تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803792018




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هدف اصلی بازی‌های رایانه‌ای تغییر سبک زندگی است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در گفتگو با مهر عنوان شد؛
هدف اصلی بازی‌های رایانه‌ای تغییر سبک زندگی است

بازی رایانه ای


شناسهٔ خبر: 3573779 - دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳
فرهنگ > صنایع فرهنگی

یک کارشناس بازی‌های رایانه‌ای معتقد است: لابی گیم دنیا نمی‌خواهد بازی‌هایی با الگوی اسلامی طراحی شود و ما باید به تولید بازی‌هایی بپزدازیم که شیوه و سبک زندگی ایرانی- اسلامی را ترویج کنیم. محمد امین حاجی هاشمی کارشناس بازی‌های رایانه‌ای در گفتگو با خبرنگار مهر، در ارتباط  با صنعت بازی‌سازی گفت: بازی‌های رایانه‌ای از دهه ۱۹۹۰ آغاز شد و تا سال ۲۰۱۰ به اوج خود رسیده؛ این صنعت، در سال‌های اخیر، دوران بلوغ خود را پشت سر گذاشته است و پس از سیر نزولی بازی‌های ویدیویی از سال ۲۰۱۰ به بعد، دور جدیدی از بازی‌های رایانه‌ای ظهور کرده است. این کارشناس بازی‌های رایانه‌ای عنوان کرد: تغییر و تحولات در این حوزه، از سرعت بالایی برخوردار است به طوری که طی بیست سال اخیر بعد از بازی‌های ویدئویی و رایانه‌ای، بازی‌های موبایلی هم پا به این عرصه گذاشتند. وی با اشاره به این‌که امروز در دنیا بازی‌های رایانه‌ای جای سینما را گرفته‌اند، ادامه داد: متوسط سن کاربران بازی‌های رایانه‌ای در غرب، به مرز ۳۰ سال رسیده است و این نشان می‌دهد علاوه‌بر جوان‌ها، قشر میان‌سال و کهن‌سال نیز به بازی‌های رایانه‌ای روی آورده‌اند و اگر می‌خواهیم حرف خود را در این فضا منتشر کنیم باید همه افراد درگیر این حوزه را در نظر بگیریم. حاجی هاشمی در رابطه با ضرورت تولید بازی‌های رایانه‌ای درکشور گفت: ما باید سبک و شیوه جدیدی از بازی‌ها را از لحاظ سناریو و گیم پلی (طراحی بازی) تولید کنیم چراکه شرکت‌های حاضر در لابی گیم دنیا یعنی مجموعه ESA نمی‌خواهند بازی‌هایی با الگوهای اسلامی در دنیا معرفی و ساخته شوند تا بتوانند اهداف خود را که همان خشونت و مسائل غیر اخلاقی است، ترویج دهند. وی ‌در همین رابطه تصریح کرد: مجموعه‌ای از این شرکت‌ها که بعضی از آن‌ها صهیونیستی هستند طی این سال‌ها بازی‌های ضد اسلامی و ضد ایرانی زیادی در دنیا ساختند. حاجی هاشمی با اشاره به این که باید موضوعات بیداری اسلامی را در بازی‌های ایرانی ترویج داد اذعان داشت: در بازی‌‌های غربی تلاش می‌شود علاوه‌بر موج اسلام هراسی و القای خشونت به کاربران با نشر مسائل غیر اخلاقی، سبک زندگی جامعه را هم تغییر دهند. این کارشناس بازی‌های ریانه‌ای با بیان ظرفیت شرکت‌های ایده پرداز کشور در این حوزه، گفت: در ساخت بازی‌ها باید از شرکت‌ها و مجموعه‌های کوچک شروع کنیم، زیرا ایده‌های خوبی در این مجموعه‌ها شکل می‌گیرد که با جذب و حمایت از آن‌ها می‌توان به موفقیت‌های خوبی به خصوص در بازی‌های موبایلی رسید. حاجی هاشمی در بخش دیگری از سخنانش درباره ورود جشنواره عمار به حوزه بازی‌های رایانه‌ای بیان کرد: امروز، رسانه بسیاری از مردم دنیا، بازی رایانه‌ای است به همین دلیل عمار ابزار خودش را درست تشیخص داده و بعد از سینما به سراغ بازی‌های رایانه‌ای آمده است‌ اما باید بدانیم از این ابزار چگونه برای انتقال پیام خودمان و روشنگری در رابطه با مسائل ناب دینی استفاده کنیم. در همین راستا باید بعد از طراحی سناریو و بازی‌نامه‌های بومی به سراغ طراحی گیم پلی جدید برویم چرا که بسیاری از مردم دنیا از بازی های رایانه ای به شکل کنونی که اساس آن بر ترس، غارتگری، خشونت و مسائل غیراخلاقی است خسته و دلزده شده اند و به دنبال جایگزینی برای آن هستند. وی با اشاره به جشنواره بازی‌های رایانه‌ای عمار تصریح کرد: عمار به دنبال تغییر فضا و ارائه حرفی جدید در این حوزه است و می‌تواند موضوعات به روز و زمین مانده مثل مسائل انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی و... را که شرکت‌های غربی به صورت وارونه و تحریف شده معرفی می‌کنند، برای کشورهای مسلمان مطرح کند و رسانه قشر بزرگی در جهان باشد که از بازی‌های غربی خسته شدند.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن