تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آغاز سال (حساب اعمال) شب قدر است. در آن شب برنامه سال آينده نوشته مى‏شود. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820796403




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مهم‌ترین عناصر "میکروتئاتر" به روایت معجونی


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: سه‌شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۲




1418990902354_hasn majuni.jpg

اولین جلسه از سمینار پژوهشی میکرو تئاتر "لیو" با سخنرانی محمد حسن معجونی در خانه تئاتر عروسک برگزار شد و طی آن قطعاتی از سه پروژه این کارگردان در این گونه نمایشی پخش شد. به گزارش ایسنا،در این جلسه که 10 اسفند ماه با حضور مرضیه برومند ، حمید جبلی ، افسانه زمانی و جمعی از هنرمندان و دانشجویان تئاتر و تئاتر عروسکی برگزار شد، تمرکز بر ایده ، ریتم ، ماکت و تصویر خروجی به عنوان مهمترین عناصر "میکرو تئاتر" برشمرده شد. محمدحسن معجونی در ابتدای این نشست ارائه تعریف مشخص از میکرو تئاتر را فعلا غیر ممکن عنوان کرده و افزود: در کشورهای مختلف افراد با قوائد متفاوت کار می‌کنند و هیچ جا برای ارائه تعریف توافق نشده است ولی در همه میکرو تئاتر ها از پروجکشن استفاده می‌شود، یک ماکت وجود دارد؛ گرچه ممکن است تعریف‌مان از ماکت متفاوت باشد. وی ادامه داد: از دید من در این تئاتر تکیه اصلی بر ایده است. ایده افراد مهم است. ایده اولیه که چه چیز می‌خواهم بگویم و چه چیز می‌خواهم، نشان بدهم. معجونی در پاسخ به سوال حاضران درباره نزدیکی این تئاتر به تئاتر اشیا و یا تئاتر کاغذی گفت: میکرو تئاتر جایی در محدوده همه این انواع نمایشی قرار گرفته ولی مجموعه آنها نیست. ژن هایی از آنها را با خود دارد ولی ترکیب آنها نیست. وی در بخش دیگری از این سخنرانی گفت: از دید من به نوعی میکرو تئاتر عقب نشینی از ساخت و ساز به شمار می‌رود. وجوه نمایشی فوق العاده قوی دارد. معمولا در تئاتر ماکت اجازه می‌دهد به دنبال ایده‌هایم بروم. در میکرو تئاتر دوربین به عنوان نماینده چشم مخاطب خود را تثبیت می‌کند. تصویر ماکت را زنده می‌کند و به آن جان می‌دهد. این کارگردان تئاتر در پاسخ به چگونگی ارتباط مخاطب با سه تصویر متفاوتی که بر پرده ، بر ماکت و بازی دهنده می‌بیند گفت: مخاطب با دو مدیوم متفاوت روبرو می‌شود ولی در تجربه‌ای که طی سه اجرای آخرین نمایش مان داشتیم نقش ریتم را در این ارتباط بدست آوردیم.تغییر ریتم معنای متفاوتی را می‌رساند، در واقع اجرا ، تمرینی است که ملموس نیست. یک اتفاق فرار است که از ذهن ما می‌گذرد. هماهنگی ماکت ، حرکت و ویدئو باید در یک ریتم خاص انجام شود. وی تاکید کرد که دراماتورژی یک ایده، لازم‌ترین اتفاق برای میکرو تئاتر و تئاتر عروسکی است که باید جدی گرفته شود. در ادامه این نشست بخشی از آخرین پروژه میکرو تئاتر لیو به اجرا در آمده و توضیحاتی در خصوص دور بعدی این فستیوال ، فراخوان و نزدیکی حوزه تئاتر عروسکی به این گونه جدید تئاتر بیان شد. انتهای پیام








این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن