کنم که دو تن از معاونان و چندین تن از همکارانشان را فرستاده بود تا به کسی که در همه عمر با دانش و آزادگی به سر برده است ادای احترام کند؛ ولی آقای ادیب سلطانی با ادبی که دارد جایی برای سپاسگزاری من باقی نگذاشت.


در ضمن سخن از دکتر ادیب سلطانی که با ادبیات جهان آشناست پرسیدم نظیر پیوندی که شعر فارسی با موسیقی دارد در شعر کدام مردم و سرزمین دیگر می توان یافت؟ او از قول دانشمندی گفت که زبان در همه جهان یکی است و آن زبان فارسی است و سپس ظاهراً برای اینکه حق عظیم شعر و ادب دیگر اقوام جهان را نادیده نگرفته باشد، ابیاتی از ایلیاد هومر (به زبان یونانی) خواند و ترجمه کرد تا ما خود آهنگین بودنش را حس کنیم. سخنان خوب دیگری هم گفت. ما می خواستیم بیشتر با ایشان بمانیم اما نگران بودیم که مبادا خسته شوند. به این جهت این ملاقات بیش از نیم ساعت طول نکشید. 


برای من روز سه شنبه روزی بسیار خوب بود. اگر رضایت و خرسندی ادیب سلطانی از این دیدار یکصدم خوشحالی من باشد او هم باید از ملاقات با جمع ما خوشحال شده باشد. امیدوارم و از خداوند منان مسئلت دارم که به ایشان شفا مرحمت فرماید و آثار و برکات وجودشان همچنان مستدام باشد.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن