تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813085043




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاخیر در درمان چشم نوزادان نارس، سبب نابینایی نوزاد می شود


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نیوز: رییس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: تاخیر در درمان رتینوپاتی نوزادان نارس علاوه بر از دست رفتن دید نوزادان و نابینا شدن آنان سبب تحمیل هزینه 8 تا 10 برابری به خانواده ها و هزینه 20 برابری به نظام سلامت می شود.
به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، مسعود ناصری پور در دومین همایش کشوری رتینوپاتی در نوزادان نارس با اعلام این مطلب افزود: در صورت تشخیص و درمان به موقع رتینوپاتی نوزادان نارس نه تنها می توان دید نوزاد را حفظ کرد که از بار درمانی آن نیز می توان کاست.
وی با اشاره به اینکه یکی از معضلات موجود در این حوزه اطلاع رسانی به والدین برای مراجعه به هنگام نوزادان نارس به مراکز درمانی است بر نقش وزارت بهداشت در زمینه تعامل با رسانه ها به ویژه صدا و سیما برای آگاهی رسانی به جامعه تاکید کرد.
به گفته دکتر ناصری پور، هم اینک یکی از معضلات در حوزه رتینوپاتی نوزادان نارس، نداشتن سیستم ثبت کشوری است با این حال براساس آمار موالید و میزان تولد نوزادان نارس که یک درصد موالید را تشکیل می دهند، تخمین زده می شود که سالانه حدود 5 هزار نوزاد نارس مبتلا به بیماری رتینوپاتی در کشور متولد می شوند که برای دستیابی به آماری دقیق در زمینه تعداد این نوزادان به منظور برنامه ریزی برای درمان آنان نیازمند یک سیستم ثبت دقیق در کشور هستیم.
وی ادامه داد: با توجه به افزایش امکانات بخش های مراقبت ویژه نوزادان NICU)) در کشور ...
[ مشاهده متن کامل خبر تاخیر در درمان چشم نوزادان نارس، سبب نابینایی نوزاد می شود در خبرگزاری برنا ]

شنبه ، ۸اسفند۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نیوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن