تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه هر كس را حق سود ندهد، باطل زيانش رساند و هر كس به راه هدايت نرود، به كجر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804066551




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واردات کدام میوه ها به ایران آزاد است؟


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
واردات کدام میوه ها به ایران آزاد است؟
واردات کدام میوه ها به ایران آزاد است؟ هیچ‌ نوع میوه تازه به جز چهار قلم موز، انبه، نارگیل و آناناس اجازه ورود به کشور را ندارند


به گزارش فرهنگ نیوز، روابط عمومی گمرک ایران بر اساس کتاب مقررات واردات و صادرات، برخی کدهای مربوط به واردات میوه را تعریف و تاکید کرده است که هیچ‌ نوع میوه تازه به جز چهار قلم موز، انبه، نارگیل و آناناس اجازه ورود به کشور را ندارند و کدهای موجود در آمار گمرک ایران، ‌مربوط به انواع بذر، تنقلاتی مانند بادام زمینی و سبزیجات هستند که مجوز ورود به کشور دارند.
 
با ازدیاد میوه‌های وارداتی در بازارهای میوه،‌ بحث درباره مقصران و مسئولان این موضوع نیز بالا گرفته است. مثلا در حالی که عده‌ای معتقدند میوه‌های قاچاق از مجاری رسمی عبور می‌کند، مسئولان گمرک ایران این موضوع را رد کرده و از باند مافیای قاچاق میوه به ایران سخن گفته و اظهار می‌کنند که گمرک ایران توانسته قاچاق هزار تن میوه را کشف کند و البته باند مافیای قاچاق میوه نیز بیکار ننشسته و پس از ناکامی در مبادی گمرکی سناریویی از پیش طراحی شده را پیاده کرده و با انتقال بخشی از میوه های قاچاق از مرزها به کمک اتوبوس و کامیون توانست مقداری از میوه های قاچاق را وارد بازار کند که این اقدام به دلیل وجود برخی رویه های فرعی مبادلات تجاری که بعضا این رویه ها در هیج جای جهان شناخته شده نیست، صورت می‌گیرد.
 
با این همه هنوز جسته و گریخته اتهاماتی علیه گمرک ایران وارد می‌شود، مثلا چندی پیش محمدرضا شعبانی، مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران در گفت‌وگو با ایسنا، از وجود ابهاماتی در برخی کدهای تعرفه واردات انتقاد و بیان کرده که کدهای عجیب و غریبی مانند «سایر میوه‌های تازه که مذکور نبوده باشد»، مشخص نیست به چه میوه‌هایی تعلق دارد و راه را برای واردات انواع میوه برای برخی باز گذاشته است.
 
در این راستا روابط عمومی گمرک ایران ضمن رد وجود چنین کدی در گمرک ایران اعلام کرد که تمام میوه‌هایی که مجوز ورود به کشور دارند یعنی موز، نارگیل، آناناس و انبه مذکور هستند و همه‌ی این موارد کد دارند.
 
روابط عمومی گمرک ایران همچنین بر اساس کتاب مقررات صادرات و واردات برخی کدهای مربوط به میوه را تعریف کرده است. بر مبنای این کتاب کد « سایر سبزیجات ، میوه ها و سایر اجزاء خوراکی نباتات»، شامل سبزیجاتی مانند خیار، گوجه‌فرنگی و... می‌شود که برای ورود به کشور مجوز دارند.
 
همچنین «سایر دا نه‌ها، میوه‌ها و نطفه‌ها برا ی کشت که در جای دیگری مذکور یا مشمول نباشند»، از دیگر کدهایی است که روایط عمومی گمرک ایران بر اساس کتاب مقررات صادرات و واردات گمرک ایران، این کد را مربوط به تخم چغندر، بذر یونجه، بذر شبدر و... می‌داند که این موارد نیز برای ورود به ایران مجوز دارند.
 
کد «سایر، همچنین مخلوط‌ها شامل میوه‌های سخت پوست وسایر دانه‌ها»، ‌نیز مربوط به انواع تنقلات و میوه‌های سخت پوست مانند بادام‌زمینی است که این مورد نیز مجوز ورود به ایران دارد.
 
روابط عمومی گمرک ایران تاکید کرده است که کد میوه تازه برای گمرک ایران معنا ندارد و هر کسی که بخواهد برای واردات میوه ثبت سفارش بگیرد، باید از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام کند که در این صورت نیز سیستم ثبت سفارش به طور خودکار اجازه واردات میوه را نخواهد داد.









94/12/23 - 22:48 - 2016-3-13 22:48:49





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 141]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن