تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ارزش چهار چيز را جز چهار گروه نمى‏شناسند : جوانى را جز پيران، آسايش را جز گرفتاران...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805104859




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امروزه شهروندان برای شهر خود دل نمی سوزانند!+تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: امروزه شهروندان برای شهر خود دل نمی سوزانند!+تصاویر
امروزه کلانشهر تهران با بیش از 10 میلیون نفر جمعیت با مشکلات عدیده ای رو به رو است که بی شک برای رفع آن مسئولان شهری و شهروندان باید با یکدیگر همکاری کنند.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امروزه کلانشهر تهران با بیش از 11 میلیون نفر جمعیت با مشکلات عدیده ای رو به رو است که بی شک برای رفع آن مسئولان شهری و شهروندان باید با یکدیگر همکاری کنند.



امروزه شهروندان برای شهر خود دل نمی سوزانند!



وقتی در خیابان های شهر قدم می گذاری دیدن زباله در هر نقطه ای از سطح شهر روحت را آزرده می کند. برخی از شهروندان نسبت به تمیز بودن شهرشان بی مسئولیت هستند و همین امر سبب می شود نسبت به زباله هایی که در سطح شهر رها می کنند از خود واکنشی نشان ندهند. 


روزانه افراد زیادی در سطح شهر تردد می کنند که عده ای از این رهگذران خواسته یا ناخواسته به دلیل نبود زمان و یا مکانی مناسب برای ریختن زباله های خود، آن‌ها را در سطح شهر رها می کنند و همین دلیلی برای زشت شدن چهره شهر می شود.



امروزه شهروندان برای شهر خود دل نمی سوزانند!



در کلانشهر تهران به هر گوشه ای که می نگری انواع زباله ها مانند پوست میوه، پسته، نخ سیگار و غیره انداخته شده است که دلیل بر بی نظمی برخی از افراد جامعه دارد. شاید اگر همه افراد جامعه به حقوق یکدیگر احترام می گذاشتند شاهد خیلی از مشکلات به وجود آمده در شهر نبودیم.


شهروندی 48 ساله ساکن منطقه 16 تهران بر این عقیده است، تا زمانی که شهروندان برای زیبا نگهداشتن شهر تلاش نکنند اگر هزار بار در روز رفتگران زباله ها را جمع کنند بازهم فایده ای ندارد.


مرد 34 ساله ای که صاحب دکه روزنامه فروشی است در خصوص ریختن زباله در سطح شهر توسط عده ای از شهروندان، می گوید: بی فرهنگی برخی از شهروندان، یکی از مشکلات بزرگی است که در کلانشهری مانند تهران وجود دارد و تا زمانی که مردم فرهنگشان درست نشود کاری از دست هیچ‌کسی بر نمی آید.


به گزارش یک سایت خبری روزانه حدود 25 میلیارد تومان از سرمایه ملی صرف دفع 35 هزار تن زباله هایی می شود که ما ایرانی ها هر روز تولید می‌کنیم و اين رقم در سال رقمی معادل 10 هزار ميليارد تومان می شود.



امروزه شهروندان برای شهر خود دل نمی سوزانند!



امروزه در شهر تهران روزانه 7هزار و 500 تن زباله در اين کلانشهر توليد می شود و این توليد سالانه به 2.5 ميليون تن می رسد. حدود 72درصد پسماند شهری را مواد آلی قابل تبديل به كود كمپوست و تقريباً 22درصد نيز مواد خشك قابل بازيافت و حدود 6درصد از پسماند شهر تهران را نيز مواد زائد غيرقابل بازيافت تشكيل می دهند همچنین ميزان پسماند بهداشتی پايتخت نيز به 75تن در روز می رسد.


ميزان مواد آلی كه در زباله‌های كشور وجود دارد، بر ارزش اقتصادی بازيافت زباله‌ها تاكيد دارد. در يك مقايسه تطبيقی زباله‌های توليدشده در ايران با چند كشور جهان به لحاظ ارزش اقتصادی زباله، بازيافت زباله در كشور را توجيه‌پذير نشان می دهد.



امروزه شهروندان برای شهر خود دل نمی سوزانند!



وجود مواد آلی در زباله‌های توليدی كشور تقريبا درجهان بسيار زياد است و اين بيانگر بی توجهی شهروندان در توليد پسماند است و وظيفه مديريت شهری شهرهای كشور است تا مواد دور ريختنی و پسماند ‌تر و خشك را دوباره وارد چرخه اقتصاد كشور كند.


اگر در کشور قانونی هم برای متخلفانی که زباله های خود را در سطح شهر رها می کنند، تصویب می شد، شاید شاهد انداخته شدن زباله کمتری در سطح شهر بودیم.





۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن