تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 29 آبان 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى جبرئيل با وحى به نزدم مى‏آمد، نخستين چيزى كه به من القا مى‏كرد، بسم اللّه‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1831055374




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«فیلمی که منطق و استدلال مخاطب را درگیر می‌کند»


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵




1452498694162_DSC_4426 1.jpg

کارگردان فیلم «خانه‌ای در خیابان چهل و یکم» که در بخش «نگاه نو» جشنواره‌ی فجر حضور دارد، معتقد است: این فیلم بیش از احساسات، منطق و استدلال مخاطبش را درگیر ‌می‌کند. حمیدرضا قربانی در گفت‌وگویی با خبرنگار سینمایی ایسنا در پاسخ به اینکه آیا از ابتدا قصد داشته به عنوان اولین فیلم؛ این فیلم‌نامه را مقابل دوربین ببرد، گفت: از وقتی تصمیم گرفتم که فیلم بلندم را بسازم، طبیعتا به طرح‌های زیادی فکر کردم و در مواردی حتی تا نوشته شدن، یک طرح کامل هم پیش رفتم ولی در نهایت این طرح و قصه بود که برای اولین کارم مرا مصمم به ساخته‌اش می‌کرد، هم به دلیل روایت واقعی‌اش، هم اینکه اساسأ بیش از سایر طرح‌هایم با حال و هوای من منطبق بود. این کارگردان در پاسخ به اینکه با توجه به سوژه‌ی فیلم و فضای سرد آن نگران این فضای تلخ برای اولین فیلم‌اش نبوده است،مطرح کرد:فضای سرد این قصه اجتناب ناپذیر است. ولی نه! فضای تلخ اون رو موافق نیستم چون تلاش جدی من این بود که در این فضای سرد موقعیتی امید‌بخش رو شکل بدم و معتقدم که این رویکرد رو برای تک‌ تک کارکترها هم نظر گرفتم که باز هم این انتخاب و نظر رو سهم مخاطب می‌دونم و امیدوارم بعد از اکران گسترده فیلم، مخاطب با من هم عقیده باشد. کارگردان «خانه خیابان چهل و یکم» در پاسخ به اینکه، "علی مصفا و مهناز افشار از جمله بازیگرانی بودند که در این فیلم با توجه به سابقه کاری‌شان نقش متفاوتی را بازی کردند، آیا از ابتدا همین انتخاب‌ها را داشته است، پاسخ داد: من صددرصد به بازیگران حرفه‌ای در ارتقاء سطح کیفی یک فیلم، شکل دادن به آن و دُرست دیده شدن فیلم معتقدم بنابراین از همان ابتدا تصمیم گرفتم از بازیگران حرفه‌ای همچون علی مصفا و مهناز افشار استفاده کنم امّا در ظاهری متفاوت از کلیشه‌های که در ذهن مخاطب ساخته شده است و در مورد بعضی از نقش‌ها از بازیگران جوان‌تر استفاده کردم، جوان‌تر نه به لحاظ سن بلکه از لحاظ سابقه حضور در سینما، پس در کنار علی مصفا و مهناز افشار از بازیگرانی چون سارا بهرامی و علیرضا کمالی نیز استفاده کردم که به همراه سهیلا رضوی و آرش مجیدی تیم کاملی رو تشکیل دادند. او در پاسخ به اینکه فیلم با یک شوک آغاز می‌شود و با یک شوک به پایان می‌رسد، از ابتدا قصد داشتید اینگونه فیلم را روایت کنید؟ گفت: بله دُرست اشاره کردید و این شروع و پایان همیشه بود و حتی در بازنویسی‌ها هیچگاه این شروع و پایان تغییر نکرد. قربانی که سابقه‌ی دستیاری اصغر فرهادی را دارد در پاسخ به این پرسش که "قطعا این سوال تکراری است اما چقدر سینمای فرهادی و دستیاریش در ساخت فیلم به شما کمک کرد؟" مطرح کرد: بی‌شک تأثیری انکار ناپذیری دارد، امّا تأثیر، نه تقلید و این تاثیر بیش‌تر در روش کار است مثل چگونگی انتخاب بازیگر، نوع تمرینات، توجه به جزئیات و مهم‌تر از همه،وقت و زمان برای نوشتن فیلم‌نامه ولی همه تلاشم این است برای ساخت یک فیلم‌ جهان‌بینی خودم را داشته باشم و فیلم خودم را بسازم. به گزارش ایسنا، در خلاصه داستان فیلم «خانه‌ای در خیابان چهل و یکم» آمده است:«دعوای ٢ برادر بحرانی را در خانواده ایجاد می‌کند، مادر این خانواده و ٢ عروسش که در سه طبقه‌ی یک خانه زندگی می‌کنند سعی می‌کنند، هرکدام به تنهایی بار مشکلات پیش آمده در زندگی‌شان را به دوش کشند.» در «خانه‌ای در خیابان چهل و یکم» مهناز افشار، علی مصفا، سهیلا رضوی، سارا بهرامی، آرش مجیدی، مانی رحمانی، مانیا علیجانی و علیرضا کمالی به ایفای تقش می‌پردازند. انتهای پیام
کد خبرنگار:







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن