تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1835471770




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایرانی ها سالانه چقدر به جیب سوپرسل می ریزند


واضح آرشیو وب فارسی:اعتبار نیوز: به گزارش پایگاه خبری« عصر اعتبار » به نقل از انتخاب، آسیب های روانی، اجتماعی و شخصیتی ناشی از بازی های آنلاین برای کاربران بویژه در سنین کودک و نوجوان و جوانی تنها یک سوی ماجرایی هستند و در آن سوی دیگرش هزینه های کلان اقتصادی نهفته است. گفته می شود در ایران ماهانه از طریق فروش این بازیها، رقمی معادل 200 میلیارد تومان به جیب زده می شود و در این روند بازی های خارجی به دلایل متعدد محبوبیت ویژه ای بین کاربران ایرانی دارند و 95درصد سود کلان از این طریق به جیب خارجی ها سرریز می شود. ایرانی ها سالانه 200 میلیارد به جیب سوپرسل می ریزند کلش آف کلنز (Clash of Clans)، یا همان «جنگ قبایل» در سال 2013 توسط فنلاندی ها به طور گسترده ای بر روی گوشی های تلفن همراه منتشر شد. بازی که امروزه در گوشی ها و تبلت های جوانان ایرانی به جزئی لاینفک بدل گشته است. در مدرسه، دانشگاه، ادارات دولتی و خصوصی، مترو، اتوبوس و... به راحتی می توانید افرادی را پیدا کنید که در کنجی سر در گریبان گوشی خود فرو برده اند و با تکان های مداوم انگشتانشان در حال «اتک» زدن هستند. اگر نگاهی به رتبه سایت شرکت سوپرسل (supercell) تولیدکننده و توسعه دهنده فنلاندی این بازی در الکسا که یکی از معتبر ترین منابع رتبه سنجی سایت ها می باشد بیاندازیم نام ایران را بعد از آمریکا و هند به عنوان سومین کشور پربازدید کننده این سایت خواهیم یافت. در لیست بازی های آنلاین محبوب ایرانی می توان کلش آو کلنز را صدرنشین دانست. بر اساس آمارهای منتشرشده روزانه بیش از 30 میلیون نفر در دنیا در حال انجام این بازی هستند. درآمد روزانه این بازی دو میلیون و 400 هزار دلار است و جالب است بدانید که کلش آو کلنز روزانه رقمی حدود 50 میلیون تومان در ایران درآمد دارد، یعنی ایرانی ها سالانه حدود 200 میلیارد تومان به جیب سوپرسل (شرکت سازنده این بازی) می فرستند. شگرد این شرکت در جذب پول بی زبان کاربران اغواگر است. شروع این بازی در ابتدا رایگان است اما ادامه دادن بازی رایگان تمام نمی شود، از یک مرحله ای به بعد بدون پرداخت هزینه نمی توان انتظار ارتقا در بازی را داشت و این زمانی اتفاق می افتد که فرد ماه هاست به این بازی ورود پیدا کرده و معتاد شده است و طعم لذت کذائی آن را لمس کرده است از این رو ادامه ندادن بازی کار غیرممکنی برای کاربر به نظر می رسد. احسان 25 ساله یکی از طرفداران پر و پا قرص بازی محبوب ایرانی ها یعنی کلش آو کلنز است. او می گوید؛ «روزی حدود 5 ساعت از وقتم را صرف این بازی می کنم»، اما این انتهای ماجرای هزینه کردن برای بازی نیست. به عبارتی هزینه زمان و هزینه های مالی در این بازی توامان خرج می شود. او در این باره می گوید ؛«کلش آو کلنز بازی مورد علاقه من و همه کسانی است که در این اتاق گیم حضور دارند.» در ادامه به دوست کناریش(سالار) اشاره می کند و می گوید ایشان بچه مایه دار است و من به گرد پاش هم نمی رسم! وی علاوه بر اتاق گیم در منزلشان هم حدود 4 الی 5 ساعت برای این بازی وقت صرف می کند و وقتی مادرش دعوا می کند به قصد استراحت به اینجا سر می زند و هوایی می خورد! سالار ماهی حداقل 600 هزار تومان صرف این بازیها می کند. افراد شاخ هم که هزینه های یک میلیونی دارند. فارغ از خوراک ذهنی خاص و انتقال سبکی که این بازیها برای کاربران دارند، این دقیقا همان اعتیاد به مواد مخدر است منتها با این تفاوت که جسم انسان ویران نمی شود. اعتیاد به اینترنت در دنیا به حدی فراگیر شده است که متخصصان حوزه بهداشت و سلامت از راه اندازی مراکز ترک اعتیاد در حوزه فناروی سخن رانده اند. معتادان به اینترنت به کسانی گفته می شود که ساعات بسیار طولانی را در طول روز به گذران وقت در اینترنت و فضای مجازی اختصاص می دهند به نحوی که عملکرد شغلی و تحصیلی آنها تحت تأثیر قرار می گیرد. طبق آمار انجمن روانپزشکان ایران، مبتلایان به اعتیاد اینترنتی در کشورمان به مرز 33 درصد رسیده اند در حالی که آمار جهانی 25 درصد اعلام شده است. بخش عمده ای از این اعتیاد اینترنتی هم به بازی های آنلاین بازمی گردد. آیا این روند زیبنده نوجوان و جوان ایرانی است؟ آیا دیگر بین ایرانیان وقت دیگر طلا نیست؟ چه باید کرد و آیا کدام ارگان، نهاد آموزشی باید این امر را سروسامان دهد؟ نقش خانواده چقدر در این پروسه ملموس است؟ و چند مورد سوال ریز و درشت که همگی علت قربانی شدن نوجوان و جوان ایرانی را جویا می شوند. از مهم ترین راهکارهای مقابله با آسیب های ناشی از عضویت در شبکه های اجتماعی مجازی، آموزش و فرهنگ سازی است. این چرخه آموزشی را خانواده و دستگاههای آموزشی و اطلاع رسانی تشکیل می دهد و هر کدام سهمی در این روند پیدا می کنند. از این رو با توجه به عضویت و حضور قشر جوان و نوجوان در این شبکه ها، نهادهای خانواده و آموزش و پرورش و رسانه ملی نقش بسزایی در آموزش آسیب های ناشی از این شبکه ها دارند. ایران کشوری درحال توسعه است که برای جبران عقب ماندگی های تاریخی، اقتصادی و علمی که جزو تأکیدات مقام معظم رهبری است باید باپشتکار و تلاش مضاعف جوانانش روبه جلو حرکت کند. با توجه به جوان بودن هرم جمعیتی کشور، نهایتاً درمی یابیم که اکنون در چه دوران طلایی از توسعه همه جانبه قرار داریم و البته این فرصت طلایی قطعاً با عبور هرم جمعیتی کشور از جوان به میان سال تا بیست سال آینده از دست می رود. این مسائل باید در سیاستگذاری ها مورد توجه قرار گیرد، همانطور که 20سال پیش باید برای وضعیت امروز جوانان کار می کردیم. اگر به این مسائل توجه نکنیم فردای نوجوان و جوان امروز نیز بسیار بدتر از پیامدهای امروز خواهد بود. جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.


دوشنبه ، ۵بهمن۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اعتبار نیوز]
[مشاهده در: www.etebarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن