تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هیچکس تا زبانش را نگه ندارد از گناهان در امان نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820343335




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هجمه‎‎ها علیه لیست اصولگرایان مغرضانه است


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
 هجمه‎‎ها علیه لیست اصولگرایان مغرضانه است
هجمه‎‎ها علیه لیست اصولگرایان مغرضانه است کاندیدای لیست ائتلاف اصولگرایان گفت:هرچند عده ای بر محرمانه بودن قراردادها تاکید دارند ولی براساس قانون اساسی و قانون نفت مصوب سال ۹۰، محرمانه بودن قرارداد‎های نفتی خلاف قانون است.


به گزارش فرهنگ نیوز ،محمدجواد عامری، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و کاندیدای منتخب لیست ائتلاف اصولگرایان در انتخابات دهمین دوره مجلس، گفتگویی درباره لیست انتخاباتی اصولگرایان با پنجره داشته است.

ترکیب لیست اتحاد اصولگرایان را چگونه ارزیابی می‎کنید و چه ویژگیهای بارزی دارد؟اکثریت افراد حاضر در لیست، تحصیلات عالیه و سابقه کلان مدیریتی دارند و از تجارب مناسبی برخوردارند. در این لیست سعی شده سلایق مختلف جبهه اصولگرایی و اقشار مختلف مردم در نظر گرفته شود. حضور نیرو‎های جوان به‎دلیل تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از جوانان در جامعه است.

شایعاتی در مورد سهم دهی در لیست اصولگرایان مطرح شده است این ادعاها به چه میزان صحت دارد؟معمولا تمام افراد اصولگرا به یکی از گروه‎‎ها و احزاب اصولگرا ابراز علاقه می‎کنند بنابراین اگر کسی این موضوع را مطرح کند که سهمدهی انجام شده، نگاه مغرضانه است. نگاه منطقی این است که معمولا اصولگرایان در قالب یکی از احزاب و گروه‎‎ها هستند.این تصمیمات در اصل، زیر نظر آیات عظام مصباح یزدی، موحدی کرمانی و محمد یزدی انجام شده است. تصور نمی‎کنم در کشور کسی در تقوا و خلوص چنین شخصیت‎‎هایی تردید داشته باشد چراکه این افراد آخرت و قیامت خودشان را به‎خاطر احزاب و گروه‎‎ها خراب نمی‎کنند و وقتی اعلام می‎کنند لیست را قبول داریم، واضح است که هجمه‎سازی‎‎ها مغرضانه است. در این لیست سهمیه‎‎های یکسان از گروه‎‎ها وجود ندارد و افراد براساس شایسته‎سالاری انتخاب شده‎اند.

چرا باید معتقدین به انقلاب و اصولگرایی به این لیست اعتماد کنند؟اصولگرایان باید متوجه باشند که برای رسیدن به این لیست، زحمت طولانی کشیده شده است بنابراین نباید بگذارند خدشه‎ای به آن وارد شود؛ ما اعتقاد داریم اگر بخواهیم کشور خوبی داشته باشیم باید بهترین‎‎ها وارد مجلس شوند و اگر اصولگرایان فریب دسیسه‎‎ها و توطئه‎‎های رقیب را بخورند، آرای مردم متزلزل خواهد شد و رای‎آوری لیست دچار مشکل می‎شود.

اولویت مجلس دهم را چه موضوعی می‎دانید؟مشکل حاکم بر کشور رکود و بیکاری جوانان است. اصل کلیای که وجود دارد این است که مردم و مسئولین باید به اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر انقلاب توجه داشته باشند چراکه برای خروج از رکود چاره‎ای به‎جز به‎کارگیری اقتصاد مقاومتی و درونزا نداریم. متاسفانه در دولت یازدهم شاهد انعقاد قرارداد‎هایی هستیم که در آن‎ها شرکت‎‎های بزرگ خارجی تنها به‎دنبال منافع خودشان هستند.باید از توان داخلی و استعداد جوانان و نخبگان استفاده کنیم. اینکه دائما و بدون ضابطه با شرکت‎‎های خارجی قرارداد ببندیم، دردی را از جامعه دوا نخواهد کرد.افراد فاسد باید از حوزه تصمیم‎گیری خارج شوند. متاسفانه فساد در بخش‎‎های مختلف کشور رشد کرده و لازم است در مجلس آینده قوانینی وضع شود تا از وضعیت فعلی خارج شویم و کار را به دست افراد شایسته بدهیم.

قاعدتا در حوزه نفت و انرژی از شما توقعات بیشتر است. در خصوص موضوع قرارداد‎های نفتی و تحرکات صورت گرفته چه نکاتی را می‎توانید در اختیار خوانندگان ما قرار دهید؟قرارداد‎های جدید نفتی ایراد‎های جدی دارد. جذابیت‎‎های ایجاد شده بیشتر برای شرکت‎‎های خارجی است؛ به‎جای اینکه مشکلات تولیدکننده داخل برطرف شود، تنها قرارداد‎ها برای طرف خارجی جذاب شده است. علی‎رغم اینکه اعلام شد هدف از تدوین قرارداد‎های جدید انتقال فنآوری است، به شرکت‎‎های خارجی اجازه داده می‎‎شود که از میان لیست شرکت ملی نفت، یک شرکت داخلی را انتخاب کنند. این بزرگ‎ترین مشکل است چراکه شرکت‎‎های خارجی قبل از انتخاب با شرکت‎‎های داخلی مذاکره می‎کنند و هر شرکتی را که شرایط آن‎ها را بپذیرد انتخاب می‎کنند. پیش از این چنین موضوعی در مورد خودروسازان (سایپا و ایران خودرو) تجربه شده است؛ یکی از دلایلی که کیفیت محصولات صنعت خودروسازی هر روز کاهش می‎یابد این است که خودروسازان منافع شخصی خود را به منافع ملت ترجیح می‎دهند. انتقال فنآوری علاوه بر اینکه برای شرکت خارجی هزینه دارد موجب می‎شود که در آینده بازار خود را از دست بدهد و به همین دلیل شرکت داخلی با دریافت مبلغی، از دریافت تکنولوژی صرف نظر می‎کند.هرچند عده ای بر محرمانه بودن قراردادها تاکید دارند ولی براساس قانون اساسی و قانون نفت مصوب سال 90، محرمانه بودن قرارداد‎های نفتی خلاف قانون است و باید یک نسخه از این قرارداد‎ها در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد. اگر تدوینکننده‎‎های این قرارداد‎ها به مردم و نخبگان اعتماد دارند چرا باید متن قرارداد‎ها محرمانه باشد؟ در قرارداد‎های جدید نفتی کشور عراق، در صورت ایجاد اختلاف، محاکم این کشور هستند که رای نهایی را صادر می‎کنند اما قرارداد‎های جدید نفتی ایران این‎گونه نیستند و باید به دادگاه‎‎های بین‎المللی ارجاع داده شوند؛ در واقع مدل جدید قرارداد‎های نفتی یک نوع کاپیتولاسیون نفتی است. عرضه طرح‎‎های توسعه‎ای میدان‎‎های مشترک و غیرمشترک در قالب مدل جدید قرارداد‎های نفتی، یک تصمیم اشتباه است. میدان‎‎هایی که نیرو‎های داخلی توانایی توسعه آن را دارند، دلیلی ندارد به خارجی‎‎ها واگذار شوند. برای تامین منابع مالی باید سرمایه‎گذار بیاید مثل آنچه پیش از این در توسعه میدان مشترک پارس جنوبی انجام شد نه اینکه همه کار‎ها به خارجی‎‎ها واگذار شود. در این مدل قراردادی، نگاه‎‎ها به توانایی‎‎های بیرون است نه داخل کشور.

در خصوص موضوع واگذاری این پروژه‎ها و بستن قرارداد‎ها نیز ایرادهایی وجود دارد. تا چه حد این انتقادات را قابل اتکا می‎دانید؟شرکت‎‎هایی مانند شل و توتال ـ که اکثرا صهیونیستی هستند ـ در تلاشند زنجیره ارزش خود را تکمیل کنند تا سازمانی مانند اوپک با کاهش یا افزایش تولید خود نتواند تاثیری بر قیمت نفت بگذارد. این در حالی است که در قرارداد‎های جدید به شرکت‎‎های خارجی امکان مدیریت میزان تولید میدان داده شده است حتی اگر متخصصان صنعت نفت معتقد به آن حجم از تولید نباشند. مطابق قانون اساسی، منابع زیرزمینی حکم انفال را دارند و نمی‎توان مدیریت آن را به شرکت‎‎های غیردولتی داد، چه برسد به شرکت‎‎های خارجی و صهیونیستی. هم‎چنین در بند 13 تا 15 سیاست‎‎های اقتصاد مقاومتی تاکید شده است باید زنجیره تولید تکمیل شود و از خامفروشی جلوگیری شود این در حالی است که قرارداد جدید از اکتشاف تا تولید را در بر می‎گیرد و موجب افزایش ارزش افزوده نمی‎شود.

منبع: تسنیم


94/12/2 - 11:39 - 2016-2-21 11:39:11





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن