محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1827493959
نگاهی به 3 فیلم روزدوم بخش سودای سیمرغ
واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
نگاهی به 3 فیلم روزدوم بخش سودای سیمرغ
دومين روز از جشنواره فيلم فجر هم با حواشي مختلف برگزار شد و سينماگران و مخاطبان روز دوم اين رويداد سينمايي را هم گذراندند.شايد يكي از اتفاقاتي كه در روز دوم بيشتر از ساير حواشي جشنواره فيلم فجر خودنمايي ميكرد حضورو استقرار نيروهاي گشت ارشاد در كاخ جشنواره بود.
روزنامه قانون - حسام نصيري: دومين روز از جشنواره فيلم فجر هم با حواشي مختلف برگزار شد و سينماگران و مخاطبان روز دوم اين رويداد سينمايي را هم گذراندند.شايد يكي از اتفاقاتي كه در روز دوم بيشتر از ساير حواشي جشنواره فيلم فجر خودنمايي ميكرد حضورو استقرار نيروهاي گشت ارشاد در كاخ جشنواره بود. دیروز اولین نشستهای نقد و بررسی فیلمها برگزار شد. در نشست «نیمه شب اتفاق افتاد» حامد بهداد سوژه محبوب عکاسها بود. سلفی میگرفت و شیطنت میکرد. اتفاق ديگري كه در نشست خبري فيلمها افتاد اين بود كه براي نشست بیشتر فیلمها بازیگران اصلی نیامده بودند و اين موجب دلخوري بسياري از عكاسان و خبرنگاران شده بود.
همچنان آقای دبیر خبری نداشت و به جایش آقای ایوبی به تماشای فیلم موتمن نشست. نشست فیلم «دلبری» با دلخوری و کَلکَلهای نیمه پنهان هنگامه قاضیانی و مجری برنامه که در پایان به مجادله لفظی کشیده شد، برگزار شد. دومین نشست سومین روز جشنواره فیلم فجر به فیلم «دلبری» به کارگردانی سیدجواد اشکذری اختصاص داشت که در همان ابتدا علیرضا غفاری مجری نشست اعلام کرد که هنگامه قاضیانی به دلیل مشکلی در حنجره خیلی صحبت نخواهد کرد، در حالی که این بازیگر تا پایان نشست علاوه بر صحبت با عباس غزالی به کَلکَل و پاسخگویی به برخی صحبتهای مجری پرداخت. هنگامه قاضیانی نیز در سخنانی کوتاه گفت: 70 درصد این فیلم مونولوگ بود، در حالی که در سینما این چنین مونولوگهایی نداشتهایم و از آنجا که از بازی غلو شده هراس دارم تلاش کردم از پس این نقش بربیایم.
او همچنین اضافه کرد که در تمام سکانسها تلاش کرد بازی خود را داشته باشد و تأکید کرد که عادت به استفاده از اشک مصنوعی هم ندارد. تکرار استفاده نکردن از اشک مصنوعی باعث شد علیرضا غفاری که اجرا و مدیریت نشست را بر عهده داشت بگوید صحنههای اشکآور فیلم زیاد نبود و خیلی هم نیاز به استفاده از اشک مصنوعی نبود. این جمله با واکنش هنگامه قاضیانی همراه شد که گفت نقش من همراه با بغض زیادی بود که خوب درآوردن این کار سخت است و در جواب شنید که بغض دیگر جزو بازی است. با هم نگاهي به سه فيلم ديگر بخش سوداي سيمرغ كه در روز دوم جشنواره به نمايش درآمدند مياندازيم.
دلبری
کارگردان : سيد جلال اشكذري
امتیاز: صفر
يكي ديگر از فيلمهايي كه روز دوم به نمايش درآمد دومين ساخته اشكذري است. «دلبری» دومین ساخته سید جلال اشکذری که در بخش سودای سیمرغ سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، يك ملودرامی اجتماعی است و روایت تازه ای از دفاع مقدس را بیان می کند.قصه فیلم «دلبری » درباره زنی به نام طوبی است که در شب مراسم عروسی خواهرزادهاش اتفاقاتی برایش رخ میدهد.
اولین ساخته سید جلال اشکذری به نام «خانه ای کنار ابرها» در سیودومین جشنواره فیلم فجر حضور دارد. هنگامه قاضیانی، آتیلا پسیانی، عباس غزالی، محمدرضا شیرخانلو، مهسا هاشمی ومهدی عطاران در آن به ايفاي نقش پرداخته اند.دلبري فیلمی بهشدت کلافهکننده است با داستانی کشدار و تکرارشونده.
فیلم تنها یک لوکیشن دارد و هسته محوری ساختارش استوار است بر دیالوگهای طوبی(هنگامه قاضیانی) با همسرش. یلم در تمام مدتش نمیتواند دلیل و دغدغه ساختش را توضیح دهد.رویکرد اصلی تجلیل از مقام والای یک همسر جانباز است و رویکرد تجلیل از خود جانباز در پسزمینه. عامل بسط دهنده قصه در پاسخ میثم(همسر جانباز طوبی) با چشمک زدن به سوال طوبی نهفته است. مسئلهای که سبب میشود کل موضوع و کنه فیلم به کشف معمای «چشمک چهارم» میثم تقلیل یابد.
یک شهروند کاملا معمولی
کارگردان :مجيد برزگر
امتیاز: صفر
فیلمی در ادامه «پرویز» و «پریدن از ارتفاع کم». با این تفاوت که اینبار هاله و ابهام بیشتر و غلیظتری شخصیتها را احاطه کرده. محال است متوجه شوید که شخصیت اصلی (آقای صفری) گرفتار چه سندرومی است که مدام عاشق میشود و چرا ابزار بیان علاقهاش نان سنگک است.برزگر سعی کرده با کاستن از گفتار شخصیت اصلی به نوعی روایت محوری را از درون تهی کند و ساختاری صرفا متکی بر میزانسن بنا نهد. اما نوع روایت مانع تجسم ایده اصلی برزگر میشود و همچنین رابطه مخاطب با فیلم را مختل میکند. هرچند که به نظر میرسد برزگر در معدود نماهایی مانند نمای آتلیه موفق است اما در کلیت دو آدم اصلی کنش و واکنشهایشان هیچگاه عمق نمییابد و صرفا در سطح بصری دو بعدی پرده باقی میماند.
توضیح منطقی شخصیت آقای صفری اینگونه است که او دوست ندارد صورت و چهره خاصی از معشوق را برای همیشه به خاطر بسپارد از همین روی محل صورت همسرش را در عکسها بریده .نمایی که در بردارنده این امر است گویی نقیض مختصات شخصیت اصلی است که خاطره بازی را دوست نمیدارد. وهمینطورچرا ابزار بیان عشق نان سنگک است. مسئلهای که با توضیحات عامیانه مامور پلیس ناخودآگاه پیوند معناداری مییابد. همان مسیری که در فیلم «پرویز»، یک آدم ساده و ترحم برانگیز تبدیل به هیولا میشود را هم آقای صفری طی میکند. نقطه آغاز آن نمایی است که موهایش را رنگ میکند و نقطه پایانش صحنه جنایت که البته به مخاطب نشان داده نمیشود.شاید خیلیها پایان فیلم را نقطه قوت و نجات دهنده فیلم تلقی کنند اما بهنظر پایانبندی نهتنها نقطه قوت نیست بلکه فیلم بیشترین لطمه را هم از همین نقطه میخورد.
آخرین بار کی سحر رو دیدی؟
کارگردان :فرزاد موتمن
امتیاز: صفر
آخرین فیلم موتمن به شدت ناامید کننده است. فیلمی با پیرنگی معمایی و لوکیشنهای بسیار که سعی دارد داستانی جنایی-پلیسی را با محوریت و فرمت کارآگاهی کمحرف و باهوش روایت کند.الگوی بصری فیلم در نیمه ابتدایی ماحصل برشهای متقاطعی است که فیلمساز بین خانواده سحر و کارآگاه میزند و در نیمه دوم وزن کارآگاه بیشتر می شود.نکته اصلی فیلمهایی با پیرنگ معمایی این است که در عین حال که پاسخ معما همواره در مقابل چشمان مخاطب است اما مخاطب را تا انتها با خود همراه میکند تا مخاطب نتواند زودتر از کاراگاه معمای داستان را حل کند.در حالی که فیلم موتمن اینطور نیست.تقریبا از میانه داستان با نشان دادن مظنونی و عدم تعقیب و بررسی ابعاد مبهم پیرامونش همه طرح و ساختار معمایی داستان فرو میریزدهمچنین آدمهای اصلی فیلم بهعلت فقدان شخصیتپردازی مناسب در نمایبسته متوالی و متعددی که پی هم میآیند به درستی برای مخاطب ترسیم نمیشوند.
مشخصا سحر، خواهر بزرگترش و برادرش هر سه لحن و ادبیاتشان طبقه متوسطی است و هیچ شباهتی به طبقه حاشیهنشین و مورد اشاره ندارند و حتی در سطح بصری هم کنتراست شدیدی بین مادر و پدر سحر با بچههایشان وجود دارد.همینطورفلاشبک پایانی فیلم بهشدت اضافی و آزار دهنده است.شخصیت کارآگاه که فریبرز عرب نیا نقشش را بازی میکند فاقد رد و نشانی از هوش بالا و متمایز کننده یک کارآگاه باهوش است.فیلم چه در جزییات و چه کلیاتش در سطح پایینتری از ادراک و هوش مخاطب خود قرار دارد و از این منظر تجربه ناموفق دیگری است در کارنامه فیلمسازی فرزاد موتمن.
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 177]
صفحات پیشنهادی
نگاهی تازه به سیمرغ جشنواره فیلم فجر در پوستر نگاه نو
نگاهی تازه به سیمرغ جشنواره فیلم فجر در پوستر نگاه نو طراح پوستر بخش های نگاه نو و سینما حقیقت معتقد است در پوستر بخش نگاه نو نگاهی متفاوت و جدید به سیمرغ سمبل جشنواره داشته است به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی سیانجام نمادین فرش قرمز به صورت بینظم و هماهنگ نشده اولین نمایش فیلم در بخش «سودای سیمرغ» منتفی شد!
انجام نمادین فرش قرمز به صورت بینظم و هماهنگ نشدهاولین نمایش فیلم در بخش سودای سیمرغ منتفی شد فیلم سینمایی گیتا به کارگردانی مسعود مددی که قرار بود ساعت ۱۸ ۳۰ در سالن برج میلاد برای اهالی رسانه به نمایش درآید با مشکل فنی مواجه شد و سرانجام منتفی شد به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگنگاهی به فیلم های بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر از منظر گونه ها
نگاهی به فیلم های بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر از منظر گونه ها جشنواره های سینمایی در سراسر جهان از پارامترهای مشخصی پیروی می کنند که تقریبا تمامی آنها در یک مورد وجه اشتراک دارند و آن هم چیزی جز جلب نظر مخاطبان و کشاندن آنها به سالن های سینما نیست آفتاب به گزارش روز سه شنافتتاحیه جشنواره فیلم فجر به نام شهدا متبرک شد/ اهدای سیمرغ سه بخش
در مراسم افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر برندگان سه بخش پوستر آنونس و عکس معرفی و سیمرغ هایشان را دریافت کردند به گزارش مشرق عصر امروز یکشنبه یازدهم بهمن ماه مراسم افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم فجر با حضور حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی محمد حیدری دببخش دوم گفتگو با بابک حمیدیان در برنامه «فیلم کوتاه» شبکه مستند
بخش دوم گفتگو با بابک حمیدیان در برنامه فیلم کوتاه شبکه مستند فیلم کوتاه این هفته 13 بهمن ماه با حضور بابک حمیدیان و اجرای ایران انتظام روی آنتن می رود ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۲ بهمن ساعت 11 21 به گزارش سرویس فرهنگی پانا برنامه تلویزیونی «فیلم کوتاه» با طراحی و تهیه کنندگیایوبی: «بر بال سیمرغ» یادآور پیامی نو برای جوان هاست/ ربیعی: نیاز به ساخت فیلم های امیدبخش داریم
خبرگزاری شبستان وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت از هنرمندان درخواست دارم در آثارشان به نیازها و دغدغه های مردم توجه داشته باشند و با این دیدگاه فیلم های اجتماعی بسازند به گزارش خبرنگار سینمایی شبستان مراسم رونمایی از آثار مزین به سیمرغ ۳۳ دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر شانگاهی کوتاه به سه فیلم روز اول جشنواره فیلم فجر
روز اول جشنواره روز بیرونقی بود مجتبی اردشیری منتقد سینما نگاهی کوتاه به سه فیلم اول جشنواره داشته است جشنواره فیلم فجر پیچ اشتباهی نخستین ساخته سینمایی "مسعود مددی" به نسبت تجربه او فیلم خوب و سالمی است یک شوک بزرگ در فیلم رقم می خورد و تلاش می شود برخی تبعاترونمایی از دو فیلم اولی سودای سیمرغ امروز در برج میلاد
رونمایی از دو فیلم اولی سودای سیمرغ امروز در برج میلادسومین روز از سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد روز شلوغی خواهد بود و دو فیلم اولی که در بخش سودای سیمرغ حضور دارند به نمایش در میآیند به گزارش خبرگزاری فارس فیلم مستند «همراه با فرات» ساخته فرشاد اکتسافیلمهای بینالملل انتخاب شدهاند/ انتخابات مطمئن در سیمرغ مردمی
دبیر بخش بینالملل فیلم فجر فیلمهای بینالملل انتخاب شدهاند انتخابات مطمئن در سیمرغ مردمی شناسهٔ خبر 3037147 - شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲ ۵۰ هنر > سینمای ایران دبیر بخش بین الملل سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم فجر از انتخاب فیلم های این بخش و دعوت از مهمانان خارجی خبر ددیدار دبیر جشنواره فیلم فجر با کارگردانان بخش نگاه نو
دیدار دبیر جشنواره فیلم فجر با کارگردانان بخش نگاه نودبیر سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر با کارگردانان حاضر در بخش نگاه نو این رویداد سینمایی دیدار و گفتگو کرد به گزارش خبرگزاری فارس محمد حیدری در این دیدار با اهداء لوح تقدیر به کارگردانان فیلم اولی حضورآنان را در جشنواره فیلم ف-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها