تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):جز به یکى از سه نفر حاجت مبر: به دیندار، یا صاحب مروت، یا کسى که...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819021974




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حاتمی‌کیا: سینمای ایران رسماً گوساله سامری شده


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: حاتمی‌کیا: سینمای ایران رسماً گوساله سامری شده
ابراهیم حاتمی‌کیا در جشن منتقدان سینمای انقلاب و اهدای جایزه سینمای ققنوس با انتقاد شدید از وضعیت سینمای ایران شرایط فعلی سینما را مشابه با پرستیدن گوساله سامری دانست.


ابراهیم حاتمی‌کیا در جشن منتقدان سینمای انقلاب و اهدای جایزه سینمای ققنوس با انتقاد شدید از وضعیت سینمای ایران شرایط فعلی سینما را مشابه با پرستیدن گوساله سامری دانست.
جشن منتقدان سينماي انقلاب و اهداي جايزه سينمايي ققنوس با حضور مديران و هنرمندان و مردم در تالار انديشه حوزه هنري برگزار شد.
محسن يزدي دبير مجمع نويسندگان و منتقدان سينماي انقلاب در این مراسم گفت: اين مجمع امسال نخستين جشن خود را براي تجليل از نويسندگان مطبوعاتي در حوزه سينماي انقلاب برگزار كرده و داوري فيلم‌ها با رأي‌گيري از ۵۰ منتقد و نويسنده انجام گرفته است. وی افزود: در چهار دوره رسانه‌هاي انقلاب فيلم‌هاي منتخب خود را از ميان فيلم‌هاي جشنواره فجر انتخاب كرده‌اند كه بازخوردهاي خوبي داشته است. اين مجمع تشكيل شده است تا بتواند به نحوي اين جوان‌هاي خوش قلم را در كنار يكديگر جمع كنند و پر رنگ‌تر حاصل اين تلاش را ببينيم. یزدی گفت: ما جمعي هستيم كه آرزو داريم سالن‌هاي سينما مملو از مردم باشد و فيلم‌هاي خوب به نمايش درآيد.
در ادامه مراسم جايزه آيينه در بخش‌هاي مختلف اهدا شد. ابتدا در بخش رسانه جايزه نقد فيلم به محمدرضا باقري از نسيم آنلاين، بهترين معرفي فيلم به رضا محرري از تسنيم، بهترين يادداشت سينمايي به سجاد مهرگان و بهترين گزارش به محمدرضا شهبازي از سايت سوره سينما اهدا شد.

  تقدير از بابك حميديان
در همين بخش، بابك حميديان جايزه ويژه هنرمندان را به خاطر بازي در فيلم باديگارد گرفت. او پس از دريافت اين جايزه گفت: «بخش قابل توجهي از هويت خودم را به واسطه نقد در سينماي ايران مي‌دانم. هميشه تلاش مي‌كنم از مُد مرسوم جامعه فاصله بگيرم و سعي مي‌كنم خودم باشم و از بزرگ‌ترهايم ياد بگيرم. بايد بگويم كه احترام بزرگاني مثل علي نصيريان بر من واجب است.»
 
  دريافت جايزه از خانواده شهيد شريف واقفي
در ادامه بهروز شعيبي جايزه اين بخش را براي فيلم سيانور دريافت كرد. او پس از دريافت اين جايزه گفت: «خوشحال هستم كه من را شايسته اين تقدير دانستيد. از جهتي ديگر نيز خوشحال هستم از اين جهت كه جايزه خود را از خانواده شريف واقفي گرفتم.» سپس محمد حسين مهدويان، كارگردان فيلم ايستاده در غبار براي دريافت جايزه بهترين فيلم به روي سن دعوت شد اما او به دليل سفري كه داشت نتوانست در اين مراسم حضور پيدا كند و مهدي حجازي‌فر، بازيگر نقش احمد متوسليان اين جايزه را دريافت كرد و نامه را از سوي محمد حسين مهدويان خواند. در بخشي از اين نامه آمده بود كه «امشب بايد قدردان مردي باشيم كه شايسته تقدير است و آن حاج حبيب والي‌نژاد است. بزرگ‌ترين ثمره اين 11 سال كارم آشنايي با ايشان بود.»

  آسمان حسيني براي والي‌نژاد
بخش بعدي برنامه به تقدير از حبيب والي‌نژاد اختصاص داشت. عبدالحميد قديريان كه براي تجليل از والي‌نژاد به روي صحنه آمده بود در سخناني كوتاه گفت: خدا توفيق داد كه اربعين امسال كربلا بودم و در آن فضاي نوراني يك مجموعه تابلو كار كردم. اگر تعريف هنرمند مسلمان انقلابي اين باشد كه دعوت‌كننده از ظلمت به نور است و تلاش مي‌كند كه نور را ببيند، بايد بگويم كه اميدوارم خداوند در فضايي كه كار مي‌كنم فضاي اربعين را قرار بدهد. بايد حتماً اربعين را در نظر داشته باشيم كه جامعه آرماني شيعه در اربعين آبياري مي‌شود. بايد به اين موضوع، فراتر از سياست‌هاي فرهنگي نگاه كنيم و يك نگاه جديد به آن داشته باشيم.
در اين بخش از حبيب والي‌نژاد تقدير شد و تابلويي از عبدالحميد قديريان به نام آسمان حسيني به والي‌نژاد اهدا شد.
در اين مراسم تجليل مهدي شاه محمدي نيز صحبت كرد و پس از او والي‌نژاد لب به سخن گشود و گفت: من بچه همين حوزه هنري هستم و امروز تابلويي را از آقاي قديريان مي‌گيرم كه خود نيز از بچه‌هاي قديمي حوزه هنري است. فكر مي‌كنم كه انگار قرار است اتفاقي بيفتد تا همه دوباره دور هم جمع شويم. بايد خط‌كشي‌ها را كنار بزنيم و يك صدا بشنويم و در حوزه و روايت فتح جمع شويم و فكر مي‌كنم اين راه بايد ادامه پيدا كند. وي ادامه داد: به نظرم بايد از آقايان بهزادپور و سلحشور تجليل كنم و اميدوارم آقاي سلحشور دوباره سلامتي‌شان را به دست بياورند. آن چيزي كه من ياد گرفتم از اين دوستان بوده است. آنها اين مفاهيم را به ما ياد دادند و ما هم آنها را در اختيار جوانان قرار داديم.

  سينماي ايران گوساله سامري شده است
اهداي جايزه ققنوس و آينه به ابراهيم حاتمي‌كيا و فيلم باديگارد او را روي صحنه و پشت تريبون آورد. ابراهيم حاتمي‌كيا در بخشي از صحبت‌هايش گفت: «ديدم آقاي افخمي در جمع بود، دلم نيامد اين جمله را نگويم، البته اينجا مي‌توانم اين را بگويم كه يك اتفاقي در سينما در حال رخ دادن است كه در برنامه آقاي افخمي هم هست؛ اينكه يك دعوايي بود در اول انقلاب كه ظرف مهمه يا مظروف؟ فرم مهم است يا محتوا؟ همين حوزه نقطه‌اي بود كه مي‌خواست اينها را به هم وصل كند، خيلي هم بابتش زحمت كشيد. حاتمي‌كيا افزود: الان احساس مي‌كنم، دقيقاً يعني دهه اخير، سينما دارد بت مي‌شود؛ يعني رسماً يك گوساله سامري تعريف مي‌شود، اين‌قدر اهميت پيدا مي‌كند كه ديگر در آن چه‌چيزي هست و چه‌چيزي مي‌خواهيم بگوييم از ياد مي‌رود...» در بخش بعدي جايزه ققنوس به برگزيدگان اهدا شد. فيلم‌هاي سيانور، باديگارد، ايستاده در غبار، جشن تولد، دلبري و انيميشن فهرست مقدس در اين بخش برگزيده شدند. همچنين در بخش تقدير از رسانه‌ها از خبرگزاري تسنيم، خبرگزاري مهر و روزنامه جوان تقدير شد.

  هميشه براي اعتقادم بازي كرده‌ام
سپس از علي نصيريان براي بازي در فيلم «شكارچي شنبه» تقدير شد. علي نصيريان پس از اين تقدير گفت: اين جايزه و اين تقدير بايد از جوان‌ها انجام بشود، نه از من. وقتي در اين مجالس مي‌آيم، حركت شورانگيز اين جوان‌ها را مي‌بينم، شاهد رشدهاي خوبي در استعدادها هستم. آرزو مي‌كنم كه كارهاي خيلي درخشاني را شاهد باشيم.
وي ادامه داد: فكر مي‌كنم كه اينجا جاي تقدير از حاتمي‌كيا است چراكه ايشان براي سينماي اين كشور خيلي كار كردند. حرفي كه ايشان راجع به محتوا زدند واقعاً درست است. خاطرم هست بعد از بازي در فيلم شكارچي شنبه، عده‌اي فكر مي‌كردند كه من براي بازي در اين فيلم مبلغ قابل توجهي دريافت كرده‌ام در حالي كه من حتي از دستمزدم نيز كمتر گرفته بودم. خودم سوژه و محتواي فيلم شكارچي شنبه را بسيار دوست داشتم. يادم است زماني كه سناريوي اين كار به دست من رسيد، در شمال مشغول كار فيلمبرداري فيلمي بودم اما اين سناريو اين قدر برايم جذاب بود كه وقتي آن را خواندم حتي يك بار هم زمين نگذاشتم.
بازي كردن در اين فيلم براي من جذاب بود چراكه مضمون آن را دوست داشتم. او در بخش پاياني سخنان خود گفت: بايد اعتقاد به كار وجود داشته باشد و نمي‌توان دروغ گفت. اگر صداقت و باور داشته باشيم بسيار بهتر مي‌توان كار كرد. خود من به موضوع فلسطين و موضوع فيلم ابراهيم حاتمي‌كيا باور داشتم. هنر بايد خود بجوشد. به نظرم اين فيلم هايي كه امسال جوانان كار كردند بسيار خوب بود و واقعاً پيشرفت‌هاي خوبي داشتيم و بايد از آنها تقدير شود.

  تقدير از محمد كاسبي و بوي گل محمدي
در اين بخش از همسر شهيدان مدافع حرم روح‌الله قرباني و شهيد سياح تقدير شد و همسر شهيد قرباني نامه‌اي را خطاب به همسر شهيدش خواند كه فضاي مراسم را عوض كرد.  بخش پاياني اين مراسم نيز به تقدير از محمد كاسبي اختصاص داشت. او در سخنان خود گفت: «از خدا سپاسگزار هستم كه جايي از من تقدير شد كه خانه من است. من هميشه حوزه و بچه‌هاي حوزه هنري را سپاه پاسداران فرهنگي اين انقلاب مي‌دانم. اكنون بوي گل محمدي در فضاي حوزه پيچيده است و اميدوارم اين عطر هميشه در فضاي ايران به مشام همه مردم برسد.» پس از پايان اين مراسم، فيلم باديگارد به كارگرداني ابراهيم حاتمي‌كيا اكران شد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن