تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين قلب‏ها، قلبى است كه ظرفيت بيشترى براى خوبى دارد و بدترين قلب‏ها، قلبى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818867031




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در بهار از چه چیزهایی باید پرهیز کرد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: در بهار از چه چیزهایی باید پرهیز کرد
یک کارشناس طب سنتی گفت: در فصل بهار باید از زیاده‌روی در خوردن, شادی و خشم پرهیز کرد، همپنین از مصرف غذاهای تولیدکننده خون مانند گوشت، شیرینی و چیزهای گرم، تلخ و شور اجتناب کرد.
علی اکبر صادقیان درباره تدابیر بهار اظهار داشت: در افرادی که حفظ سلامت بدنشان برایشان حائز اهمیت است، لازم است که در ابتدای فصل بهار قبل از اینکه اخلاطی که در زمستان ساکن و منجمد شده، به‌واسطه گرمی هوا به حرکت در می‌آیند برانگیخته شود و به‌سمت اعضای ضعیف جاری شده و موجب بروز بیماری شود، به‌اندازه‌ای که ضرورت دارد به پاکسازی بدن بپردازند.

به‌گفته وی در این پاکسازی فرد باید به‌حسب دلایل غلبۀ هر خلط از حجامت، فصد، اسهال و قی بهره ببرد.

اما در این فصل فصد و حجامت بسته به نیاز هر فرد از همه مناسب‌تر است، چون خارج‌کننده تمام اخلاط همراه با خون است، به همین دلیل آن را استفراغ کلی نامیده‌اند.

* در بهار از شادی و خشم زیاد باید پرهیز کرد

این کارشناس طب سنتی ادامه داد: در این فصل باید از زیاده‌روی در شادی و خشم پرهیز کرد و از غذاهای تولید کننده خون مثل گوشت، شیرینی و چیزهای گرم، تلخ و شور پرهیز کرده و از غذاهایی با طبع سرد که مُسَکِّن اخلاط و معتدل‌کننده رِقّت آنهاست مصرف کنند و غذاهای لطیف و سبک باید بخورند.

صادقیان عنوان کرد: همچنین نباید معده را پُر کرد، ضمن آن توصیه می‌شود از چیزهایی که حرارت را فرو می‌نشانند مانند شربت زرشک، غوره، نارنج و لیمو و بِه و سکنجبین استفاده کنند.

وی بیان کرد: در حد اعتدال حرکت و ورزش کنند و از گرم کننده‌ها, رطوبت‌بخش‌ها, افراط در حرکت, فعالیت و حمام دوری کنند، اما بهترین لباس در این فصل، لباس‌های پنبه‌دار که پنبه کمی دارد، توصیه می‌شود.

این کارشناس طب سنتی گفت: در صورت امکان از حمام‌های سنتی استفاده کنند، در غیر این صورت از سونا استفاده کنند و کیسه و سنگ‌پا کشیدن را فراموش نکنند.

استشمام گلاب، عطر یا گل نرگس، سیب و بِه در این فصل توصیه می‌شود.


منبع : حهان نيوز



تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن