تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804512434




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تولید روزانه 3 هزار تن زباله در مازندران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: تولید روزانه 3 هزار تن زباله در مازندران مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-ساری گفت: این وضع مدیریت زباله نیست و باید با تکنولوژِی معضل زباله در استان مرتفع شود و ریختن زباله در جنگل ها به دلیل اینکه دیده نمی شود تاوان زیادی به دنبال دارد.
۱۳۹۴ شنبه ۱۵ اسفند ساعت 08:46

خبرگزاری پانا+برداشت جنگل+سوخت+زباله+مازنردان

به گزارش پانا-مازندران، ستار بابایی اظهار داشت: در دهه هفتاد، دو میلیون صد هزار مترمکعب برداشت از جنگل‌های شمال کشور صورت می گرفت که این میزان هم اکنون به 500 تا 600 هزار متر مکعب رسیده که شامل درختان شکسته و افتاد می‌باشد. وی یادآور شد: در شمال کشور دو میلیون هکتار جنگل وجود دارد که از این بین یک میلیون و 187 هکتار در حوزه اداره کل ساری قرار دارد. مدیرکل منابع طبیعی مازندران – ساری تصریح کرد: 76 درصد اراضی جنگلی شیب بیش از 10 درصد و 39 درصد شیب بیش از 50 درصد دارند که اگر دارای پوشش گیاهی مناسبی نباشند رواناب‌های ایجاد شده سیل های ویرانگی را به وجود خواهد آورد. بابایی با اشاره به اینکه بی توجهی به منابع طبیعی عواقب وخیمی را به دنبال دارد، افزود: با توجه به قرار گرفتن کشور در کمربند خشک و نیمه خشک، باید توجه بیشتری به منابع طبیعی نموده و به دنبال توسعه آن باشیم. وی مهمترین مشکلات منابع طبیعی را تغییرات اقلیم، الگو بارش، افزایش نیاز، نبود زیرساخت‌ها، حضور جمعیت در داخل و حاشیه جنگل‌ها، سیاست راهبرد افزایش جمعیت و مشکلات اجتماعی و اقتصادی عنوان کرد و گفت: این مشکلات شرایط سختی را ایجاد نموده است. دکتر بابایی شعار امسال سازمان جنگل‌ها را مدیریت جامع با مشارکت مردم عنوان کرد و گفت: سازمان جنگل‌ها به تنها از حفاظت این حوزه بر نمی‌آید و نباید کار را تنها به سازمان جنگل‌ها واگذار نمود. وی با بیان اینکه به افرادی که از حداقل های زندگی برخودار نیستند، نمی‌توانیم بگوییم که از جنگل های محافظت نمایند، خاطر نشان ساخت: ابتدا باید مشکلات معیشتی مردمان حاشیه جنگل مرتفع و جوامع محلی توانمند شده تا بتوانیم فرهنگ منابع طبیعی را به فرهنگ عمومی تبدیل کنیم. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران با بیان اینکه مدیریت جامع و جامع نگری رویکرد سازمان جنگل‌ها است، اضافه کرد: بیشتر مسائل ترویجی با آموزش و پرورش و سازمان‌های مردم نهاد انجام داده تا بتوانیم فرهنگ سازی را به صورت ریشه ای دنبال کنیم. بابایی با اشاره به اینکه در پارک های جنگلی در مرحله اول حفاظت و بعد از آن گردشگری در اولویت قرار دارند، گفت: اگر پارک های جنگلی مانند نور در گذشته احداث نمی شد در حال حاضر این میزان از اراضی جنگلی وجود نداشت. وی در ارتباط با ساماندهی پارک جنگلی تالار قائمشهر نیز گفت: طرح این پارک تهیه شده و در سازمان جنگل های در حال بررسی است. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری مازندران منطقه ساری، اضافه کرد: ظرفیت 387 هزار هکتار مرتع استان 550 هزار واحد دامی است، در حالی که هنگام تابستان یک میلیون و 290 هزار واحد دامی در مراتع تعلیف می کنند.
وی خاطر نشان کرد: با این روند چرا بی رویه خاک مراتع نابود شده و تاوان آن در پایین دست گریبانگیر مردم می‌شود. بابایی با بیان اینکه روستاییان سالانه سه و نیم میلیون متر مکعب برای تامین سوخت خود از جنگل برداشت می کنند،افزود: در برق و گاز رسانی به روستاهای حاشیه جنگل خوب عمل نشده است. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری و منابع طبیعی مازندران منطقه ساری در ادامه به نیاز صنایع مرتبط با چوب در استان که رقم دو میلیون متر مکعب در سال است، گفت: تنها 16 درصد نیاز صنایع استان از طرح های جنگل داری تامین می شود و بقیه از طریق زراعت چوب، اراضی و باغات مردم، واردات از استان های غربی و جنوبی و بخشی از چوب‌های شکسته و افتاد خارج از طرح ها تامین می شود. وی با بیان اینکه از ظرفیت های استان مازندران برای زراعت چوب به خوبی استفاده نکردیم،گفت: واردات چوب مصالح قرنطینه‌ای و ورود آفت را به دنبال دارد و در این زمینه محدودیت داریم. بابایی با بیان اینکه روزانه سه هزار تن زباله در استان تولید می شود، خاطر نشان کرد: این وضع مدیریت زباله نیست و باید با تکنولوژِی معضل زباله در استان مرتفع شود و ریختن زباله در جنگل ها به دلیل اینکه دیده نمی شود تاوان زیادی به دنبال دارد.
وی درباره اقدامات انجام شده برای کشف چوب آلات قاچاق گفت: در سال جاری 359 مورد تخلف شناسایی و در این راستا 289 متر مکعب چوب، 506 استر هیزم و هشت تن زغال کشف و ضبط شد. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری درباره طرح خروج دام از جنگل بیان داشت: در سال جاری تنها 10 میلیارد ریال به این موضوع اختصاص پیدا کرد که برای خرید عیانی 5 دامدار هم کافی نیست و برخی از دامداران قدیمی به دلیل عدم توانمندی در ایجاد شغل جدید در عرصه های جنگلی می مانند. وی از توزیع بیش از 380 هزار نهال به صورت مشارکتی در این نهاد خبر داد و گفت: در هفته منابع طبیعی به یاد شهدای مازندران ده هزار نهال غرس می شود. بابایی با بیان اینکه 85 درصد آتش سوزی ها عمدی نیست، گفت: امسال 48 مورد آتش سوزی در سطح 170 هکتار از عرصه های منابع طبیعی اتفاق افتاد و شیب دار بودن عرصه ها، شرایط آب و هوایی، سخت بودن شرایط حمل تجهیزات و نبود جاده موجب طولانی تر شدن اطفا حریق در برخی مواقع گردید. وی در پایان یادآور شد: اول فرودین روز جهانی جنگل است و از مردم می خواهیم برخوردی مهربانانه با طبیعت داشته باشند.  













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن