تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805498191




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اوباما: تحقق آتش‌بس در سوريه دشوار است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: اوباما: تحقق آتش‌بس در سوريه دشوار است
در شرايطي كه كشورهاي شركت‌كننده در كنفرانس مونيخ بر سر آتش‌بس در سوريه موافقت كرده‌اند ولي رئيس جمهور امريكا با متهم كردن روسيه به تشديد درگيري‌ها در سوريه گفت كه تحقق آتش‌بس دشوار است. تركيه نيز بار ديگر ادعاي خود مبني بر ايجاد منطقه امن در سوريه را تكرار كرد.
هر چند محور مقاومت و روسيه تمام تلاش خود را انجام مي‌دهند تا آتش‌بس در سوريه برقرار شده و زمينه براي شروع مذاكرات صلح فراهم شود ولي محور غربي- عربي تمايل چنداني براي برقراري آتش‌بس ندارند. مقامات روسيه و سوريه اخيراً گفته‌اند در صورت تمايل حاميان تروريست‌ها برقراري آتش‌بس در سوريه ممكن است ولي با اين حال، باراك اوباما، رئيس جمهور امريكا سه‌شنبه شب در جريان كنفرانس خبري مدعي شد: «روسيه در نابودي سوريه نقش دارد و باتلاقي را به وجود آورده كه تمام دارايي‌هاي روسيه را در خود فرو مي‌برد! اما با اين حال سوريه رقابتي بين من و پوتين نيست.» به گزارش خبرگزاري فرانسه، رئيس‌جمهور امريكا گفت: «آتش‌بس تحت حمايت جامعه بين‌المللي كه قرار است ظرف يك هفته تحقق يابد به سختي به دست خواهد آمد و پوتين نيز تا حدودي مقصر آن است. تحقق اين آتش‌بس بسيار دشوار است چرا كه همچنان درگيري و خونريزي‌هاي بسياري وجود دارد. اگر روسيه به حملات هوايي كوركورانه و بي‌هدف خود ادامه دهد بايد بگويم كه از سوي مخالفان با استقبال مواجه نخواهد شد.»  آتش‌بس زماني قابل اجراست كه طرف‌هاي ذي‌نفع براي توقف درگيري‌ها تلاش كنند اما به رغم توافق بين‌المللي براي برقراري آتش‌بس در سوريه متحدان منطقه‌اي غرب همچنان به آتش‌افروزي و تشديد درگيري‌ها در سوريه دامن مي‌زنند. تركيه كه از پيشروي نيروهاي مقاومت و قدرت‌يابي كردها نگران است از روز شنبه با آتش توپخانه شمال سوريه را مورد هدف قرار داده است و حتي رجب طيب اردوغان، رئيس جمهور تركيه روز چهارشنبه در سخناني تأكيد كرد كه تركيه قصد ندارد حملات عليه كردها در سوريه را متوقف كند. عربستان و تركيه قصد دارند نيروهاي زميني خود را به بهانه مقابله با داعش وارد سوريه كنند كه اين امر مي‌تواند به تشديد درگيري‌ها در منطقه منجر شود.
   تلاش براي ايجاد منطقه امن
تركيه كه در سال‌هاي اخير به دنبال ايجاد منطقه‌اي امن در سوريه بود تا بتواند به تروريست‌ها كمك كند، بار ديگر ادعاهاي خود را تكرار كرد. به گزارش خبرگزاري رويترز، معاون نخست وزير تركيه ديروز مدعي شد: «ما به دنبال ايجاد منطقه امني در داخل خاك سوريه به عمق 10 كيلومتر هستيم كه شامل شهرك «اعزاز» است.» پيشتر نيز اردوغان، گفته بود همپيمانان تركيه در نبرد با داعش، به ايجاد منطقه امن در شمال سوريه نزديك شده‌اند؛ ادعايي كه از سوي واشنگتن رد شد. تحليلگران بر اين باورند كه اگر نيروهاي كرد موفق شوند كنترل منطقه اعزاز در مرز تركيه را به دست گيرند، تركيه رسماً وارد جنگ در سوريه خواهد شد.
  
امكان محاصره داعش در موصل و رقه
پس از اينكه عرصه بر بسيج مردمي در داخل عراق تنگ شد و اجازه مشاركت در بزرگ‌ترين نبردهاي آزادسازي و رويارويي با داعش در الانبار داده نشد، همچنين اطلاعاتي كه در مورد به حاشيه راندن بسيج مردمي در موصل مطرح شده است، فرماندهان اين گروه تأكيد كرده‌اند كه در آزادسازي موصل شركت خواهند كرد و اين امر فقط در عراق خلاصه نمي‌شود. يك منبع در بسيج مردمي عراق روز چهارشنبه در مصاحبه با روزنامه الاخبار لبنان گفت: «هيئتي از بسيج مردمي از اوايل هفته جاري به سوريه سفر كرده‌اند.» اين منبع تصريح كرد كه رهبران بسيج مردمي كه به سوريه سفر كرده‌اند، اين سفر و جزئيات آن را اعلام نكرده‌اند ولي يزن جبوري، يكي از اعضاي هيئت اعزامي به سوريه در صفحه فيس بوك خود نوشت: «ما به دمشق مقاوم آمديم تا تأكيد كنيم ما هيچ گزينه‌اي جز پيروزي حتمي نداريم.» سفر فرماندهان بسيج مردمي به سوريه در حالي انجام شده است كه نيروهاي عراقي و سوري قصد دارند به زودي عمليات آزادسازي موصل و رقه مراكز خلافت خودخوانده داعش در عراق و سوريه را آغاز كنند.





تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن