تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درگذشت عالم مصيبتى جبران ‏ناپذير و رخنه ‏اى بسته ناشدنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814963307




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واکنش دمشق به اظهارات آنگلا مرکل


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: واکنش دمشق به اظهارات آنگلا مرکل
یک منبع در وزارت خارجه سوریه تصریح کرد: دولت سوریه اظهارات «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان تعجب می‌کند. این اظهارات شبیه اظهارات دولت ترکیه است که از مدت‌ها پیش در راستای حمایت از گروه‌های تروریستی و تشویق آنها به ادامه ارتکاب جنایات علیه ملت سوریه ایراد می‌کنند.
تسنیم: وزارت خارجه سوریه اظهارات اخیر صدراعظم آلمان، که از ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه اعلام حمایت کرده است، کاملا مردود و ناقض حاکمیت ملی این کشور خواند.

به گزارش «سانا»، یک منبع در وزارت خارجه سوریه تصریح کرد: دولت سوریه اظهارات «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان تعجب می‌کند. این اظهارات شبیه اظهارات دولت ترکیه است که از مدت‌ها پیش در راستای حمایت از گروه‌های تروریستی و تشویق آنها به ادامه ارتکاب جنایات علیه ملت سوریه ایراد می‌کنند.

این منبع افزود: اظهارات مرکل کاملا مردود است؛ زیرا این اظهارات نقض حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه محسوب می‌شود و با قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل متحد تناقض دارد و  بحران سوریه را طولانی می‌کند در ایجاد راه‌حلی برای این بحران کمکی نمی‌کند.

آنگلا مرکل، روز چهارشنبه در کنفرانس خبری مشترک با رئیس‌جمهوری سریلانکا گفت: برای مردم در حلب و مناطق اطراف آن در شمال سوریه ایجاد «نوعی منطقه پرواز ممنوع» تا مرزهای ترکیه مطلوب خواهد بود.

ترکیه نیز بارها تاکید کرده است که خواهان ایجاد منطقه پرواز ممنوع در عمق خاک سوریه است. آنکارا مدعی است این منطقه امن می‌تواند محل اسکان 2 میلیون و 200 هزار پناهجوی سوری باشد که هم‌اکنون در خاک ترکیه پناه گرفته‌اند و همین امر موجب حفاظت بیشتر از مرزهای ترکیه خواهد شد.

ولی به عقیده کارشناسان، ترکیه سعی دارد با زمینه‌سازی برای ایجاد منطقه امن در خاک سوریه از یک سو زمینه فعالیت آزاد معارضان سوری را فراهم و از سوی دیگر عناصر تروریستی داعش را از مرزهای خود دور کند.




تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن