تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به زيادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نكنيد، بلكه به راستگويى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805797305




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سردار سلامی: حل بسیاری از معادلات سیاسی در منطقه متکی بر ماست


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: سردار سلامی: حل بسیاری از معادلات سیاسی در منطقه متکی بر ماست
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این‌که «انقلاب امام چیزی کمتر از شوک ژئوپلتیک نبود» گفت: ما قدرتمند شدیم و امروز همه می‌دانند حل بسیاری از معادلات امنیتی و سیاسی در منطقه کاملا متکی بر ماست و راه حل بسیاری از این مسائل با تکیه بر ملت‌های مسلمان انجام شود.
به گزارش نامه نیوز، سردار حسین سلامی طی سخنانی در همایش هم‌اندیشی میهمانان خارجی شرکت کننده در جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: در اینجا جمع شده‌ایم تا پیرامون یک واقعه عظیم که تاثیرات تعیین کننده‌ای در مسیر تاریخی سرنوشت همه انسان‌های روی زمین گذاشت و در تغییر نقشه ژئوپلتیک قدرت در جهان پیامدهای تعیین کننده‌ زیادی را ایجاد کرد نوعی هم‌اندیشی داشته باشیم. بدون تردید این انقلاب نقطه تلاقی اندیشه‌ها و آرمان‌های امام(ره) بوده است. امام به دنبال نجات و آزادی بشر از جهان و بردگی مدرن بود. دامنه آرزوهای امام به ایران ختم نمی‌شد و صرفا به جهان اسلام هم منتهی نمی‌شد آرزوهای او برای سعادت و آزادی بشریت از جهالت مدرن بود.


وی همچنین اظهار کرد:‌ انقلاب باشکوه امام(ره) راهی برای سعادت همه مسلمانان عالم بود. ایشان به دنبال تحقق عدالت آزادی انسان و حریت او آن‌گونه که قرآن می‌فرماید بودند. انقلاب امام تجدید حیات کرامت و شرافت انسانیت بود و به همین دلیل هم وقتی انقلاب به پیروزی رسید نور امیدی دردل همه مسلمانان و مستضعفان عالم پدیدار گشت.


وی در ادامه یادآور شد: همان‌طور که می‌دانید از سال 1907 به این سمت که نفت در سرزمین‌های اسلامی کشف شد داستان تسلط امپراتوری بریتانیا و فرانسه به جهان اسلام به شکل مصیبت‌بار و ویرانگری آغاز شد.


جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه به اعلامیه بالفور وزیر خارجه‌ انگلیس که نقطه آغاز شکل رژیم اسراییل بود اشاره کرد و گفت: این مساله خنجری بود در پهلوی جهان اسلام که با حمایت‌های آمریکا و انگلیس رژیم تازه مولد شده مصنوعی صهیونیسم هویت و شکل مسلمانان را به غارت برد . این داستان غم‌انگیز سرنوشت همه بلاد اسلامی بود که تحت سلطه استعمار ادامه یافت.


وی با تاکید بر این‌که «انقلاب بزر گ امام(ره) چیزی کمتر از شوک ژئوپلتیک نبود» گفت: این انقلاب بزرگتر از آن منظومه و بر مبنای وحی قرآن که در آن مفاهیم جهان عاری از کشت و کشتار را نوید می‌داد به جنگ تسلط لیبرال دموکراسی غرب و مارکسیسم شرق رفت و خورشید اسلام یک با دیگر در بعثت مجدد طلوع کرد.


وی با اشاره به این‌که «عنصر اصلی انقلاب امام آگاهی و ایمان بود» اظهار کرد: وقتی انقلاب در چنین روزی به پیروزی رسید چون در رخداداهای بین‌المللی این واقعیت تجربه شده است که هرگاه قدرت نوظهوری بخواهد نظم موجود را با چالش مواجه کند همه قدرت‌هایی که دارای منافع هستند به جدال و جنگ با او می‌آیند؛ لذا آغاز پیروزی انقلاب نقطه شروع نبردهای وسیع در جهان اسلام بود؛ بنابراین از همان 37 سال پیش نظام سلطه دنیای استکبار همه ظالمان عالم و همه قدرت خود را بسیج کرد چه در ابعاد نظامی و چه در جنبه‌های اقتصادی و یا از طریق تهاجمات گسترده فرهنگی اقداماتی انجام دهد.


سلامی در ادامه سخنان خود با اشاره به جنگ تحمیلی علیه ایران اظهار کرد: ما در جنگی قرار گرفته‌ایم که هواپیما، توپ‌ها و تانک‌ها ،هلی‌کوپترها از همه کشورهای قدرتمند مخالف انقلاب اسلامی ارتش صدام را تجهیز می‌کردند به گونه‌ای که به چهارمین نیروی زمینی دنیا تبدیل شد در حالی که به ما سیم خاردار هم نمی‌دادند ما در محاصره اقتصادی کامل جهانی قرار گرفتیم نمی‌توانستیم نفت صادر کنیم در واقع استراتژی و سناریوی جهانی این بود که ایران باید تحت محاصره قرار بگیرد تا تجدید رفتار داده و تسلیم شود اما در عین حال که ما در حصر اقتصادی می‌جنگیدیم از آرمان‌های مسلمان‌مان هم دفاع می‌کردیم.


وی همچنین اظهار کرد: ما توانستیم اتم‌ها را بشکافیم و به انرژی هسته‌ای دست پیدا کنیم هر چند صف آرایی در مقابل این پیشرفت ما شکل گرفت اما ما ایستادیم از مردم یمن و عراق و فلسطین و لبنان ، سوریه، مصر ، افغانستان و پاکستان دفاع کردیم و این یک پدیده شگفت‌انگیز است که تاریخ نمونه‌ای ندارد که ملتی هم در مقابل قدرت‌های بزرگ بایستد و هم پیشرفت‌های علمی و فناوری و اقتصادی داشته باشد.


وی با اشاره به این‌که «ما در این مبارزه در حال تبدیل شدن به یک کشور بزرگ صنعتی هستیم» گفت: امروز برای دفاع از سرنوشت مسلمانان باز هم ادامه می‌دهیم؛ زیرا رهبر ما؛ امام(ره) به ما ْآموخت باید با استقامت و صبر و مجاهدت و جهاد در راه خدا پیش برویم.


سلامی همچنین اظهار کرد:‌ چرا دولت آمریکا باید بتواند در ناکازاکی و هیروشیما بمب بیاندازد؟ چرا ما نتوانیم به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای دست یابیم؟ چرا آن‌ها دم از دموکراسی می‌زنند اما دیکتاتوری را در کشورهای دیگر رواج می‌دهند؟ شاه ایران محصول سیاست‌های آمریکا بود، ما چنین جهانی را نمی‌پسندیم ما نظم ساخته قدرت‌ها که بر مبنای ظلم و ستم باشد را به هم خواهیم ریخت ما قدرتمند شدیم و امروز همه می‌دانند حل بسیاری از معادلات امنیتی و سیاسی در منطقه کاملا متکی بر ماست. این واقعیت‌ها امروز بر اثر انقلاب اسلامی رشد یافته است و ما می‌خواهیم اجازه ندهیم مسلمانان و مستضعفان تحت ستم باشند. این منشورماست.




منبع: ایسنا


۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن