تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815076109




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

به همت دادگستری استان زنجان سمینار بررسی علل وقوع طلاق در زنجان برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: به همت دادگستری استان زنجان
سمینار بررسی علل وقوع طلاق در زنجان برگزار شد
سمینار بررسی علل وقوع طلاق در زنجان به همت دادگستری استان برگزار شد.

خبرگزاری فارس: سمینار بررسی علل وقوع طلاق در زنجان برگزار شد



به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، این همایش ظهر امروز به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان رنجان برگزار شد. در این سمینار مشاور خانواده دانشگاه علامه طباطبایی تهران از انجام یک پژوهش با روش کیفی بر روی تعدادی از زوج‌های استان زنجان خبر داد و اظهار داشت: پس از طی سه مرحله اساسی در این پژوهش، الگویی برای کاهش میزان طلاق و افزایش تحکیم بنیان خانواده‌ها طراحی شده است.
ابوالفضل حاتمی ضمن اشاره به کمک‌های اداره کل دادگستری و سازمان بهزیستی برای انجام این پژوهش افزود: ابتدا با بررسی متقاضیان طلاق عوامل نارضایتی همسران از زندگی مشترک بررسی و الگویی از عوامل طلاق طراحی شد.
وی ادامه داد: در مرحله بعد پس از مطالعه بر روی خانواده‌هایی که تا‌کنون زندگی پایدار و موفقی داشته‌اند، الگویی از عوامل پایداری یک زندگی مشترک برنامه‌ریزی شد. مشاور خانواده دانشگاه علامه طباطبایی تهران مرحله سوم پژوهش انجام شده را تلفیقی از دو روش قبلی عنوان و تاکید کرد: در این مرحله الگویی جدید با نام برنامه مداخله‌ای برای ارائه راهکارهای مناسب جلوگیری از افزایش رشد طلاق در کشور طراحی و ارائه شده است.
وی با یادآوری افرایش شدید ضریب رشد آمار طلاق در سال‌های اخیر در کشور افزود: با وجود اهمیت این موضوع، تاکنون در کشور، پژوهش‌های اساسی در مورد این موضوع انجام نشده است. حاتمی فعالیت اتاق فکرهای غیرتخصصی را از مهم‌ترین مشکلات حوزه پژوهش دانست و گفت: عدم ارائه اطلاعات صحیح توسط متقاضیان طلاق از دیگر مشکلات این حوزه به شمار می‌رود.
وی ازدواج اجباری، شناخت ناقص زوجین از همدیگر قبل از ازدواج، بی‌اعتمادی، خود محوری و عدم تفاهم در موضوعات اعتقادی را از مهم‌ترین عوامل نارضایتی همسران از یکدیگر و وقوع طلاق اعلام کرد. مشاور خانواده دانشگاه علامه طباطبایی تهران از رواج عدم احساس مسئولیت در بین زوج‌های جوان را از بزرگ‌ترین معضلات این خانواده‌ها برشمرد و ادامه داد: این مشکل ناشی از تربیت نادرست فرزندان است که منبعث از فرزندسالاری و نازپروردگی است.

94/11/10 - 15:12





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن