تبلیغات
تبلیغات متنی
رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید
آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت
تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی
محبوبترینها
خرید سوسیس پرکن اصل با گارانتی
تشخیص دیسک و صفحه اصلی از تقلبی (6 راه ساده)
بهترین روش های چاپ جعبه محصولات + ویژگی ها و کاربردها
بهترین روش های چاپ جعبه محصولات + ویژگی ها و کاربردها
ده راهنمایی برای نوازندگان مبتدی یوکللی
بررسی دلایل قانع کننده برای خرید صنایع دستی اصفهان
راه های جلوگیری از جریمه های قبض برق
آشنایی با سایت قو ایران بهترین سایت آگهی و تبلیغات در کشور
بهترین شرکتهای مهندسی در آلمان
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1806581308
فرو رفتن سپاه سفیانی در بیداء و قیام امام عصر(ع)
واضح آرشیو وب فارسی:سوک: کعب می گوید: لشگر دوازده هزار نفری سفیانی به سوی مدینه متوجه می شوند و در بیداء زمین آنها را فرو می برد و وقتی که لشگر بیدا به زمین فرو رفت، علامت خروج مهدی(عج) است.کتاب های "ملاحم و فتن" دسته ای از منابع حدیثی است که به اوضاع آخرالزمان و ظهور امام عصر(عج) می پردازد. البته این مبحث در میان شیعه غالبا با عنوان ملاحم و در میان اهل سنت بیشتر با عنوان فتن تعبیر شده و هر دو فرقه کتاب های خود را به همین نام ها خوانده اند. سید بن طاووس (م ۶۶۴) عالم شیعی با استفاده از کتاب های فتن اهل سنت کتاب "التشریف بالمنن" معروف به "الملاحم و الفتن" را جمع آوری کرده است. کتاب حاضر- که در نگاه نخست بخش عمده آن درباره آخرالزمان شناسی و نشانه های ظهور به نظر می آید- در دیدگاه محدثان و عالمان شیعه، پس از سید اهمیت فراوانی یافته است و از احادیث آن به مثابه روایاتی درباره علامت های ظهور بهره برده اند. علامه مجلسی روایات الفتن را به نقل از ابن طاووس گزارش کرده و دیگر محدثان بعدی نیز چنین کرده اند. سید در این کتاب حدود ۴۲۵ تا ۴۵۰ روایت را نقل کرده است که از این روایت ها تنها حدود ۱۷۰ روایت به بحث مهدویت و نام و اوصاف مهدی(عج)، نشانه های ظهور، مدت زمان حکومت، اوصاف حکومت و یاران حضرت مهدی(عج) می پردازند. در این مجال قسمت هایی از این کتاب گرانقدر مهدوی را متذکر می شویم. ابو رومان گوید: زمانی که سفیانی به مصر رسید لشکری می فرستد به سوی آن کسی که در مکه می باشد آن لشکر مدینه را بیشتر از واقعه حره خراب می کنند تا وقتی که به بیدا برسند و زمین آنها را فرو ببرد. قتاده از حضرت محمد بن عبدالله(ص) روایت کرده که فرمود: لشکری از شام به مکه فرستاده می شود تا آن وقتی که به بیدا برسند و به زمین فرو روند و در حدیث دیگر ذکر کرد: که آن از علامات خروج مهدی(ع) خواهد بود. ابو رومان از حضرت علی بن ابیطالب(ع) روایت کرده که فرمود: موقعی که لشکری در طلب آنهائی که به سوی مکه خروج کردند حرکت کردند و به بیدا رسیدند به زمین فرو می روند و منادی از زیر پای آنها ندا می کنند: (و لو تری اذ فزعوا فلا فوت و اخذوا من مکان قریب) و مردی از لشگر برای طلب ناقه خود خارج می شود وقتی که برمی گردد احدی از آنها را نیافته و حس نمی کند و آن، کسی است که خبر آنها را به مردم خواهد داد. ابن مسعود می گوید: لشگری به سوی مدینه فرستاده می شود که زمین آن ها را بین حما و مر فرو می برد و نفس زکیه کشته خواهد شد و حدیث آن لشگری را که به مدینه می رود و زمین آن ها را فرو می برد ذکر کرد. کعب می گوید: لشگر دوازده هزار نفری به سوی مدینه متوجه می شوند و در بیدا زمین آنها را فرو می برد. فصل سید بن طاووس می گوید: از اخبار اینطور به دست می آید که زمین آن لشگری را که به طرف مکه می فرستند فرو می برد و بعید نیست که به سوی مکه و مدینه لشگر بفرستند. و در حدیثی است: آن منادی که در بیدا ندا می کند زمین آنها را فرو برد خداست و در بعضی از روایات است که جبرئیل(ع) خواهد بود. فصل یاقوت حموی در معجم البلدان می گوید: بیدا اسم زمین نرمی است بین مکه و مدینه و به مکه نزدیکتر است و از طرف شرق در جلو ذو الحلیفه قرار گرفته و در حدیث است که قومی برای جنگ کعبه آمدند و در بیدا پیاده شدند و خدا جبرئیل را فرستاد، جبرئیل گفت: یا بیدا آن ها را نابود کن. عبدالله بن عمر می گوید: وقتی که لشگر بیدا به زمین فرو رفتند علامت خروج مهدی(ع) خواهد بود. علی بن عبدالله بن عباس می گوید: مهدی(ع) خروج نمی کند تا اینکه با آفتاب علامتی طلوع کند. کعب می گوید: علامت خروج مهدی(ع) آن است که بیرق هائی که مردی اعرج (یعنی شل و لنگ) با آنها است از طرف مغرب می آید. ابو صادق گوید: تا سفیانی از غارها بلند نشود مهدی(ع) خروج نمی کند. شاید منظور غارهای مصر باشد. هارون بن هلال از امام محمد باقر(ع) روایت کرده که فرمود: مهدی(ع) خروج نمی کند تا آن موقعی که تاریکی و ظلم و ستم (دنیا را) فرا گیرد. مطر الوراق (نام کسی است) می گوید: مهدی(ع) خروج نمی کند تا اینکه (مردم) به طور علنی بخدا کافر شوند. ابن سیرین می گوید: مهدی(ع) خروج نخواهد کرد تا اینکه از هر نه نفری هفت نفر کشته شود. ارطاه می گوید: مهدی(ع) (پس از خروج) چهل سال باقی می ماند. و در روایت دیگر است که ضمره بن حبیب می گوید: عمر مهدی(ع) سی سال خواهد بود. ابو سعید خدری از پیغمبر اکرم(ص) روایت کرده که فرمود: مهدی(ع) بعد از ظهور و سلطنت، هفت یا هشت یا نه سال زنده می ماند. قتاده می گوید: به من رسید که پیغمبر خدا(ص) فرمود: (سلطنت) مهدی(ع) هفت سال است. ابو صدیق از رسول خدا(ص) روایت کرده که فرمود: مهدی(ع) هفت یا نه سال زندگی می کند. یک عده روایاتی بدین مضمون وارد شده که مدت سلطنت مهدی(ع) هفت سال خواهد بود. ابو سعید خدری از حضرت محمد بن عبدالله(ص) روایت کرده که فرمود: مهدی(ع) هفت یا هشت یا نه سال در میان امت من خواهد بود و به روایتی آن حضرت هفت سال و دو ماه و چند روز سلطنت خواهد کرد. سلیمان بن عیسی می گوید: به من رسیده که مهدی(ع) چهارده سال سلطنت می کند. ابن عباس به معاویه می گفت: در آخرالزمان مردی از ما مدت چهل سال خلافت می کند که در هفت سال آخر آن، فتنه و آشوب هائی بپا می شود، و آن مرد در شهر اعماق از غم و اندوه خواهد مرد، بعد از (مردن) او مردی از خود آنها که دارای دو خال است متصدی خلافت می شود و فتح به دست او خواهد بود یعنی فتح روم و شهر اعماق. ارطاه گوید: مردم جمع می شوند و به آنهائی که با او (شاید منظور همان کسی است که ابن عباس در باب خبر داده) بیعت می کنند می نگرند. و در آن موقع که مشغول بیعتند صدائی می شنوند انس می گوید: اجنه با فلانی که از آن مرد و آن زن نیست بیعت نکردند و لکن خلیفه یمانی است. ابراهیم تمیمی از پدرش از علی بن ابیطالب(ع) روایت کرده که فرمود: کار فتنه به جائی می رسد که احدی نمی گوید: (لا اله الا الله) و بعضی گفته اند: نمی توان گفت: الله الله، رئیس و بزرگ دین به وسیله پست فطرت ها مضروب می شود، بعد از آن خدا قومی را می فرستد که چون زباله و برگ درختی هستند که سیل آورده باشد و من اسم امیر و محل خواباندن شتران آن ها را می دانم. محمد بن حنفیه می گوید: خلیفه ای از بنی هاشم وارد بیت المقدس می شود که زمین را پر از عدل و داد خواهد کرد، بیت المقدس را طوری بنا می کند که نظیر آن بنا نشده باشد و مدت چهل سال خلافت می کند و در آن هفت سال اخیر خلافتش اصلاح امور روم به دست او خواهد بود بعد از آن به او خیانت می کنند و در شهر عمق (یا محلی که فاضلاب جمع می شود) از غم و اندوه می میرد، آنگاه مردی از بنی هاشم لباس خلافت می پوشد و شکست آن قوم و فتح قسطنطنیه به دست او انجام خواهد گرفت، بعد از آن به سوی رومیه (شهری است در مدائن یا در روم قاموس) حرکت کرده آن را فتح می نماید و گنج های آن را با اطاق یا سفره غذاخوری حضرت سلیمان بن داود(ع) استخراج می کند پس به طرف بیت المقدس مراجعت خواهد نمود، و دجال در زمان او خروج می کند و عیسی بن مریم(ع) از آسمان نزول کرده پشت سر آن حضرت نماز می خواند. کعب می گوید: پادشاهی که در بیت المقدس ساکن است لشگری به سوی هند می فرستد و هند را فتح کرده گنج و جواهرات آنرا گرفته زینت بیت المقدس خواهد کرد، و پادشاهان یمن را غل و زنجیر کرده نزد او می آورند و آن لشگر تا موقعی که دجال خروج کند در هند اقامت می کنند. کعب می گوید: پادشاهی که در بیت المقدس است لشگری به طرف هند روانه می کند و هند را فتح کرده زمین آن را می کوبد و گنج های هند را تصرف نموده زینت بیت المقدس قرار می دهد و افرادی را که بغل و زنجیر بسته شده باشند نزد او می آورند و بین مشرق و مغرب برای آنها فتح می شود و جای آنها در هند است تا موقعی که دجال خروج کند. عبدالله بن مسعود از حضرت محمد بن عبدالله(ص) روایت کرده که فرمود:.. در مدینه نازل نمی شوند و هیچ مکان محفوظی نیست مگر اینکه قبل از سه روز برای آنها فتح می شود، داخل خلیج می شوند و آب خلیج بقدری بالا می آید که از خلیج سرریز می کند. پس اهل قسطنطنیه می گویند: صلیب ما را از آب دریا نجات می دهد و مسیح یاور ما خواهد بود، چون شب را صبح کنند می بینند که خلیج خشگ شده، بعد از آن در خلیج خیمه می زنند و آب دریای قسطنطنیه فرو رفته خشگ می شود و مسلمین در شب جمعه تا صبح با تحمید و تکبیر و تهلیل شهر کفر را احاطه می کنند و یک نفری که خواب یا نشسته باشد در میان آنها نیست، موقعی که فجر طالع شود مسلمین در بین دو برج، فقط یک الله اکبر می گویند و رومی ها می گویند: تاکنون با عرب جنگ کردیم ولی اکنون می خواهیم با خدا قتال نمائیم در صورتیکه خدا برای خاطر آنها شهر ما را خراب نموده و شهر ما را برای آن آنها معین کرده است. پس مسلمین در آنجا اقامت نموده و با سپر مشغول کیل کردن طلا می شوند و چون فرزندان (آنها را) تقسیم می کنند سهم هر یک از آنها سیصد دختر باکره خواهد شد، و از آن نعمت هائی که در ختیار آن ها قرار گرفته تا وقتی که خدا بخواهد استفاده می کنند، بعد از آن دجال خروج می کند و خدا قسطنطنیه را بدست مردمی که اولیاءالله هستند فتح می کند و مرگ و مرض را از آنها مرتفع می نماید تا اینکه عیسی بن مریم از آسمان بر آن ها نازل شود و به معیت او با دجال جنگ کنند. ابو امامه باهلی می گوید: رسول خدا(ص) ذکری از دجال کرد ام شریک گفت: یا رسول الله(ص) در چنین روزی مسلمین در کجایند؟ فرمود: در بیت المقدس (دجال؟) خروج می کند که آن ها را محاصره کند در آن روز مرد صالح و نیکوکاری امام مسلمین است به او می گویند: برای ما نماز صبح را بجا بیاور، موقعی که تکبیره الاحرام را گفت و داخل نماز شد عیسی بن مریم نازل می شود وقتی که آن مرد عیسی را می بیند عیسی او را می شناسد، آن مرد جلو می آید پس عیسی(ع) دست خود را بین دو کتف او نهاده به او می گوید: برای ما نماز بجا بیاور زیرا که اقامه برای تو گفته شده، پس عیسی(ع) به او اقتدا کرده پشت سر او نماز می گذارد. آنگاه می گویند: درب را بگشائید. در آن روز با دجال هفتاد هزار یهودی خواهد بود که همه آن ها دارای اسلحه و شمشیرند، وقتی که رجال به عیسی(ع) نظر می کند (از ترس یا خجل شدن) آب می شود آنچنان که قلع و سرب در آتش آب می شوند یا آن چنانکه نمک در آب، آب شود، پس فرار می کند و عیسی می گوید: من باید به تو ضربتی بزنم که آن ضربت فوت شدنی نیست، پس او را گرفته و به قتل می رساند. غیر از فرقد که از درخت یهود است و گویا نمی شود هیچ چیزی از مخلوقات خدا نیست که یک نفر یهودی آن را پناه گاه خود قرار دهد مگر اینکه خدا آن را گویا می کند تا بگوید: ای بنده مسلمان خدا، این کسیکه مرا پناه گاه خود قرار داده یهودی است او را بقتل برسان. (پس رسول خدا(ص) فرمود:) عیسی(ع) در میان امت من حاکم و امام عادلی است، عیسی(ع) صلیب (چوبه دار) را می کوبد و نابود می کند خوک را می کشد، جزیه را از بین می برد، صدقه را ترک خواهد کرد. (در آن زمان) گرگ مزاحم گوسفند نمی شود، بغض و دشمنی بر طرف می شود، اذیت و درندگی هر حیوانی به طوری از بین می رود که اگر طفل نوزادی انگشت خود را در دهانه کندوی عسل بگذارد زنبور او را ضرری نمی رساند، شیر، بچه را ملاقات می کند ولی ضرری به او نمی رساند، شیر درنده در میان شتران چون سگی است که آن ها را نگهبانی کند، گرگ دربین گوسفندان نظیر سگ گله خواهد بود، زمین مملو از مسلمین می شود، سلطنت کفار گرفته خواهد شد، سلطنتی برای غیر از اسلام نیست، زمین چون سفره نقره می شود، زمین گیاهان خود را آن طور می رویاند که در زمان آدم(ع) بوده، چند نفر که به دور یک گرده نان جمع شوند (و از آن بخورند) همه آن ها را سیر می کند، یک عدد انار را که چند نفر بخورند آن ها را سیر می کند، (قیمت) گاو چنین و چنان (ارزان) می شود (قیمت) اسب چند درهمی خواهد شد. کعب می گوید: عیسی بن مریم، نزدیک پل سفیدی که جنب دروازه دمشق است نزول می کند درحالتی که قطعه ابری او را حمل می کند و دو دست خود را بر کتف دو ملک نهاده و دو ریطه با آن حضرت است که یکی از آن ها را پوشیده و دیگری را نپوشیده و موقعی که سر خود را بزیر می اندازد شیئی شبیه به لولو از آن می چکد. پس ملت یهود نزد آن حضرت آمده می گویند ما اصحاب تو هستیم، آن بزرگوار می گوید: دروغ می گوئید، سپس نصارا خدمت او آمده می گویند: ما یاران توایم، می فرماید: دروغ می گوئید، بلکه اصحاب من مهاجرینی هستند که باقیمانده اصحاب جنگ و جهادند. بعد از آن می آید در مجمع مسلمین و می بیند که آن ها با خلیفه خود نماز می خوانند، عیسی عقب می ماند که به او اقتدا کند، خلیفه مسلمین به عیسی می گوید: جلو به ایست تا بتو اقتدا کنیم می گوید: نه، شما با اصحاب خود نماز بگذار زیرا که خدا از تو راضی است، من برای اینکه وزیر باشم فرستاده شده ام نه برای اینکه امیر باشم. آنگاه خلیفه مهاجرین با یاران خود فقط یک مرتبه دو رکعت نماز می خوانند و عیسی(ع) هم در میان آن ها است. و در حدیث دیگر است که حذیفه بن یمان از رسول خدا(ص) روایت کرده که فرمود: عیسی(ع) نزول می کند و مردم به او خوش آمد گفته از آمدن او خوشوقت می شوند زیرا که عیسی(ع) حدیث رسول خدا را تصدیق می کند، آنگاه به موذن می گوید نماز را اقامه کن، مردم به عیسی می گویند جلو به ایست تا ما به تو اقتدا کنیم، در جواب آن ها می گوید، شما بروید و با امام خود نماز بخوانید زیرا که او نیکو امامی است، مسلمین با امام خود نماز می گذارند و عیسی بن مریم هم بان حضرت اقتدا می کند. منبع: شبستان
چهارشنبه ، ۲۸بهمن۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سوک]
[مشاهده در: www.sook.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]
صفحات پیشنهادی
قیام و قعود کنایه از ظهور و غیبت امام عصر(عج) است
خبرگزاری شبستان یک پژوهشگر مهدوی با اشاره به فراز اَلسَّلامُ عَلَیْکَ حینَ تَقوُمُ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ حینَ تَقْعُدُ گفت منظور از قیام و قعود در معنای کنایی قیام همان زمان ظهور و قعود همان عصر غیبت است حجت الاسلام عباس رمضان علیزاده در گفت و گو با خبرنگار حوزه مهدویت خبرگزاریمعاون سپاه دفتر حفظ و نشر آثار امام را به تحریف مکتب امام متهم کرد
مراسم رونمایی از هفت عنوان کتاب تازه منتشر شده درحالی در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد که در این مراسم تاکید شد که "جامعه نباید دچار تحریف و فتنه 88 شود" صدای ایران - به گزارش ایسنا در این مراسم که سردار محسن کاظمینی فرمانده سپاه حضرت محمدرسول الله ص تهران بزرگ و جمعفرمانده سپاه حضرت ولی عصر( عج ): شهدای مدافع حرم سد محکمی در مقابل تکفیری ها هستند
فرمانده سپاه حضرت ولی عصر عج شهدای مدافع حرم سد محکمی در مقابل تکفیری ها هستند اهواز - ایرنا - فرمانده سپاه حضرت ولی عصر عج گفت شهدای مدافع حرم شهدای بصیرت و روشنگری برای مسلمانان جهان بوده و به دنبال کورکردن چشم فتنه ای هستند که در جان اسلام پدیدارشده است سردارحسن شاهواجانشین فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر: مطرح کردن شورای رهبری، نقشه پلید دشمنان است
جانشین فرمانده سپاه امام صادق ع استان بوشهر مطرح کردن شورای رهبری نقشه پلید دشمنان استجانشین فرمانده سپاه امام صادق ع استان بوشهر گفت مطرح کردن شورای رهبری درواقع طرح یکی از نقشههای پلید دشمنان انقلاب است به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی حمید خرمدل بعد از ظهر امروزعصر امروز رخ داد سرقت از طلا فروشی در جنوب شهر تهران
عصر امروز رخ دادسرقت از طلا فروشی در جنوب شهر تهرانعصر امروز یک مغازه طلافروشی در جنوب شهر تهران مورد سرقت مسلحانه قرار گرفت به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس عصر امروز در جنوب شهر تهران یک مغازه طلافروش مورد سرقت قرار گرفت مرکز اطلاعرسانی فرمانده انتظامی تهران بزرگمعاون اجرایی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز: پلی کلینیک 33 تختخوابی در استان البرز راهاندازی میشود
معاون اجرایی سپاه امام حسن مجتبی ع استان البرز پلی کلینیک 33 تختخوابی در استان البرز راهاندازی میشودمعاون اجرایی سپاه امام حسن مجتبی ع گفت پلی کلینیک 33 تختخوابی در استان البرز راهاندازی میشود به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی سپاه استان البرز عبعصر امروز صورت گرفت مراسم معارفه فرمانده گروه 24 بعثت نیروی زمینی سپاه بروجرد
عصر امروز صورت گرفتمراسم معارفه فرمانده گروه 24 بعثت نیروی زمینی سپاه بروجردعصر امروز مراسم تودیع و معارفه فرماندهان سابق و جدید گروه 24 بعثت نیروی زمینی سپاه بروجرد صورت گرفت به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات و تلاشهای مسعود عبداللهپورمنطقه آزاد فرودگاه امام 4 اسفند گشایش می یابد
منطقه آزاد فرودگاه امام 4 اسفند گشایش می یابد مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی ره از گشایش منطقه آزاد این شهر در چهارم اسفندماه خبر داد و گفت این منطقه آزاد تجاری تابع قوانین مناطق آزاد خواهد بود به گزارش وزارت راه و شهرسازی محمد نویدی تاکید کرد چهارم اسفندماه منطقه آزاد تجتعزیرات حکومتی برای استقرار در فرودگاه امام (ره) اعلام آمادگی کرد
با تکرار تخلفات صنفی تعزیرات حکومتی برای استقرار در فرودگاه امام ره اعلام آمادگی کرد شناسهٔ خبر 3051571 - یکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰ ۱۰ جامعه > قضایی رئیس گشت های مشترک تعزیرات حکومتی استان تهران با اشاره به تکرار تخلفات صنفی درفرودگاه امام خمینی ره برای حضور مستمر گشت مشتفرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان: مردم در راهپیمایی 22 بهمن دشمنان اسلام را مأیوس خواهند کرد
فرمانده سپاه امام سجاد ع هرمزگان مردم در راهپیمایی 22 بهمن دشمنان اسلام را مأیوس خواهند کردفرمانده سپاه امام سجاد ع هرمزگان گفت مردم انقلابی هرمزگان بار دیگر با حضور در راهپیمایی یومالله 22 بهمنماه عشق و علاقه خود را به نظام و رهبری ابراز کرده و با عظمت حضور خود دشمنان اسل-
گوناگون
پربازدیدترینها