واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: هدف اصلي بازيهاي رايانهاي تغيير سبك زندگي است
يك كارشناس بازيهاي رايانهاي معتقد است لابي گيم دنيا نميخواهد بازيهايي با الگوي اسلامي طراحي شود و ما بايد به توليد بازيهايي بپردازيم كه شيوه و سبك زندگي ايراني- اسلامي را ترويج كنيم.
يك كارشناس بازيهاي رايانهاي معتقد است لابي گيم دنيا نميخواهد بازيهايي با الگوي اسلامي طراحي شود و ما بايد به توليد بازيهايي بپردازيم كه شيوه و سبك زندگي ايراني- اسلامي را ترويج كنيم.
به گزارش مهر، محمدامين حاجيهاشمي كارشناس بازيهاي رايانهاي، در ارتباط با صنعت بازيسازي گفت: بازيهاي رايانهاي از دهه ۱۹۹۰ آغاز شد و تا سال ۲۰۱۰ به اوج خود رسيد؛ اين صنعت، در سالهاي اخير، دوران بلوغ خود را پشت سر گذاشته است و پس از سير نزولي بازيهاي ويديويي از سال ۲۰۱۰ به بعد، دور جديدي از بازيهاي رايانهاي ظهور كرده است. اين كارشناس بازيهاي رايانهاي عنوان كرد: تغيير و تحولات در اين حوزه، از سرعت بالايي برخوردار است به طوري كه طي 20 سال اخير بعد از بازيهاي ويدئويي و رايانهاي، بازيهاي موبايلي هم پا به اين عرصه گذاشتند. وي با اشاره به اينكه امروز در دنيا بازيهاي رايانهاي جاي سينما را گرفتهاند، ادامه داد: متوسط سن كاربران بازيهاي رايانهاي در غرب، به مرز ۳۰ سال رسيده است و اين نشان ميدهد علاوهبر جوانها، قشر ميانسال و كهنسال نيز به بازيهاي رايانهاي روي آوردهاند و اگر ميخواهيم حرف خود را در اين فضا منتشر كنيم بايد همه افراد درگير اين حوزه را در نظر بگيريم. حاجيهاشمي در رابطه با ضرورت توليد بازيهاي رايانهاي در كشور گفت: ما بايد سبك و شيوه جديدي از بازيها را از لحاظ سناريو و گيم پلي (طراحي بازي) توليد كنيم چراكه شركتهاي حاضر در لابي گيم دنيا يعني مجموعه ESA نميخواهند بازيهايي با الگوهاي اسلامي در دنيا معرفي و ساخته شوند تا بتوانند اهداف خود را كه همان خشونت و مسائل غيراخلاقي است، ترويج دهند. وي در همين رابطه تصريح كرد: مجموعهاي از اين شركتها كه بعضي از آنها صهيونيستي هستند طي اين سالها بازيهاي ضداسلامي و ضدايراني زيادي در دنيا ساختند. وي اذعان داشت: در بازيهاي غربي تلاش ميشود علاوهبر موج اسلامهراسي و القاي خشونت به كاربران با نشر مسائل غيراخلاقي، سبك زندگي جامعه را هم تغيير دهند.حاجيهاشمي در بخش ديگري از سخنانش درباره ورود جشنواره عمار به حوزه بازيهاي رايانهاي بيان كرد: امروز، رسانه بسياري از مردم دنيا، بازي رايانهاي است به همين دليل عمار ابزار خودش را درست تشخيص داده و بعد از سينما به سراغ بازيهاي رايانهاي آمده است اما بايد بدانيم از اين ابزار چگونه براي انتقال پيام خودمان و روشنگري در رابطه با مسائل ناب ديني استفاده كنيم. در همين راستا بايد بعد از طراحي سناريو و بازينامههاي بومي به سراغ طراحي گيم پلي جديد برويم چرا كه بسياري از مردم دنيا از بازيهاي رايانهاي به شكل كنوني كه اساس آن بر ترس، غارتگري، خشونت و مسائل غيراخلاقي است خسته و دلزده شدهاند و به دنبال جايگزيني براي آن هستند. وي با اشاره به جشنواره بازيهاي رايانهاي عمار تصريح كرد: عمار به دنبال تغيير فضا و ارائه حرفي جديد در اين حوزه است و ميتواند موضوعات بهروز و زمين مانده مثل مسائل انقلاب اسلامي، بيداري اسلامي و... را كه شركتهاي غربي به صورت وارونه و تحريف شده معرفي ميكنند، براي كشورهاي مسلمان مطرح كند و رسانه قشر بزرگي در جهان باشد كه از بازيهاي غربي خسته شدهاند.
منبع : روزنامه جوان
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۴
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]