تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 19 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):راستى عزّت است و نادانى ذلّت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1827648063




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت به شکاف میان گروه و تماشاگر توجه ندارد/ تبلیغات فراموش شده


واضح آرشیو وب فارسی:ایلنا: علی شمس از دلایل ریزش مخاطبان تئاتر گفت؛/۲ دولت به شکاف میان گروه و تماشاگر توجه ندارد/ تبلیغات فراموش شده
دولت به شکاف میان گروه و تماشاگر توجه ندارد/ تبلیغات فراموش شده

جای خالی برنامه‌ریزی برای تبلیغات شهری در تصمیم‌گیری‌های کلان مسئولان یکی از دلایل ریزش تماشاگران مخاطب به نظر می‌رسد. به گزارش خبرنگار ایلنا، علی شمس با بیان اینکه «دلیل ریزش تماشاگران طی ماه‌های اخیر یک کلاف چند وجهی‌ست»، گفت: نخستین نکته این است که مخاطب باید متوجه شود نمایش من روی صحنه است یا خیر؟ این اتفاق چگونه رخ می‌دهد؟ مشکل اساسی این است که اصولا ارتباطی بین گروه‌های نمایشی و مخاطبان شکل نمی‌گیرد. بنابراین مسئله ابتدایی این است که من کارگردان مخاطب به معنای عام – نه آن عده‌ که به دیدن سلبریتی‌ها علاقه‌مند هستند – را چگونه جذب کنم؟ او افزود: برقراری این ارتباط به تنهایی کار من نیست چون اصولا مشغول کار دیگری هستم و چنین توانایی ندارم. گرچه می‌‌دانم جذب مخاطب هم به اندازه تولید اهمیت دارد. کارگردان نمایش «داستان‌های میان رودان» در پاسخ به این پرسش که چه کمکی از نهادهای تصمیم‌گیرنده برمی‌آید؟ اظهار کرد: اساسا دولت بسیار بی‌توجه و بی‌میل به این ماجرا پیش می‌رود و شما هیچگونه برنامه‌ریزی در این زمینه شاهد نیستید. تمام توجهات به سوی گیشه و فروش معطوف شده در حالیکه معتقدم تئاتر هم مانند آموزش و پرورش ذات درآمدزا ندارد. او افزود: طرح بحث خصوصی‌سازی، کاهش حمایت‌ها و تکیه بر فروش گیشه در چنین مقطعی به این شباهت دارد که شما اسلحه‌ را در دست یک فرد دچار افسردگی روحی‌ بگذارید؛ نتیجه این می‌شود که او قطعا خودکشی می‌کند. ابتدا باید برندسازی صورت بگیرد که یک مسئله عمومی نیست و تعداد کمی چنین کیفیتی بدست می‌آورند. امروز «علی رفیعی» یک برند است اما چند دهه سابقه پشت این ماجرا قرار دارد. جوانان فاقد امکانات ارائه خود چگونه باید چنین برندی بوجود بیاورند؟ نویسنده نمایش‌نامه «امینه» خاطرنشان کرد: وقتی می‌گوییم تئاتر باید مانند نگاه به آموزش و پرورش باشد اهمیت ماجرا روشن است و دولت اگر قصد درآمدزایی از هنر دارد برای رسیدن به این هدف بهتر است بیشتر به عرصه تجسمی موسیقی توجه کند. مثلا «بنکسی» تربیت کند و از فروش آثارش مالیات بگیرد. شمس تصریح کرد: تئاتر به میزان شرافت و تاثیرگذاری‌اش در جامعه آسیب‌پذیر است. دولت هم می‌تواند از سیاست‌گذاری کلان تا کوچک بر این روند اثرگذار باشد. به عنوان نمونه ما یک میلیون و پانصد هزار تومان از بودجه نداشته گروه را صرف چاپ بنر کرده‌ایم و یک ماه قبل به سازمان زیباسازی سپرده‌‌ایم؛ اما در تمام مدت بعد از آن حتی پاسخ ما را نمی‌دهد که سرنوشت نصب اینها چه شد و اصلا به این فکر نمی‌کنند که یک گروه تئاتر با اقتصاد ضعیف خود این هزینه‌ را انجام داده و باید پاسخگو باشند. اداره کل هنرهای نمایشی هم هیچ‌وقت برای پاسخگو کردن چنین ارگان‌هایی گام برنمی‌دارد. این هنرمند با تاکید براینکه «اینها قاتلین تئاتر هستند» گفت: در چنین شرایطی مخاطب چگونه باید به درستی در جریان اجرای یک نمایش قرار بگیرد؟ با پخش 40 دقیقه برنامه در ساعات پرت یک شبکه کم مخاطب؟ همه این سازمان‌ها وقتی پای آثار سینمایی به میان می‌آید سرودست می‌شکنند. اینها حتی یک درصد از بیلبوردهای  شهری که به تبلیغات سخیف اختصاص یافته را برای تبلیغ نمایش نمی‌دهند؛ ولی سینما به عنوان بازوی درشت  تمام هنرها محل تبلیغ شهری پیدا می‌کند. عضو گروه تئاتر «دن کیشوت» در پاسخ به این پرسش که خانواده تئاتر مخاطب را چنین تربیت کرده که حتما باید تبلیغ برپایه حضور چهره‌ها صورت بگیرد؛ بیان کرد: وظیفه دولت است که ارتباط بین مخاطب و هنرمند را برقرار کند اما اصولا اراده‌ای برای ترمیم این شکاف ندارد. در فقدان ابزارهای کلان تبلیغی شما ناچار هستید دست به هر کاری بزنید تا به مردم اطلاع دهید اجرای نمایشی در گوشه‌ای از شهر جریان دارد. این جای خالی حضور دولت است که چنین اجازه‌ای می‌دهد. به قول معروف: چو بیشه تهی ماند از نرّه شیر / شغالان درآیند آنجا دلیر!

۱۳۹۴/۱۲/۱۴ ۱۱:۳۸:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن