تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815417362




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شورجه: سلحشور هنر بدون دين را انحراف مي‌دانست


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: شورجه: سلحشور هنر بدون دين را انحراف مي‌دانست
روز گذشته مراسم ترحيم هنرمند و سينماگر متعهد و توانا «فرج الله سلحشور» در حالي با حضور جمع كثيري از آحاد مردم، هنرمندان و مسئولان نهادها و دستگاه‌هاي مختلف در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد كه نهاد صنفي خانه سينما همچنان در سكوت به سر مي‌برد.
نویسنده : مصطفي شاه‌كرمي 


در اين مراسم كه اجراي آن را سيد جواد هاشمي عهده‌دار بود، ضمن تلاوت آياتي از كلام الله مجيد توسط قاريان ممتاز بين المللي، مداحان سرشناس تهران به ذكر مصيبت اهل بيت(ع) و نوحه‌سرايي پرداخته و جعفر دهقان و جمال شورجه نيز به نمايندگي از جامعه سينمايي در خصوص شخصيت زنده ياد «فرج الله سلحشور» و نقش مؤثر وي در اعتلاي سينماي ديني در كشور سخن گفتند.
جمال شورجه به عنوان دوست و همكار چندين ساله اين كارگردان فقيد با اشاره به اينكه سلحشور در سينماي ايران هدفش تبليغ دين بود، اظهار داشت: بيش از 35 سال است كه سلحشور را مي‌شناسم و مي‌توانم بيان كنم كه او ابوذروار در خط امام و رهبري ماند و از آرمان‌هاي انقلاب و رهبري دفاع كرد و او خود را مبلغ ديني مي‌دانست نه يك هنرمند. در حقيقت هنر را براي دين مي‌خواست و هنر بدون دين را انحراف مي‌دانست. فرج الله سلحشور پرچمدار و علمدار سينماي قرآني بود.
وي با تصريح براينكه جامعه سينمايي كشور بايد در خصوص جريان نفوذي كه مدت‌هاست در عرصه فرهنگي رخنه كرده و اين روزها ردپاي آنها در توليدات سينمايي بيشتر ديده مي‌شود، احتياط و بصيرت لازم را به‌كار گيرد، ابراز اميدواري كرد سريال زندگي حضرت موسي(ع) كه سلحشور بدون كوچك‌ترين اعوجاج و ملاحظه كاري آن را به نگارش در آورد در آينده‌اي نه‌چندان دور به مرحله توليد مي‌رسد و بار ديگر مردم ايران و اقصي نقاط جهان شاهد يك مجموعه با ارزش ديني خواهند بود.
وي افزود: سلحشور هر چه در دل داشت، همان بود. صادق بود و ظاهر و باطنش يكي بود. مرحوم سلحشور شفاف و زلال مثل شيشه بود و مي‌شد قلب او را در باطنش مشاهده كرد. او با كوچك‌ترين اهانتي به ارزش‌ها و باورهايش گره در ابروهايش مي‌افتاد و عصباني مي‌شد زيرا او تعصب ديني داشت. او غيرت داشت و اهل تسامح و تساهل نبود. اين فرد بزرگوار از دوران كودكي پاي منبر بزرگ شده بود و ذهن او با حديث و روايات قرآن شكل گرفته بود.
جعفر دهقان بازيگر سينما، تئاتر و تلويزيون نيز در اين مراسم گفت: با مرحوم سلحشور اوايل انقلاب در حوزه هنري كه در حال آموزش بازيگري بودم، آشنا شدم. او فقط استاد بازيگري من نبود و در طول زندگي هر نوع كمكي را به شاگردان خود انجام مي‌داد.
دهقان همچنين خاطرنشان كرد: سينماي قرآني و ديني توسط مرحوم سلحشور در كشور بنيان گذاشته و احيا شد. اين فرد بزرگ افرادي را به سينماي ايران آورد كه قطعاً ادامه دهنده راه او خواهند بود.
نكته قابل توجه اينكه با وجود حضور سيد رضا ميركريمي و محمد مهدي عسگرپور، مديران عامل فعلي و سابق خانه سينما در اين مجلس و به رغم صدور پيام تسليت از سوي بسياري از نهادها و مراكز فرهنگي و حتي سياسي و نظامي و انتظامي به‌مناسبت درگذشت اين هنرمند مردمي، تاكنون پيام جداگانه‌اي از سوي خانه سينما روي سايت اين نهاد صنفي قرار نگرفته است.
 اين در حالي است كه خانه سينما براي اتفاقات و حوادث صنفي از جمله بالا و پايين رفتن يك فيلم از اكران و يا مسائل غيرصنفي از جمله انتخابات، موضوعات زيست محيطي و ... اقدام به صدور بيانيه و پيام مي‌كرد، اما براي درگذشت كارگردان، فيلمنامه‌نويس و بازيگر قرآني كه در سطح جهان اسلام و بين الملل چهره‌اي شناخته شده و جهاني بود و برخي از شخصيت‌هاي مهم از جمله سيدحسن نصرالله دبير كل حزب‌الله لبنان درگذشت وي را تسليت گفتند، هيچ پيامي صادر نكرد. البته بديهي است كه شأن و جايگاه شخصيت فرهيخته‌اي در تراز زنده ياد فرج‌الله سلحشور كه شهرتي جهاني و قرآني دارد، متوقف بر چنين موضوعاتي نخواهد بود.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن