تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1835380548
این اتفاق اجتناب ناپذیر است!
واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۰
سیروس تسلیمی نسبت به ورود فیلمهای خارجی به کشور هشدار داد اما آنرا اتفاقی اجتناب ناپذیر دانست. این تهیهکننده و پخشکننده سینما در گفتوگویی با خبرنگار سینمایی ایسنا با اشاره به مباحثی که در جلسهی 9 اسفندماه کانون پخشکنندگان مطرح شده است، افزود: در این جلسه آقای شایسته رئیس کانون پخش نسبت به ورود فیلمهای خارجی به کشور هشدار داد و گفت با توجه به شرایط اخیر کشور، این اتفاق به سرعت رخ میدهد. تسلیمی اضافه کرد: در مسیری که کشور در آشتی با دیگر کشورها طی میکند، ورود فیلمهای خارجی اجتنابناپذیر است و دیر یا زود این فیلمها وارد بازار ایران میشود. به ویژه اینکه گاهی فیلمسازان ما نسبت به بودجه برخی از آثار اغراق میکنند و کمپانیهای خارجی فکر میکنند، میتوانند فیلمهایشان را با شرایط خوبی در ایران پخش کنند. وی توضیح داد: اگر ارتباطمان با دیگر کشورها برقرار شود، طبیعتا در زمینه فرهنگی هم با آنها همکاری خواهیم کرد چون این موضوع به قراردادهای کلان کشورها بستگی دارد. اگر ما با کشورهای دیگر رابطه داشته باشیم، آنها توقع دارند همچنان که فیلمهای ما در کشورشان اکران میشود، فیلمهای آنها نیز در کشور ما نمایش داده شود چون مهمترین وجه همکاری فرهنگی کشورها در سینما رخ میدهد. از سوی دیگر ایران یک بازار هفتاد، هشتاد میلیونی برای کشورهای دیگر است. تسلیمی در پاسخ به این پرسش که ورود فیلمهای خارجی در این شرایط چقدر به زیان سینمای داخلی است؟ تأکید کرد: مسلما به سینمای داخلی ضربه میزند. پیش از انقلاب هم سینمای ما آخرین مقاومتهایش را انجام داد. به طوری که تولید فیلم داخلی در طول سال به پنج، شش فیلم رسیده بود و بقیه، فیلمهای آمریکایی بود. اما از سوی دیگر وارد نکردن فیلمهای خارجی هم در شرایط فعلی برای دولت دشوار است. این تهیه کننده با اشاره به اینکه سینمای ما ژانرهای بسیار بستهای دارد، خاطر نشان کرد: اما ژانرهای آنها از زیر دریا تا کرات دیگر را شامل میشود. آنها از همه چیز فیلم میسازند و سینمای ایران باید بتواند با این آثار مقابله کند اما با این ژانرهای بسته که ما داریم، این مقاومت بسیار سخت است و معلوم نیست سینمای نحیف ما توان مقابله با این آثار را داشته باشد. تسلیمی با تأکید بر اینکه ورود فیلمهای خارجی به داخل کشور آیندهای اجتنابناپذیر است، افزود: ایران از معدود کشورهایی است که تا به حال فیلم آمریکایی وارد نکرده اما دیر یا زود این اتفاق رخ میدهد. از سوی دیگر فیلمهای اروپایی اغلب در ایران شناخته شده نیست. به همین دلیل این بازار بیشتر برای کمپانیهای آمریکایی ایجاد خواهد شد که بیشتر فیلمهای بزرگ دنیا را تولید میکنند.کمپانیهایی مانند یونیورسال، متروگلدین مایر، کلمبیا و ... پیش از این در ایران دفتر داشتند و فیلمهای آمریکایی را وارد کشور میکردند. آنها این آثار را طی قراردادی پخش میکردند و اگر روابط شکل بگیرد، بار دیگر دفاترشان را باز میکنند. او یادآور شد: پیش از انقلاب، بازار ایران برای کل منطقه محور بود. به این صورت که فیلمهایی که وارد ایران میشد، به کشورهای همسایه هم فرستاده میشد و از آنجاکه امروز که سیستم پخش دیجیتالی شده است، به راحتی میتوان از همان آمریکا فیلمها و فقط با فشردن یک دکمه فیلمها را ساپورت کرد و دفاتر فقط امور مالی را بر عهده بگیرند. تسلیمی با اشاره به شیوه همکاری کمپانیهای خارجی برای ارائه آثارشان در کشورهای دیگر تصریح کرد: آنها از قبل حق پخش فیلمشان را به پخشکنندگان کشورهای مختلف میفروشند که البته این وضعیت برای آن کشور ریسک بالایی دارد. این تهیه کننده درباره زمان احتمالی ورود فیلمهای خارجی به کشور توضیح داد: بستگی به روند تشکیل مجلس دارد. قانون ورود فیلم خارجی مصوبه هیأت وزیران را دارد که براساس آن فیلمها به شکلی کنترل شده توسط بنیاد سینمایی فارابی گرفته میشد اما حالا باید ببینیم این موضوع به هیأت وزیران یا مجلس سپرده میشود. تسلیمی ادامه داد: البته برخی معتقدند که فیلمهای خارجی در ایران نمیفروشد یا اینکه این آثار سانسور زیادی میشود. در حالی که بسیاری از فیلمها را میتوان بدون سانسور نمایش داد که نمونه آن «کمپ ایکسری» است. اگر این فیلم اکران موفقی نداشت، تنها به این دلیل بود که قبلا همه سیدی آن را دیده بودند در حالی که اگر همزمان با اکران روز دنیا در ایران هم نمایش داده میشد، این مشکل بوجود نمیآمد. وی درباره خریدن کپی فیلمهای خارجی نیز گفت: کمپانیهای اروپایی یا خودشان در ایران دفتر میزنند یا نهایت گارانتی را میدهند. به این معنا که از ابتدا پول پخش فیلم را میگیرند که معمولا مبلغ کمی هم نیست. البته پیش از انقلاب مالیات 25 درصدی هم وجود داشت ولی این مالیات را بیشتر در صندوقی برای کمک به فیلمهای داخلی اختصاص میدادند که این حُسن ماجرا بود. این پخش کننده سینما افزود: کشورهای خارجی با پولی که از حق پخش فیلمهایشان از کشورهای دیگر میگیرند، ساخت فیلم بعدی را شروع میکنند به همین دلیل است که میگویند سینمای صنعتی، یعنی سینما به عنوان یک صنعت پولش را درمیآورد. همچنان که فیلمی مانند «جنگ ستارگان» در سراسر دنیا به طور همزمان اکران شد چون تمام کشورهای پخشکننده از قبل پول پخش آن را داده بودند. تسلیمی ادامه داد: به هر حال مسلما سینمای ما در قبال ورود فیلمهای خارجی مقاومت میکند. با این حال وقتی دیوار کشور در برابر کشورهای دیگر برداشته میشود ،سینمای آنها هم وارد کشور ما خواهد شد. البته این امیدواری وجود دارد که ورود فیلمهای خارجی باعث رقابت بیشتر و ساخت فیلمهای بهتری در داخل کشور بشود. در وهله اول باید ژانرهای ما متنوعتر شود و این اندازه سختگیری صورت نگیرد. در حال حاضر بیشتر فیلمهای ما در یک ژانر خاص تولید میشوند و ما تمام قصهها را در این ژانر گفتهایم و دیگر حرفی برای گفتن نداریم. اما در هر حال فیلمسازان بزرگ ما با ورود این فیلمها و بویژه با تبلیغاتی که این آثار دارند حتما مقابله میکنند. وی اضافه کرد: به هر حال بعد از برجام و انتخابات اخیر مجلس، این اتفاق اجتناب ناپذیر است اما در وهله اول باید تیمی کارشناسی تشکیل شود تا در این زمینه بتواند تصمیمات منطقی و درستی بگیرد. این تهیهکننده در پاسخ به این پرسش که این تیم در کجا و چگونه شکل خواهد گرفت، توضیح داد: همه چیز دست وزارت ارشاد است. البته در این وزارتخانه نیروهای متخصص حضور دارند اما دوستانی هم هستند که در عرصه بینالملل بسیار صاحب تجربهاند و امیدواریم وزارت ارشاد با حضور این دوستان یک تیم کاملا حرفهای تشکیل بدهند تا بهترین شیوه را برای همکاری با کشورهای دیگر انتخاب کنند. سیروس تسلیمی در ادامه درباره ارزیابیاش از راهاندازی پروژه سامانه نمایش درخواستی (VOD) به ایسنا گفت: شاید 10 درصد قیمت واقعی فیلمهای ما از طریق فروش دیویدیهایشان در بازار دریافت شود. یعنی 90 درصد رایت فیلمها رایگان است و این مشکلی است که همیشه وجود داشته است. همچنان که در بحث موسسه رسانههای تصویری گفته میشود، استانی به بزرگی اصفهان فقط 10 نسخه از فیلمها میخرد چون مابقی کپی میشود. با این شیوه میلیاردها تومان از پول اصلی بدنه سینما در اختیار کسانی قرار میگیرد که کمترین زحمت را میکشند. البته اینکه VOD این مشکل را حل کند یک کار تکنیکی و فنی است و در وهله دوم نیازمند بازاریابی است. وی ادامه داد: در گام نخست باید در کشورهایی که چندین سال است این شیوه را اجرا میکنند تحقیق و پژوهش کنیم و بهترین جایی که میتواند این پژوهشها را انجام دهد، وابستههای فرهنگی هستند چون در کشورهای مختلف حضور دارند و میتواند بازار را ارزیابی کنند. سیروس تسلیمی در پایان با اشاره به تغییر و تحول در سیستم پخش فیلمها به ایسنا تأکید کرد: این تحولات اجتنابناپذیر است. همچنان که سیستم پخش 35 به دیجیتال تبدیل شد، VOD هم باید اتفاق بیفتد. منتها امیدوارم مصداق مثال «راه بینداز، جا بینداز» نباشد چون متأسفانه بسیاری از امور در کشور ما به این شیوه انجام میشود اما این بار امیدوارم روند معکوسی داشته باشیم تا نتیجهاش برای سینمای ایران میمون و مبارک باشد.
سیروس تسلیمی
انتهای پیام
کد خبرنگار:
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]
صفحات پیشنهادی
امنیت یک اصل اجتناب ناپذیر است
تین نیوز | رییس پلیس پیشگیری ناجا گفت افتخار پلیس به بهره مندی از فناوری های نوین حرفه گرا بودن مسئولیت پذیر و دارای قدرت اقناعی زیاد با هدف مشارکت جویی و مشارکت پذیری است به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران سردار محمد شرفی رییس پلیس پیشرئیس مجلس پاکستان: تقویت روابط ایران و پاکستان ضرورتی اجتناب ناپذیر است
صفحه خبر رئیس مجلس ملی پاکستان در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران تقویت بیش از پیش روابط دو کشور همسایه را به ویژه با هدف کمک به صلح امنیت و ثبات منطقه ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست سردار ایاز صادق در دیدار مهدی هنردوست ایران را کشوری مهم و راهبردی و از همسایگان مهم پاکستانتغییرات اقلیم از پیامدهای اجتناب ناپذیر فعالیت های انسانی است
عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت تغییر اقلیم روی تولید محصولات کشاورزی تاثیر می گذارد دکتر پیام پزشک پور در گفت وگو با خبرنگار ذاکرنیوز ذاکرنیوز منطقه لرستان اظهار کرد تغییرات اقلیمی از پیامدهای اجتناب ناپذیر فعالیت های انسانی است افزایش بی رویه گرویکرد علمی در مدیریت شهری یک اصل اجتناب ناپذیر است
حزب الله رئیس کمیسون حقوقی گفت رویکرد علمی در مدیریت شهری یک اصل اجتناب ناپذیر است و متخصصان و مدیران حوزه شهری باید ضمن بهره گیری از اصول علمی در اداره شهر جهت حفظ هویت های فرهنگی و بومی شهر نیز کوشا باشند به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله سعید مصطفایی اذعان داشت شورای اسلاجرای ضوابط ایمنی اجتناب ناپذیر است
قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت ایمنی از بخشهای اصلی شرکت و نقش مهم و تاثیرگذاری در عملکرد سازمان ایفا می کند به گزارش شانا محمدرضا تاکایدی در مراسم رونمایی از لباس HSE شرکت ملی حفاری ایران اظهارکرد با توجه به نوع کار در صنعت حفاری و مخاطره های آن کاربست کامل مقرتغییرات اقلیم از پیامدهای اجتنابناپذیر فعالیتهای انسانی است
یکشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲ ۳۷ عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت تغییر اقلیم روی تولید محصولات کشاورزی تاثیر میگذارد دکتر پیام پزشکپور در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه لرستان اظهار کرد تغییرات اقلیمی از پیامدهای اجتنابناپذیتعطیلی نمادین سفارتخانه ها/ منازعه ایران و عربستان اجتناب ناپذیر است
وکیل ملت جنگ امروز بین ایران و عربستان هم منازعه هویتی- گفتمانی و هم منازعه راهبردی- ژئوپولتیکی است به همین دلیل نیز ادامه خواهد داشت و حتی تشدید خواهد شد درک مسایل ایران و عربستان بدون توجه به تفاوت های فرهنگی و راهبردی دو کشور میسر نیست ایران و عربستان همواره نقش دو رقیب منطدر پاسخ به فارس عنوان شد جنتی: ترک جلسه کتابخوانی داریوش ارجمند اتفاقی بود
در پاسخ به فارس عنوان شدجنتی ترک جلسه کتابخوانی داریوش ارجمند اتفاقی بودوزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ترک جلسه کتابخوانی هنرمندان پیشکسوت که موجب گلایه داریوش ارجمند شده بود گفت من به دلیل حضوردر جلسهای دیگر جلسه را ترک کردم و این موضوع کاملا اتفاقی روی داد «علی جنبرزیده: اتفاقات خوب و بد یک جشنواره نتیجه انتخاب دبیر است
برزیده اتفاقات خوب و بد یک جشنواره نتیجه انتخاب دبیر است فرهنگ > سینما - مهر نوشت عبدالحسن برزیده کارگردان سینما تاکید دارد اتفاقات خوب و بد هر جشنوارهای نتیجه انتخاب دبیر آن است و همچنین معتقدست سلیقهای دانستن داوری شانه خالی کردن از مسئولیت است عبدالحسن برزیدهاتفاقات خوب و بد یک جشنواره نتیجه انتخاب دبیر است/ تحلیل داوریها
عبدالحسن برزیده به مهر گفت اتفاقات خوب و بد یک جشنواره نتیجه انتخاب دبیر است تحلیل داوریها شناسهٔ خبر 3558692 - دوشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰ ۱۳ هنر > سینمای ایران عبدالحسن برزیده کارگردان سینما تاکید دارد اتفاقات خوب و بد هر جشنوارهای نتیجه انتخاب دبیر آن است و همچنین معتقدست-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها