تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس اندوه و مشکلى را از مومنى بر طرف نماید خداوند در روز قیامت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820382560




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران امن ترین کریدور حمل و نقل منطقه


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: ایران امن ترین کریدور حمل و نقل منطقه


وزیر راه و شهرسازی باشاره به بهره برداری اخیر از هفت هزار و ۱۰۰ کیلومتر کریدور هوایی گفت: با این کریدورهای جدید، به عنوان امن‌ترین کریدور هوایی منطقه، فاصله مبدأ و مقصد را نیز کوتاه‌تر کرده‌ایم که برای اپراتورهای هوایی به‌صرفه است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از ایسنا، عباس آخوندی در دومین همایش تجاری و بانکی ایران اروپا گفت:  وزارت راه و شهرسازی بخش‌ های مهم عمرانی چه در زمینه‌های حمل و نقل (هوایی، دریایی، جاده‌ای و ریلی) و چه در بخش مسکن و عمران شهری، ساخت سازه‌های دولتی شامل بیمارستان‌ها، ورزشگاه‌ها و ... را در اختیار دارد که طرح های بزرگی (هم از نظر مالی و هم از نظر گستردگی محل اجرای پروژه) محسوب می‌شوند.
وزیر راه و شهرسازی افزود: موقعیت ایران از جهت حمل و نقل و لجستیکی در منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است. بیشتر کریدورهای جهانی، شمالی، جنوبی، شرقی وغربی با عبور از ایران تعریف شده‌اند.
وی ایران را مرکز تعادل منطقه دانست و گفت: کشورمان از نظر ژئوپلیتیکی در دو هزار و 500 سال گذشته مرکز تعادل منطقه و دنیا بوده و هرگاه هم تلاش شده تا ایران به طور تصنعی از مرکز تعادل منطقه کنار گذاشته شود، فقط به ناامنی و جنگ در خلیج فارس منجر شده است. به نظر من بارگذاری‌های بی‌مورد در خارج از مرکز تعادل منطقه که ایران است، زمینه بسیاری از درگیری‌ها و ناآرامی‌های منطقه خاورمیانه را به وجود آورد.

آخوندی با اشاره به فراهم شدن موقعیت مناسب برای ایران در فضای بین‌الملل گفت: این مرکز تعادل در حال حاضر مجددا به عنوان مرکز تعادل منطقه مورد قبول دنیا شده تا هم امنیت به منطقه بازگردد و هم مردم دنیا از این امکانات و خدمات بهره‌مند شوند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در سال‌هایی که ایران تحریم بود عقب‌ماندگی زیادی در بخش‌های مسکن و شهرسازی و همچنین حمل و نقل را شاهد بودیم، گفت: این عقب‌ماندگی در بخش ناوگان حمل و نقلی بیش از سایر موارد مشهود بود که البته اخیرا در بخش ناوگان هوایی قرارداد خوبی با شرکت ایرباس برای جبران کمبود هواپیما بسته‌ایم. در زمینه ناوگان ریلی نیز به سرمایه‌گذاری به میزان دو برابر آنچه در حال حاضر جریان دارد، نیاز داریم.

آخوندی با اشاره به تردد 127 هزار کامیون فرسوده بالای 25 سال در جاده‌های کشور گفت: این کامیون‌های فرسوده در هر 100 کیلومتر 60 لیتر گازوئیل می‌سوزانند، در حالی که ناوگان باری سنگین جاده‌ای نوساز، بر اساس استانداردهای بین‌المللی در هر 100 کیلومتر 30 تا 35 لیتر گازوئیل مصرف می‌کنند. در بخش ناوگان دریایی هم در حال نوسازی هستیم.


یک شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن