تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):معناى گفته كسى كه بسم اللّه‏ مى‏گويد، يعنى نشانى از نشانه‏هاى خداوند را بر خود مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815256593




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سكته‌هاي قلبي بيشترين علت مرگ و مير در ايران است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سكته‌هاي قلبي بيشترين علت مرگ و مير در ايران است
عضو كميسيون بهداشت مجلس شوراي اسلامي گفت آمارهاي رسمي وزارت بهداشت نشان مي‌دهد بيشترين علت مرگ و مير در كشور بر اثر سكته‌هاي قلبي است.

دكتر حسين حسني جراح و متخصص قلب و عروق روز چهارشنبه در دهمين كنگره تازه‌هاي قلب و عروق با اعلام اين مطلب افزود آمارها نشان مي‌دهد در يك سال گذشته از هر ‪ ۸۰۰‬مورد مرگ روازنه ‪ ۳۶۰‬مورد آنها بر اثر بيماري‌هاي قلبي و عروقي بوده است.

وي افزود از اين ميزان ‪ ۱۹۸‬نفر بر اثر سكته قلبي مي‌ميرند و حدود ‪ ۸۲‬نفر هم بر اثر سكته‌هاي مغزي جان خود را از دست مي‌دهند.

دكتر حسني با بيان اينكه به طور كلي حدود ‪ ۴۰‬درصد شايع‌ترين علل مرگ و مير در كشور ناشي از نارسايي‌هاي قلبي است افزود روزانه سه هزار سال عمر مفيد مردم ايران بر اثر بيماري‌هاي قلبي و عروقي از بين مي‌رود.

عضو كميسيون بهداشت مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اينكه يكي از مهمترين ريسك فاكتورهاي ابتلا به بيماري‌هاي قلبي و عروقي دخانيات و به خصوص سيگار است افزود يك هفتم مردم ايران سيگاري هستند و ساليانه ‪ ۵۴‬ميليارد نخ سيگار در كشور دود مي‌شود.

وي يادآور شد در ايران علاوه بر افزايش تعداد زنان سيگاري سن دختران سيگاري نسبت به گذشته ‪۱۰‬سال پايين آمده است.

دكتر حسني با اشاره به نقش و اهميت تغذيه سالم گفت ايران در خاورميانه رتبه نخست را در توليد روغن‌هاي نباتي دارد و سرانه مصرف روغن نباتي در كشور براي هر فرد ‪۱۵‬تا ‪۱۷‬كيلوگرم است كه در مقايسه با ساير كشورها بسيار بالاست.

وي در خصوص مصرف نوشابه نيز گفت سرانه مصرف نوشابه در ايران ‪ ۴۲‬ليتر است در حالي كه اين ميزان در دنيا ‪ ۱۰‬تا ‪ ۱۲‬ليتر است.

عضو كميسيون بهداشت مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه نارسايي‌هاي قلبي و عروقي در سنين جواني پايه‌گذاري مي‌شوند گفت ايران ‪۴۰‬ميليون جمعيت زير ‪۳۵‬سال دارد كه بايد براي پيشگيري از اين بيماري‌ها در آنها ، برنامه ريزي كرد و براي تغيير در سبك زندگي و تغذيه سالم فرهنگ‌سازي صورت گيرد.

دكتر حسني با تاكيد بر اينكه ورزش و تحرك به عنوان يكي از عوامل موثر در تامين سلامت مردم بايد مورد توجه قرار گيرد يادآور شد بيش از ‪۷۰‬درصد مردم ما هيچ ورزشي انجام نمي‌دهند.

وي تصريح كرد استرس‌هاي عصبي ، تغذيه ناسالم، چاقي، عدم تحرك از جمله ريسك فاكتورهاي بروز نارسايي‌هاي قلبي است كه بايد با فرهنگ‌سازي و انجام اقداماتي در جهت تغيير در سبك و شيوه زندگي از اين بيماري‌ها پيشگيري كرد.

دهمين كنگره سراسري تازه‌هاي قلب و عروق از ‪ ۲۲‬تا ‪ ۲۵‬خرداد ماه در سالن همايش‌هاي رازي تهران برگزار مي‌شود.

در اين كنگره دستاوردهاي جديد در زمينه درمان و كاهش چربي خون و افزايش فشار خون شرياني و نيز بيماري‌هاي قلب و عروق در دهمين كنگره سراسري تازه هاي قلب و عروق ارايه مي‌شود.

دكترمحمدرضا محمدحسني دبير اين كنگره گفت در اين كنگره آخرين روشهاي تشخيصي اكوكارديوگرافي از طريق مري و نتايج جديد ناشي از فنرهاي دارويي قابل جذب ، ارايه مي‌شود.

وي با بيان اينكه در اين كنگره پيشگيري اوليه و ثانويه در بيماري‌هاي قلبي جزو محورهاي اساسي قرار گرفته است يادآور شد آخرين روش‌هاي درمان تنگي عروق قلب با استفاده از استنت(فنر)گذاري و جديدترين دستاوردهاي درماني بيماري‌هاي عروق شامل گشادي شريان آئورت مطرح مي‌شود.

دكتر محمد حسني گفت بررسي و ارزيابي آخرين مطالعات همراه با تشكيل ميزگردهايي همچون اكوكارديوگرافي براي تشخيص بيماري‌هاي مادرزادي ، دريچه اي، عضله قلب و عروقي در كنار ارايه آخرين دستاورهاي تصويربرداري مدرن در تشخيص بيماري‌هاي قلبي شامل تنگي عروق قلب و بيماري‌هاي مادرزادي قلب با استفاده از روش سيتي آنژيوگرافي و اعلام آخرين نتايج درمان تنگي‌هاي عروق گردن (كاروتيد) از ديگر برنامه‌هاي كنگره امسال را تشكيل مي‌دهد.

دبير دهمين كنگره سراسري تازه‌هاي قلب و عروق ادامه داد مشاهده ارزيابي داخل عروق با استفاده از تكنيك اكوكارديوگرافي عروقي در كنار دستاوردهاي كنوني جراحي قلب باز در ايران در زمينه بيماري‌هاي قلب ، بيماري‌هاي مادرزادي و دريچه‌اي و پبوند قلب از ديگر مواردي است كه طي روزهاي برپايي كنگره مورد بحث و بررسي متخصصان داخل و خارج كشور قرار مي‌گيرد.

دكتر محمد حسني تصريح كرد همزمان سمينار پرستاري در زمينه‌هاي تخصصي پرستاري شامل مراقبت‌هاي ويژه بيماران بستري و سرپايي قلبي و همچنين نمايشگاه آخرين ابزارهاي تشخيصي و درماني بيماران به بهرگيري از تكنولوژي هاي تك همراه با ابزارهاي تشخيصي و درماني توسط نمايندگان شركت‌هاي تجهيزات پزشكي داخلي و خارجي برپا است.

اين كنگره با همت انجمن اترواسكلروز ايران برگزار شده است.

---> ايرنا.سكته.
 چهارشنبه 22 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 334]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن