تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820376108




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نشریه سینمایی ورایتی نوشت سبک فیلمسازی «برزگر»، حتی در جشنواره‌های جهانی مخاطب کمی دارد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نشریه سینمایی ورایتی نوشت
سبک فیلمسازی «برزگر»، حتی در جشنواره‌های جهانی مخاطب کمی دارد
نشریه ورایتی در گزارشی درباره فیلم «یک شهروند کاملا معمولی» نوشت: برزگر در آثارش ریتمی کند و خالی از لحظات درام را برگزیده. این نوع فیلمسازی حتی در جشنواره‌های جهانی، تنها می‌تواند عده قلیلی را به عنوان مخاطب خاص جذب کند.

خبرگزاری فارس: سبک فیلمسازی «برزگر»، حتی در جشنواره‌های جهانی مخاطب کمی دارد



به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، فیلم سینمایی «یک شهروند کاملا معمولی» به کارگردانی «مجید برزگر»، کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده سینمای کشورمان است که پیش از این فیلم‌های دیگری چون «ممیرو»، «پرویز»، «پریدن از ارتفاع کم» و «پرویز» را در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده است. این فیلم که پیش از این در چند جشنواره خارجی از جمله جشنواره بین‌المللی فیلم شیکاگو به نمایش درآمده، قرار است امروز بعد از ظهر در بخش سینمای هنر و تجربه سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر نیز اکران شود. نشریه سینمایی ورایتی»، فیلم «یک شهروند کاملا معمولی» را به فیلم قبلی «مجید برزگر»، تحت عنوان «پرویز» بسیار شبیه دانسته و در این رابطه می‌نویسد: یک فیلم یک درام شیب دار است که در خلال آن یک تراژدی معمول با ریتمی بسیار کند و آهسته به وقوع می‌پیوندد. ورایتی در ادامه عنوان می‌کند: جزئیات مربوط به داستان فیلم به صورت یک پازل آرام آرام در کنار یکدیگر قرار می‌گیرد ولی حتی زمانی‌که این پازل تکمیل می‌شود، نتیجه چندان رضایت‌بخش نیست. این نشریه درباره داستان «یک شهروند کاملا معمولی» می‌‌افزاید: داستان فیلم در تهران پاییززده اتفاق می‌افتد. «آقای صفری»، با حدود 80 سال سن، فردی بازنشسته که به مرور دچار فراموشی می‌شود. او به تنهایی زندگی می‌کند و سرنوشت همسرش نیز مبهم است. پسرش، پرویز، نیز به کانادا مهاجرت کرده و نمی‌تواند به ایران بازگردد، ولی از همسایه‌اشان خانم «پروین» خواسته تا از پدرش چشم برندارد ولی پس از مدتی مجبور می‌شود که دختری جوان به نام سارا را به عنوان پرستار پدرش استخدام کند، و به مرور آقای صفری به این پرستار جوان علاقمند می‌شود تا آنجا که شروع به تغییر ظاهر خود از جمله رنگ کردن موهایش می‌کند تا شاید بتواند نظر این پرستار جوان را به خود جلب کند.. منتقد ورایتی با گذری به داستان فیلم، بر این نکته تأکید می‌کند: «برزگر» در آثارش ریتمی کند و خالی از هر گونه لحظات درام را برگزیده و همچنان به همین روش ادامه می‌دهد. این نوع فیلمسازی بدون شک، حتی در جشنواره‌های جهانی، تنها می‌تواند عده قلیلی را به عنوان مخاطب خاص جذب کند. بازی «سورن مناساکانیان»، بازیگر نقش آقای صفری، نیز اگر کمی با احساس‌تر ‌بود، می‌توانست در جذب مخاطب تأثیر بیشتری داشته باشد. به علاوه اینکه پیرمردی چون او در صحنه‌ای که در آپارتمان پروین روی می‌دهد، بدون هیچ مشکلی حرکت می‌کند و حرف می‌زند، رقص اندک او با چوب، یادآور رقص «چارلی چاپلین» در فیلم «موسیو وردو» دارد.

94/11/13 - 15:27





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 159]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن