واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: جمعه ۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۷
در حالی که 23 سال از اختصاص سالنی مخصوص رسانهها در جشنواره فیلم فجر سپری میشود اما همچنان نمایش آثار و برپایی نشستها و جلسات پرسش و پاسخ به ثبات نرسیده است، خصوصا در این دوره که نحوه تنظیم جدول نمایش با انتقادهای زیادی همراه شده است. به گزارش خبرنگار سینمایی ایسنا، در طول این سالها سینماهای مختلفی میزبان اهالی رسانه در جشنواره فیلم فجر بودهاند و جلسات پرسش و پاسخ فیلمها در این سالن به عنوان یکی از مهمترین بخشهای جشنواره برگزار شده که طی این سالها با تغییر و تحولات زیادی همراه بوده است. اولین بار در دوره یازدهم سینمایی به نویسندگان سینمایی مطبوعات، رسانهها و دست اندرکاران فیلمها اختصاص پیدا کرد و سینما شهر قصه در کنار سینما آزادی میزبان آنها شد. پیش از آن نیز در دوره سوم ردیفی در سینما صحرا به اهالی مطبوعات اختصاص پیدا کرده بود و جلسات پرسش و پاسخ نیز در دورههایی برگزار میشد. از جمله دوره هشتم که این نشستها با اجرای عبدالله اسفندیاری در مرکز آموزش فیلمسازی برپا شده بود. دوره دوازده و سیزده سینما قدس میزبان رسانهها بود و از دوره چهاردهم تا شانزدهم این میزبانی به سینما فلسطین رسید که در دورههایی محمود گبرلو به عنوان جری ثابت حضور داشت. در دوره هفدهم سینمای رسانهها بار دیگر به سینما قدس رفت که نشستهای جشنواره را کامران ملکی و اکبر نبوی اداره میکردند. در دوره هجدهم سینما استقلال میزبان اهالی رسانه شد و جمعی از منتقدان برپایی نشستها را برعهده گرفتند و در دوره نوزدهم هم بار دیگر سینما استقلال برای رسانهها در نظر گرفته شد که از این دوره که کامران ملکی مدیریت روابط عمومی جشنواره را برعهده بود سینما تنها در اختیار رسانههای گروهی قرار گرفت. پیش از این داوران جنبی در کنار اهالی رسانه حضور داشتند. در دوره بیست رسانهها به سالن حجاب رفت و در دوره بیست و یک و بیست دوم بار دیگر به سینما استقلال بازگشتند که در آخرین دوره برخی از منتقدان و سینماگرانی که قبلا سابقه کار رسانه ای داشتند اجرای نشستها را برعهده داشتند که از میان آنها میتوان به کیومرث پوراحمد، غلامرضا موسوی و رسول صدرعاملی اشاره کرد. در دوره بیست و سوم سینما صحرا میزبان رسانهها شد که عزیزالله حاجیمشهدی مجری ثابت نشستها بود و در دوره 24 نیز در این سینما علی شیدفر این مسئولیت را برعهده داشت. در دوره بیست و پنجم سینمای رسانهها به فلسطین منتقل شد و حبیب ایلبیگی مدیر روابط عمومی آن دوره نمایش آثار خارجی، مستند و تکرار برخی فیلمها را در سالنهای دو و سه این سینما فراهم کرد. در دوره 26 بار دیگر سینما صحرا میزبان رسانهها شد که از این دوره کارت خبرنگاران دارای بارکد شد و امکان آمار حضور و غیاب آنها فراهم شد. در دوره 27 سینما فلسطین بار دیگر به رسانهها اختصاص پیدا کرد و تا به امروز آخرین سالی است که یک سینما میزبان اهالی رسانه بوده است. جشنواره فیلم فجر از دوره 28 به برج میلاد منتقل شد و این مرکز همایشها به عنوان کاخ جشنواره میزبان اهالی رسانهها در کنار جمعی از سینماگران و افراد دیگر شد. طی این دورهها در برخی از سالها منتقد ثابتی نشست را اداره کرده است و در دوره 31 نیز محمدرضا شهیدیفربه عنوان مجری این نشستها را اداره کرد. در این دوره نیز که گفته میشود اجرای نشستها برعهده رضا درستکار گذاشته شده است، قرار است این جلسات برای اولینبار برخلاف بسیاری از جشنوارههای مطرح دنیا یک روز بعد از نمایش فیلم در سئانسهای صبح برگزار شود. جدول نمایش هم با انتقادهای زیادی همراه بوده است و برنامهریزی آن بهطوری است که از سئانس ساعت 18 حجم زیادی از مخاطبان راهی کاخ جشنواره خواهند شد. انتهای پیام
کد خبرنگار:
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایسنا]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]