تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند به ازاى هر حرفِ آن چهار هزار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814899155




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لاريجاني در ديدار نخست وزير عراق: نوري‌المالكي مي‌تواند مظهر وحدت ملي در عراق باشد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: لاريجاني در ديدار نخست وزير عراق: نوري‌المالكي مي‌تواند مظهر وحدت ملي در عراق باشد
خبرگزاري فارس: رئيس مجلس خطاب به نوري‌المالكي تاكيد كرد: علي‌رغم برخي فراز و نشيب ها حركتي اصولي و متين و رو به جلو داريد و با توجه به شخصيتي كه از جنابعالي سراغ دارم، مي‌توانيد مظهر وحدت ملي در عراق باشيد.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از اداره اخبار و رسانه‌هاي گروهي مجلس شوراي اسلامي، علي لاريجاني رئيس مجلس در ديدار نوري المالكي نخست‌ وزير عراق از جمهوري اسلامي ايران به عنوان كشور دوست و همسايه عراق كه همواره حامي دولت منتخب و مردمي اين كشور بوده است ياد و تاكيد كرد: تهران آمادگي كامل خود را جهت مشاركت در بازسازي عراق و ارائه خدمات رفاهي و عمراني به مردم ستمديده اين كشور اعلام مي‌دارد.
وي امنيت عراق را امنيت كل منطقه دانست و با تاكيد بر برقراري ثبات و امنيت در عراق به عنوان شرط لازم براي بازسازي ويرانه‌هاي بجا مانده از زمان صدام و دوران اشغال آن كشور، خاطرنشان كرد: ايران به عنوان كشوري پيشتاز در ارائه كمك و ياري رساندن به مردم عراق، آماده ارائه هرگونه كمك و همكاري در اين زمينه است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود به توانمندي هاي كشورمان در زمينه‌هاي مختلف اقتصادي و صنعتي اشاره كرد و گفت: شركت هاي مختلف صنعتي در جمهوري اسلامي ايران آمادگي دارند در بازسازي عراق و ايجاد پروژه‌‌هاي مشترك صنعتي در اين كشور مشاركت كنند.
نماينده مقام معظم رهبري در شورايعالي امنيت ملي همچنين ضمن تاكيد بر ضرورت اتحاد و همبستگي كليه احزاب، فرق و طوائف در عراق براي اعاده آرامش و ثبات، به نقش موثر نوري المالكي در اين زمينه اشاره كرد و خطاب به وي اظهار داشت: ديدگاه شما نسبت به آينده عراق ديدگاه كاملاً روشني است و علي‌رغم برخي فراز و نشيب ها حركتي اصولي و متين و رو به جلو داريد و با توجه به شخصيتي كه از جنابعالي سراغ دارم، مي‌توانيد مظهر وحدت ملي در عراق باشيد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در پايان ضمن تاكيد بر اهميت نقش مجالس در پيشبرد مناسبات و نزديكي بيشتر ميان ملت ها، آمادگي مجلس شوراي اسلامي را براي هرگونه همكاري و تبادل تجربيات پارلماني با مجلس عراق اعلام كرد.
نوري المالكي نيز در ديدار با علي لاريجاني انتخاب وي به رياست مجلس را تبريك گفت و از وي به عنوان شخصيتي ممتاز در صحنه منطقه كه اكنون در جايگاه موثري قرار گرفته‌، ياد كرد و اين مساله را براي عراق مبارك دانست.
نخست‌ وزير عراق همچنين ضمن تقدير از حمايت هاي مستمر جمهوري اسلامي ايران از ايجاد امنيت و آرامش در عراق، از بهبود اوضاع امنيتي و وجود آرامش نسبي در كشورش خبر داد و خواستار استمرار كمك ها و حمايت هاي تهران از ملت عراق شد.
وي در ادامه ايجاد انسجام و همبستگي ميان احزاب گوناگون در عراق را در روزهاي اخير مرهون تلاش هاي دولت منتخب و مردم اين كشور دانست و متذكر شد: در شرايط جاري پيام روشن ما به مردم عراق عمل بر مبناي انصاف بوده و همين امر سبب شده كه بسياري از افراد و شخصيت‌ها همكاري خود را از سر گيرند.
نخست وزير عراق در پايان ضمن سپاسگزاري مجدد از حمايت‌هاي ايران از ملت عراق، مذاكرات خود با مقامات مختلف تهران را خوب و سازنده توصيف كرد.
انتهاي پيام/
 دوشنبه 20 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 287]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن