تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): فضاى هر ظرفى در اثر محتواى خود تنگ‏تر مى‏شود مگر ظرف دانش كه با تحصيل علوم، فضاى آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806820277




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دکتر عادل مزاری: هفته های فرهنگی گام بزرگی در جهت تبادل فرهنگ بین تهران و شهرستانهاست


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


دکتر عادل مزاری: هفته های فرهنگی گام بزرگی در جهت تبادل فرهنگ بین تهران و شهرستانهاست استان‌ها > گیلان - هفته فرهنگی تالشان و دیلمان استان گیلان با سخنرانی عادل مزاری در بوستان و فرهنگسرای اندیشه تهران به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پرتال داخلي شهرداري تهران به نقل از روابط عمومي کميسيون فرهنگي و اجتماعي کلانشهرها، در مراسم اختتاميه اين هفته فرهنگي دکترعادل مزاري رييس دبيرخانه کميسيون فرهنگي و اجتماعي کلانشهرها و مراکز استانها در جمع علاقه مندان حضور يافته و گفت: تهران يک ايران کوچک است؛ اگر تمام استانها سوابق فرهنگي، سنتها، آيين ها، مفاخر، شعر و ادب، هنر، موسيقي، تئاتر، صنايع دستي و ... و هرچيزي که بتوان در حوزه فرهنگي و هنري تعريف کرد را در تهران به نمايش بگذارند، از اين طريق نسل جديد با توانمندي هاي فرهنگي هر نقطه از کشور آشنا ميشوند. در اين زماني که فرهنگ بيگانه هجوم آورده و جوانهاي ما را تحت تاثير خود قرار داده اگر ما بتوانيم فرهنگ سنتي مان بويژه در حوزه هاي مورد علاقه جوانها از قبيل موسيقي، تئاتر و ساير جاذبه هاي هنري در قالب هفته هاي فرهنگي ايجاد کنيم بسيار با ارزش و حائز اهميت خواهد بود. همچنين در حوزه سرمايه گذاري برگزاري اين برنامه ها تاثير مثبتي دارد چرا که استانها با نمايش جاذبه هاي گردشگري و ظرفيت هاي سرمايه گذاري خود ، ميتوانند در حوزه هاي مختلف سرمايه گذار جذب کنند که اين امر خود در بالا بردن سطح اشتغال و توسعه استانها بسيار مهم و ارزشمند خواهد بود.
در مجموع هفته هاي فرهنگي گام بزرگي در جهت تبادل فرهنگ بين تهران و شهرستانهاست که فرهنگ غني اين مرز و بوم را به نسل جديد نشان ميدهد. دبيرخانه کميسيون فرهنگي و اجتماعي کلانشهرها و مراکز استانها در طول سالهاي گذشته در برگزاري برنامه هاي مختلف فرهنگي از جمله هفته فرهنگي لرستان ( 2 بار)، سيستان و بلوچستان، هفته پايداري ايلام ، روز بوشهر، هفته فرهنگي اردبيل وکرمان و روزهاي فرهنگي مانند روز فرهنگي بوشهر، لاهيجان ، قزوين و... کمکهاي بسياري نموده است.
وي افزود: از آنجايي که شهر تهران به‌عنوان مينياتوري از کل کشور محسوب مي‌شود و شهروندان از هر قوم و با هر آداب و رسوم در آن زندگي مي‌کنند، اجراي برنامه‌هاي هفته فرهنگي استان‌ها مي‌تواند روحيه وحدت و همدلي مردم را تقويت نموده و آگاهي اجتماعي را افزايش دهد .
دبيرکميسيون فرهنگي و اجتماعي کلانشهرها و مراکز استانها خاطرنشان کرد: ما ايراني‌ها قبل از اينکه يک کرد، بلوچ، ترک يا عرب باشيم، ايراني هستيم و اجراي اين قبيل برنامه ها مي‌تواند فرصتي مناسب براي شهروندان تهراني محسوب شود تا با آداب و رسوم ساير قوميت‌هاي ايراني بيش از پيش آشنا شوند. از دستاوردهاي هفته فرهنگي استان‌ها معرفي مناسب آداب و رسوم و مناطق گردشگري آنها بوده و علاوه برآن، از مزيت‌هاي اقتصادي ، فرهنگي و هنري نيز برخوردار است. در حال حاضر هم هفته فرهنگي گيلان، تحت عنوان تالش وديلمان برگزار شده است. همچنين جلسات مقدماتي برگزاري هفته فرهنگي خوزستان، کردستان و زنجان درحال برگزاري مي باشد.

کلید واژه ها: استان گیلان - فرهنگسرا - سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران - جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی -




سه شنبه 13 بهمن 1394 - 13:14:34





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن