تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از چند رنگى و اختلاف در دين خدا بپرهيزيد، زيرا يكپارچگى در آنچه حق است ولى شما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814952220




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گفتگوی ۱۸:۳۰ / بررسی مشکلات قانونی صادرات کالا


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: گفتگوی ۱۸:۳۰ / بررسی مشکلات قانونی صادرات کالا


لاهوتی رئیس جدید کنفدراسیون صادرات ایران گفت: کمیت و کیفیت دو فاکتوری هستند که بازار را با مشکل مواجه کرده است یعنی هرچه کالا کیفیتش بالاتر می رود، رقابتش را از دست می دهد و هرچه قیمت پایین تر باشد،کیفیتش را ازدست می دهد و با کیفیت پایین عرضه می شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مطابق اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم، از ابتدای سال آینده ۱۰۰ درصد درآمد حاصل از صادرات کالا و خدمات با نرخ صفر مالیاتی محاسبه می شود. در گفتگوی خبری 18:30 دقیقه  امشب به برنامه های حمایت از صادرات در کشور و بررسی چالش های پیش روی صادرات  پرداخته شد.  
مهرنوش معاون توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت ایران

  خانم دکتر مهرنوش معاون توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت ایران درباره معافیت مالیاتی کالاهای غیر نفتی از سال آینده و کیفیت و اهمیت اجرای این قانون گفت: این کار به توسعه صادرات کمک می کند. معاون توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه افزود: سعی داریم مالیات ها را حذف کنیم و سازمان مالیاتی و ممیزی مالیاتی هم باید اطلاعات کافی را داشته باشند تا اجرای آن به صورت کامل انجام شود. او افزود: در حوزه خدمات مشکلاتی داریم که با کارهای کارشناسی سعی در رفع این مشکل داریم. آیین نامه های اجرایی در حال تکمیل است تا کار اجرایی بدون مشکل انجام شود.

لاهوتی رئیس جدید کنفدراسیون صادرات

  محمد لاهوتی رئیس جدید کنفدراسیون صادرات ایران نیز درباره معافیت مالیاتی گفت: طبق برنامه چهارم و پنجم که ده سال است در حال سپری شدن است، صادرات معاف بوده است. در حال حاضر هم ضریب مالیاتی صفر شده است. لاهوتی افزود:  طبق ارزشیابی کالاها در گمرک، بعد از قطع روابط ترکیه با روسیه، گمرک جلسه ای را برگزار کرد وقرار شد اظهار کالاهای صادراتی بر اساس فاکتور صادرکننده باشد. اتاق های بازرگانی موظف شدند لیست کالاهای صادراتی را دریافت کنند و به گمرک ارائه کنند. مشکلی که در بازار روسیه وجود داشت این بود که تعرفه واردات در بازار روسیه 10 تا 20 درصد بیشتر از سایر صادرکنندگان بود. گمرک روسیه هم تعرفه وارداتی می گرفت هم ارزش افزوده که این ها همه حذف شده است.

دکتر مهرنوش در ادامه درباره صدور ضمانت نامه های بانکی برای صادرات فنی و مهندسی و تخصیص اعتبارات صادراتی از محل منابع صندوق توسعه ارزی گفت: برنامه هایی براساس وضعیت ارزی کشور در نظر گ رفته شده است. شرایط بازارهای هدف متفاوت شده است. یارانه در این حوزه در بخش های متفاوت تغییر کرده است.

معاون توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه افزود: در بازار روسیه بر اساس ضرورت زمانی بوجودآمده به لحاظ خروج ترکیه به صورت خاص کار می شود. در بحث فنی مهندسی بازار عراق مناسب است و در حال تغییر این بازار هستیم. او افزود: یارانه پرداختی در این بخش، قسمتی به صورت مستقیم به صادرکننده پرداخت می شد، بخشی هم در حوزه صادرات فنی و مهندسی که متوجه شدیم فقط به بخشی که نیاز به کمک دارند یارانه پرداخت شود. قرار دادهای فنی و مهندسی به این صورت است که در ورود به بازار بین الملل فقط بخش صادرات در نظر گرفته شده است که یارانه نقدی به بخش مشاوره  در این بخش واگذار خواهد شد و مصوبه ها تقریبا عملیاتی شده است.

لاهوتی در ادامه در بحث فنی و مهندسی گفت: 200 میلیون دلار در اختیار صندوق ضمانت صادرات قرار گرفت که از این مقدار 100 میلیون دلار به کسانی که صادرات فنی و مهندسی داشته اند و نتوانستند قراردادها  را به اجرا برسانند، قرار گرفت تا بتوانند طلب هایشان را وصول کنند. نرخ هزینه بیمه صادرات برای کسانی هم که به عراق کالا صادر  کرده اند از 4 درصد به 1 درصد کاهش یافته است.

دکتر مهرنوش هم درباره مشکل اصلی صادرات گفت: خطوطی که خطوط اصلی تجارت است بعنوان بازار هدف در نظر گرفته ایم اما مشکل اصلی صادرات نرخ ارز است که مشکل اصلی صادرکنندگان است.  او افزود: در نقشه راه افزایش صادرات و توسعه صادرات در روسیه نیز مشکل کالاهای ایرانی است که هم از نظر کیفیت و هم از کمیت با مشکل مواجه هستیم. حجم کالاهایی که می توانیم صادر کنیم مثلا در بخش کشاورزی در جلساتی که با  بخش خصوصی داشتیم نمی توانیم تعداد زیادی تولید کنندگانی که بتوانند در این بخش وارد شوند را پیدا کنیم. از لحاظ حجمی مقدار تقاضا در این بازار بزرگ بسیار بالاست که تولید کنندگان داخلی نمی توانند به صورت مستمر وارد این بازار شوند پس باید آمادگی لازم در صادکنندگان ایجاد شود. دوم بحث کیفیتی است که کالاها در بازارهای آزاد داشته اند، در بازار روسیه باید به صورت رقابتی عمل کنیم حداقل بتوانیم  در بسته بندی  به صورتی که بازار ترکیه انجام داده است رقابت کنیم که بهتر باشد چون مصرف کننده بسیار مهم است و مصرف کننده این بازار به این بسته بندی عادت کرده است و رویه خود را نمی تواند تغییر دهد پس باید کیفیت کار را بالا ببریم. در این زمینه هم به صادرکنندگان کمک هایی کرده ایم و حاضر هستیم در برند سازی کمک کنیم حتی یارانه پرداخت کنیم.  لاهوتی رئیس جدید کنفدراسیون صادرات ایران هم گفت: کمیت و کیفیت دو فاکتوری هستند که بازار را با مشکل مواجه کرده است یعنی هرچه کالا کیفیتش بالاتر می رود رقابتش را از دست می دهد و هرچه قیمت پایین تر می آید کیفیتش را ازدست می دهد و کیفیت پایین می آید. او افزود:  در حوزه کشاورزی و صادرات محصولات غذایی ویکسری کالاهایی که مورد درخواست کشور روسیه است مشکلاتی داریم که نیازمند حمایت وفراهم شدن زیرساخت هاست، در بحث پرداخت یارانه هم، نه به صورت بلاعوض بلکه بهتر است به صورت وام هایی که بلند مدت و بهره پایین در اختیار واحد های تولیدی قرار گیرد. 
 
دانلود

لینک را کپی کنید


چهار شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن