تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده ‏اى حقیقت ایمانش را کامل نمى ‏کند مگر این که در او سه خص...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805250004




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کتاب «جان فورد» منتشر شد


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: کتاب «جان فورد» منتشر شد
کتاب «جان فورد و سینمایش؛ اسطوره سینما» نوشتهٔ مسعود فراستی از طرف نشر ساقی منتشر و روانه بازار شد.
کتاب «جان فورد و سینمایش؛ اسطوره سینما» نوشتهٔ مسعود فراستی از طرف نشر ساقی منتشر و روانه بازار شد.

این اثر مجموعه مقالاتی درباره جان فورد، کارگردان اسطوره‌ای آمریکایی و نظام فیلمسازی هالیوود به قلم نویسندگان و منتقدان مطرح خارجی چون رابین وود و فرانسوا تروفو در کنار مقالاتی از منتقدان داخلی است.

کتاب حاضر مجموعه‏اى از مقالات و نوشته‏هایى است که به‏نقد و بررسى آثار و افکار جان فورد، فیلمساز معروف آمریکایى، ایرلندى‏الاصل، مى‏پردازد. از جمله آثار این فیلمساز معروف جهان‏فیلم‏هاى خبرچین، دلیجان، خوشه‏هاى خشم مى‏باشد.

 این کتاب‏ دیدگاه‏‌ها، نقد‌ها و روایت‏ هاى شخصیت‏هاى ادبى، هنرى، سیاسى‏ را همراه با تصاویرى از فیلم‏‌ها و آثار وى ارائه مى‏ کند. از جمله‏ فهرست مطالب کتاب عبارت است از: فردیت فورد/ لئو براودى، خداوند جان فورد را رحمت کند/ فرانسوا تروفو، مقاله ‏هایى به‏ روایت‏ خودش: رویاهاى فیلمسازى کارآزموده/ جان فورد، سوار کهنه ‏کاردوباره مى‏ تازد/ گفتگو با فورد، تا زمانى که داستان جذاب است/گفتگو با وینستون می‌لر، حقیقت فداى افسانه/ دیوید تامسون، فوردماهیت سینما/ یوسفعلى میرشکاک، دریادل دریاى وسترن/ جمشید ارجمند، نقد‌ها: آثار صامت فورد/ یان توین، سراسر درباره شکست: دخترى با روبان زرد/ رابین وود، یک نگاه: زندگى در هواى آزاد/مسعود فراستى.

در مقدمهٔ این کتاب در معرفی جان فورد می‌خوانیم: «جان فورد پس از یک زندگی پر افتخار در ۳۱ آگوست ۱۹۷۳ در ۷۸ سالگی فوت کرد. یک رییس جمهور به کالیفرنیا آمده بود تا مدال آزادی را به او تقدیم کند. آکادمی هنر‌ها و علوم تصویر متحرک، او را چهار بار به عنوان بهترین کارگردان سال برگزیده بود. اتحادیه کارگردانان آمریکا، که او در تأسیس آن مشارکت داشت، او را سه بار به عنوان بهترین کارگردان سال برگزیده بود. علاوه بر این‌ها، او جایزه دی. دبیلیو گریفیث را دریافت کرده بود ـ بسیاری از وقایع نگاران فورد را گریفیث دوران ناطق سینما دانسته اند. او انسانی نبود که به خاطر این تمجید‌ها به خود غره شود، بلکه جان فورد به عقاید رفقای کارگردانش احترام می‌گذاشت. تعدادی از آن‌ها احساسات خود نسبت به جان فورد و آثارش را برای نشریه اکشن فرستادهاند.»
فراستی، نویسنده کتاب، مدرک کار‌شناسی ارشد جامعه‌شناسی و اقتصاد سیاسی از کشور فرانسه دریافت کرده است. او غیر از تدریس نقد و تحلیل فیلم در دانشکده‌های مختلف، سردبیری نشریات سینمایی بسیاری را نیز به عهده داشته است.

از میان آثار تالیفی منتشر شده از این منتقد جنجالی سینمای ایران در نشر ساقی می‌توان به «هیچکاک همیشه استاد»، «رویا – پناهگاه؛ برگمان و سینمایش»، «لذت نقد»، «دیالکتیک نقد»، و «فرهنگ فیلم‌های جنگی جهان» و «فرهنگ فیلم‌های جنگ و دفاع ایران» اشاره کرد.

گفتنی است روز شنبه ۱۰ بهمن ماه در آستانهٔ دهه فجر انقلاب اسلامی، جشن امضای کتاب «جان فورد» با حضور نویسنده کتاب و کلیهٔ علاقمندان در فروشگاه روایت فتح و ساقی واقع در میدان فردوسی خ سپهبد قرنی، جنب خ فلاخ‌پور از ساعت ۱۴. ۳۰ الی ۱۷. ۳۰ برگزار می‌گردد. ضمنا آثار منتشر شده از این نویسنده در نشر ساقی در روز مراسم با ۳۰ درصد تخفیف ارائه می‌گردد.

کتاب «جان فورد و سینمایش؛ اسطوره سینما» نوشتهٔ مسعود فراستی در ۷۰۴ صفحه مصور رنگی در قطع رحلی با جلد گالینگور با شمارگان ۲۲۰۰ نسخه، با قیمت ۸۵۰۰۰ تومان توسط نشر ساقی منتشر شد.


تاریخ انتشار: ۱۶:۲۵ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - 26 January 2016





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن