تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
ساقدوش کیست ؟ | وظیفه ساقدوش در مراسم عقد و عروسی چیست ؟
قایقسواری تالاب انزلی؛ تجربهای متفاوت با چاشنی تخفیف
چگونه ویزای توریستی فرانسه را بگیریم؟
معرفی و فروش بوته گرافیتی ریخته گری
بهترین بروکر برای معاملات فارکس در سال 2024
تجربه رانندگی با لندکروز در جزیره قشم؛ لوکسترین انتخاب
اکسپرتاپ: 10 شغل پردرآمد برای مهاجران کاری در کانادا
بهترین سایتهای خرید تیک آبی رسمی اینستاگرام در ایران
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1815206898
باید به این کارگردان گفت که دورهات تمام نشده مربی!
واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: سلحشور فیلم آژانس شیشهای خطاب به حاج کاظم میگوید: «دورهات تمام شد مربی!» با دیدن بادیگارد، باید به حاتمیکیا گفت که دورهات تمام نشده مربی! مبادا تحت تاثیر حاشیهها قرار گیری که به جد، بهترین فیلم جشنواره در راستای سینمای پرده را ساختهای!
ابراهیم حاتمیکیا تماشاگران حاضر در برج میلاد جمعه ی پر حس و حالی رقم خورد. همه از رخوت و سستی بیرون آمدند. چند فیلم مناسب پرده سینما دیدند. «بادیگارد» همه را یاد حاج کاظم انداخت و نوستالژی اواخر دهه ۷۰ و سینما فلسطین زنده شد. امکان مینا هم بالاخره به اندازه کافی کنجکاوی برانگیز بود، و ... *«بادیگارد» هنوز دورهات تمامنشده مربی!سلحشور فیلم آژانس شیشهای خطاب به حاج کاظم میگوید: «دورهات تمام شد مربی». با دیدن بادیگارد، باید به ابراهیم حاتمیکیا گفت که دورهات تمام نشده مربی! مبادا تحت تاثیر حاشیهها قرار گیری که به جد، بهترین فیلم جشنواره در راستای سینمای پرده را ساختهای! بادیگارد، فیلم سالن است. متاسفانه فیلمهای سینمای ایران اینقدر به قاب کوچک و محدودیت در همه چیز سقوط کردهاند که سلیقه خواص سینما را هم نازل کردهاند تا جایی که فیلم در مدیوم تلویزیون میپسندند. ولی چه باک که مردم تعیین کننده خواهند بود. «بادیگارد» یک اکشن – ملودرامی است که در مضمون دغدغه و مسئله دارد. مسئله فیلم البته فراتر و کلانتر از ترسیم و تصویر بیغوله و لمپنها و شکمسیران خفته در آپارتمانهای شیک و تمیز است. دغدغهاش حفظ و حراست از جریانی است که میخواهد پلشتی برانداز باشد. فیلم هدف و آرمان است. بادیگارد فیلم فرهنگسازی به منظور دست دادن به کمپرادورها و تلاشگران باز کردن جای پای مکدونالدها نیست. ابراهیم حاتمیکیا که پس از آژانس شیشهای، دورهای فطرت را پشت سر گذاشت با «چ» به سینمای مردمی بازگشت تا الان که با فیلم بادیگارد نشان میدهد که چقدر نسبتاش با مردم قوی است. بادیگارد فیلمی برای مردم این دیار است. قهرمان پیرش ولایی و مردمی است. همچنانکه وردستهای قهرمان مراد پذیرند. حیدر که در سیاست غش میبیند، به تردید دچار میشود، اما خطر متوجه نخبگان و جهادگران عرصه علم، او را به خود میآورد. حاج حیدر همه چیزش ایرانی است از سبک زندگی تا منش و سلوکش با محیط و خصوصا نسل جوان و پرسشگر، اقناع کننده است.بادیگارد سینمایی است که تماشاگرش را به هیجان میآورد، میگریاند،میخنداند و با یادآوری هویت و آرمانهایش، جهان پیش رو را امیدوارانه به تصویر میکشد. فیلم رجا و پویایی است. فیلم عشق و سرمستی است و البته فیلم تلنگر زننده است که مبادا کشتی سوراخ شود، درآن صورت نه از تاک نشان خواهد ماند و نه از تاک نشان.رویکرد ملودراماتیک بادیگارد در دلگونهی حادثهای – اکشن، حماسهساز است. سلحشوری و شهادتجویی را در تماشاگرش زنده میکند. تحلیل و هدف دارد. تمایزدهنده بادیگاردی غربی با حفاظت و مراقبت دراین مملکت است. اولی شغل است و دومی اعتقاد. البته نکتههایی پیرامون فرم اثر وجود دارد که مطلبی مبسوط میطلبد.*«من» معلق در رویکردها«من» فیلمی متوسط از هر نظر، به جز یک «لیلا» و دقایقی موتورسواری در خیابانها. اثری که میخواهد از دریچه روانشناسانه به جرم و کلاهبرداری نگاه کند ولی در سطح متوقف میشود. تصویر بزهکاریهای خرد و پیش پا افتاده در حد تقلب برای معافیت سربازی و امثالهم، تذکر اخلاقی فیلم است اما وقتی درامی به درستی شکل نگیرد، فرهنگسازی اتفاق نمیافتد. ضمنا فیلم تلاشی برای پیوند بزه و بی عدالتی دارد، کوششی برای نقد سو مدیریتها و بررسی ضربهپذیری نظام از سمت و سویی قابل پیشگیری به خرج میدهد. اما مهمترین نکته فیلم در این است که کارگردانش میتواند یک پروژه خیابانی را مدیریت کند و نوید کسب و جلب نظر سرمایهگذار بعدیاش را میدهد و صدالبته این کار کمی نیست.*«امکان مینا» تشکیلاتسازی ساده با موضوعی قابل دفاعامکان مینا مثلثی قابل اعتنا از فکر و تخصص پشت سر خود دارد، ولی انتظارها را برآورده نمیکند. فیلم در روایت پیچش داده شده است، اما سادگی در پرداخت کشش این پیچش را کاسته است. فیلمهای اکشن – حادثهای (خصوصا با رویکرد تشکیلاتی) معمولا و دائما مورد اقبال تماشاگر قرار میگیرد. نه تنها هالیوود بلکه دیگر کشورهای دارای سینما ید طولایی در تولید و نمایش این قبیل کارها دارند اما آنجایی موفقند که با دقت تمام در مرحله فیلمنامه به جزییات قصه و خلق شخصیتها فکر میشود. گرهافکنی و طرح معما خیلی مهم است. تو در توی تشکیلاتی و نفوذ در نفوذ حالا تبدیل به فرمولهایی شدهاند که کاملا محاسبه شده است. هر چیزی اگر درست و سنجیده سرجای خودش قرار نگیرد سقوط اثر را در پی دارد. فیلم «امکان مینا» به جنایات منافقین در تشکیلاتی آهنینمیپردازد و سربازان گمنام امام زمان را در انهدام و براندازی این سازمان غمخوارانه نمایش میدهد. فیلم در دو زمینه دچار کمبود است. قصه و شخصیتها. تحلیل هم ندارد و اطلاعات پیرامونی هم اندک است. کمتر اشارهای به چگونگی وابستگی سازمان به بیرونیها میشود و از نزدیک شدن به نقد ایدئولوژیکی فاصله میگیرد تا جایی که اگر تشکیلات مثلا فعال در زمینه قاچاق بودند خیلی فرقی نمیکرد. ولی در مجموع، موضوع و محتوای فیلم در زمرهی رویکردهای قابل پیگیری در سینما هست.*رسوایی ۲ ، عظمت افکت های تصویری در قصه ی کوتاه فانتزیرسوایی ۲ ، فیلم مسعود دهنمکی است با تمام ویژگیهای آثار قبلیاش. همچنان فیلمسازی غریزی حاکم است. البته در اینجا، به لحاظ سینمایی کار گستردهتر و عظیمتر شده است. یعنی فیلم اساسا برای پرده و سالن ساخته شده است. افکتهای تصویریاش شاید در سینمای غالب جهان جدید نباشد ولی برای سینمای ساده ایران یک جهش به حساب میآید. تکنیک فیلم در خیلی زمینهها به کمک فیلم آمده است. رسوایی ۲ فانتزی است. جهان مدنظرش واقعی است ولی روایت و پرداخت خیالی است. رویکردهای مضمونیاش در تداوم فیلمهای قبلی دهنمکی تند و تیزتر و به روزتر است. حملههایش به بزرگ سرمایهداری و نضجگیری لقمه حرام و ربا و استثمار گل درشتتر تصویر شدهاند. فصل پس از تیتراژ از مراسم اعدام اشرار تاکید براین رویکرد است. خصوصا که به کرات دوربین بالا میکشد و برجهای سر به فلک کشیده جرثقیلهای اعدام را مانند پر کاهی در برابر چنار مینمایاند به همین سان وقتی دوربین از زیر طنابهای دار به قله برجها خیره میشود اصرار واضحانهای بر فاصله طبقاتی زیاد شکل گرفته دارد. خطر از این ناحیه را جدیتر مطرح میکند. آسیب از سوی بی عدالتی را قریب الوقوع میداند در عین حالی که برافراشتگی پرچم عاشورایی در این دیار را حافظ مملکت و دافع شر میداند. ولی قصه کم دارد. داستان هم که کم بیاید نقص اولیه و جدی در سینما محسوب میشود. شخصیتها هم به سیاق دیگر کارهای فیلمساز طراحی و پرداخت شدهاند. فیلم پر از تیتر است. برای همین فرصت تحلیل و دراماتیزه همه نبوده است. خصوصا که قصه جایی برای این همه محتوا نداشته است. با تمام این موارد فیلمهای دهنمکی را در نسبت با تماشاگران باید سنجید، پس منتظر نمایش عمومی میمانیم تا حرفهای بیشتری درباره فیلم بزنیم و بنویسیم.مشرقاخبار مرتبط :«بادیگارد» ابراهیم حاتمی کیا به کجا رسید؟بادیگارد ابراهیم حاتمیکیا + تصاویر این فیلم ابراهیم حاتمی کیا عید می آید
یکشنبه 18 بهمن 1394
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]
صفحات پیشنهادی
محمدتقی فهیم/ دورهات تمام نشده مربی!/«رسوایی۲» فیلمی پر از تیتر
محمدتقی فهیم دورهات تمام نشده مربی رسوایی۲ فیلمی پر از تیترسلحشور فیلم آژانس شیشهای خطاب به حاج کاظم میگوید دورهات تمام شد مربی با دیدن بادیگارد باید به حاتمیکیا گفت که دورهات تمام نشده مربی مبادا تحت تاثیر حاشیهها قرار گیری که به جد بهترین فیلم جشنواره در راستای سینباید به حاتمی کیا گفت که دورهات تمام نشده
باید به حاتمی کیا گفت که دورهات تمام نشده سلحشور فیلم آژانس شیشهای خطاب به حاج کاظم میگوید دورهات تمام شد مربی با دیدن بادیگارد باید به حاتمیکیا گفت که دورهات تمام نشده مربی مبادا تحت تاثیر حاشیهها قرار گیری که به جد بهترین فیلم جشنواره در راستای سینمای پرده را ساختگفتگو با هاتف علیمردانی، کارگردان فیلم «هفت ماهگی»
گفتگو با هاتف علیمردانی کارگردان فیلم هفت ماهگی دهه هفتاديها آدمهاي عجيبياند نه مثل متولدين دهه ٤٠ كه آدمهاي نظريهپردازي هستند و نه مثل متولدين دهه ٥٠ كه آدمهاي ترسويي هستند و نه مثل متولدين دهه ٦٠ كه آدمهاي سختكوشياند روزنامه اعتماد دهه هفتاديها آدمهاي عجيبيانداعتراض کارگردان «گیتا» به کیفیت پخش/ گفته بودیم فیلم نمی رسد
فیلم فجر ۳۴ در آینه مهر اعتراض کارگردان گیتا به کیفیت پخش گفته بودیم فیلم نمی رسد شناسهٔ خبر 3039732 - دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲ ۲۴ هنر > سینمای ایران کارگردان فیلم گیتا تاکید کرد دلیل تاخیر در نمایش نامناسب این فیلم سینمایی در برج میلاد نبود فرصت کافی برای رساندن نسخهنه لابی کردیم و نه فشار آوردیم / کارگردان «ایستاده در غبار» از حاشیه و متن فیلمش گفت
نه لابی کردیم و نه فشار آوردیم کارگردان ایستاده در غبار از حاشیه و متن فیلمش گفت فرهنگ > سینما - در نشست خبری ایستاده در غبار با حضور عوامل فیلم ضمن نقد فیلم به برخی سوالات نیز پاسخ داده شد به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین «ایستاده در غبار» به کارگردانتمام آنچه ایوبی در افتتاحیهی فیلم فجر گفت
یکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰ ۲۷ رییس سازمان سینمایی گفت میگشاییم سی و چهارمین دفتر مثنوی بلند سینمای ایران را به نام فجر و به نام نور از سرزمین خورشید به گزارش ایسنا حجت الله ایوبی در افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر شامگاه 11 بهمن ماه در تالار وحدت با بیان اینکه امسال تدوره ات تمام نشده مربی!/«رسوایی۲» فیلمی پر از تیتر
سلحشور فیلم آژانس شیشه ای خطاب به حاج کاظم می گوید دوره ات تمام شد مربی با دیدن بادیگارد باید به حاتمی کیا گفت که دوره ات تمام نشده مربی مبادا تحت تاثیر حاشیه ها قرار گیری که به جد بهترین فیلم جشنواره در راستای سینمای پرده را ساخته ای به گزارش سراج24 محمدتقی فهیم برای تدر گفتوگو با فارس صفیری: تمام توپ از خط دروازه رد نشده بود/ جاگیری کمک داور درست نبود
در گفتوگو با فارسصفیری تمام توپ از خط دروازه رد نشده بود جاگیری کمک داور درست نبودیک کارشناس داوری فوتبال گفت تمام توپ در ضربه کاشته استقلال اهواز از روی خط عبور نکرده بود اسماعیل صفیری در گفت و گو با خبرنگار ورزشی در مورد نحوه قضاوت موعود بنیادی فر در بازی استقلال و استقلارئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در گفتوگو با فارس: هنوز ابطال قانون «اعمال معدل سوم متوسطه در کنکور&
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در گفتوگو با فارس هنوز ابطال قانون اعمال معدل سوم متوسطه در کنکور به ما ابلاغ نشده است آماده برگزاری امتحان نهایی در تمام پایههای دوره متوسطه هستیمرئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آماده برگزاری امتحان نهایی در تمام پایههایگفتگوی شهرآرا با رضا برجی، عکاس مقاومت و همراه همیشگی شهید آوینی بین تمام عکس هایم جای امام(ره) خالی است!
حمیده وحیدی- بی شک می توان رضا برجی را یکی از بی ادعاترین و مخلص ترین افرادی دانست که در این سی وهشت سال دینش را به انقلاب ادا کرده است او از ١٩سالگی دوربین بر شانه گذاشت و پابه پای شهیدآوینی در روایت فتح تصاویر جنگ را به خانه ها برد خودش شیمیایی شد ولی بعد از شهیدآوینی به نص-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها