تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813078858




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرمقاله رسالت/سید عبدالله متولیان انتخاب بین بد و بدتر


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: سرمقاله رسالت/سید عبدالله متولیان
انتخاب بین بد و بدتر
نامه رهبر معظم انقلاب در پاسخ به نامه رئیس جمهور در مورد برجام، حاوی نکات دقیق و تامل برانگیزی است که اگر دولت محترم به آنها عمل نماید بی‌شک مسیر ادامه برجام دستخوش تحول بنیادین و اساسی خواهد شد.

خبرگزاری فارس: انتخاب بین بد و بدتر



به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس روزنامه«رسالت» در سرمقاله شماره امروز خود نوشت:
گاهی اوقات شرایطی پیش می آید که انسان مجبور به انتخاب بین بد و بدتر می شود. در چنین شرایطی عقل و منطق اقتضاء دارد که انسان با هدف رهایی از شرایط نامناسب ، بد را انتخاب کرده و از بدتر نجات پیدا کند. به این نوع از انتخاب "قاعده تراجیح" یا "دفع افسد به فاسد" می گویند. آنچه جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته ای و برجام ، با "تحمل هزینه های سنگین" به "دستاوردهای محدود" دست یافته است ، نیز مشمول همین قاعده بوده و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با اشراف کامل بر شرایط سال 92 و قول هایی که آقای روحانی به عنوان وعده های انتخاباتی به مردم داده بود ، با نرمش قهرمانانه موفق شد ماهیت و توانمندی هسته ای خود را به قیمت تعطیلی بلند مدت فعالیت های هسته ای و بازرسی های انحصاری و هزینه های سنگین معنوی بدست آورد. هزینه هایی که جمهوری اسلامی ایران بابت خیرالشرین برجام پرداخت نموده بسیار سنگین است که ذیلاً به برخی از این هزینه ها اشاره می شود.1 - آزمون مجدد بدعهدی و غیر قابل اعتماد بودن شیطان بزرگ.
2 - چشم پوشی و نادیده گرفتن عبور از برخی خطوط قرمز نظام.
3 - تسهیل خط تماس با ایران برای دولتمردان آمریکایی.
4 - آسیب دیدن موقعیت و مولفه های قدرت معنوی جمهوری اسلامی ایران در بین کشورهای اسلامی.
5 - تقویت جبهه متحد "عبری عربی غربی" علیه ایران.
6 - پذیرش خواسته های غیر قانونی طرف مقابل و تسلیم شدن نسبی ایران در برابر زیاده خواهی های شیطان بزرگ.
7 - لطمه دیدن غرور ملی. 
8 - قبول تعطیلی بلند مدت فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی ایران و تاثیر آن بر سایر حوزه های قدرت
9 - پذیرش و قبول رژیم انحصاری بازرسی برای فعالیت های هسته ای
ایران
10 - کم توجهی به اقتصاد درون زا و برون گرا و خود اتکا (اقتصاد مقاومتی) طی 30 ماه گذشته که منجر به از دست رفتن فرصت های طلایی زیادی شده است.
11 - خوش بینی به طرف آمریکایی در طول مذاکرات هسته ای و دل بستن به وعده های بدون پشتوانه شیطان بزرگ.
12 - و... باید پذیرفت برجام، فتح الفتوح نیست، بلکه دفع افسد به فاسد است. دستاوردهای آن هم به گونه ای است که نمی توان از آن تعبیر شکست داشت.
با این اوصاف لازم است دولتمردان کشورمان و کار گروه مراقبت از برجام ، با واقع بینی و پرهیز از نگاه اغراق آمیز در جهت پاسداشت از موارد پنج‌گانه مصرح در پاسخ مقام معظم رهبری به نامه رئیس جمهور، با دقت و حساسیت کامل 
عهد شکنی و اقدامات ناقض برجام از سوی غرب به ویژه آمریکا را رصد نموده و با اتخاذ تدابیر لازم قاطعانه از حریم منافع جمهوری اسلامی ایران دفاع نمایند.
نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای در پاسخ به نامه رئیس جمهور در مورد برجام، تاکید مجددی بر نامه 29 مهرماه بود. این نامه حاوی نکات دقیق و 
تامل برانگیزی است که اگر دولت محترم به آنها عمل نماید بی شک مسیر ادامه برجام دستخوش تحول بنیادین و اساسی خواهد شد.
1- آنچه که در نامه حضرت امام خامنه ای به صورت شفاف و به شکل انکار ناپذیری مشهود است ؛ نگاه فرصت محور معظم له مبتنی بر ضرورت نرمش قهرمانانه متاثر از شرایط زمانی و عوامل مؤثر داخلی و خارجی است.
2- نگاهی به مجموعه موضع گیری های رهبری معظم انقلاب در طول 30 ماه گذشته ، گویای این مطلب است که معظم له ضمن اعتماد کامل به دیانت و امانت و شجاعت دولتمردان در بحث هسته ای از آنچه به‌دست آمده در مقابل آنچه در این راه هزینه شده راضی نیستند و معتقدند با دقت بیشتر و با عنایت به نیاز آمریکایی ها به برجام حتماً می شد امتیازات بیشتری از طرف مقابل گرفت .
3- آنچه در مورد هزینه ها باید گفته شود این است که قطعاً منظور از هزینه های بسیار (در برابر دستاوردهای ناچیز) هزینه های مادی نیست (هزینه های مادی در دستیابی به فناوری های هسته ای و در دولت پیشین انجام شده است)بلکه منظور هزینه های معنوی مشتمل بر تحقیر ، عزت ، نرمش بیش از حد در برابر شیطان و... است.
4- نکته بعدی که از فرمایشات حضرت امام خامنه ای 
می توان دریافت موضوع نگاه فرصت محور به دستاوردهای برجام است. 
از منظر ولایت نگاه منفی به آنچه رخ داده (اگرچه 
می توانست بهتر از این هم باشد) و خواندن آیه یأس نه تنها دردی را دوا نمی کند بلکه موجب از دست رفتن فرصت های 
پیش رو و دو قطبی سازی جامعه و دامن زدن به تفرقه میان مردم خواهد شد فلذا باید با القای نگاه فرصت محور و تجمیع توانمندی ها از دستاوردهای محدود برجام حراست نموده و با تکیه به اتحاد ملی و انسجام اسلامی ضمن مراقبت از بدعهدی و شیطنت شیطان بزرگ فتنه نفوذ دشمن را خنثی نماییم.
5- و نکته آخر اینکه حصول به اهداف انقلاب مستلزم نگاه درون زا و تکیه به اقتصاد مقاومتی و دل بریدن از شیطان بزرگ و غرب است ،چه اینکه چشم دوختن به دست دشمن مشکلی را حل نمی کند بلکه باید اقتصاد ایران را به گونه ای تقویت و مستحکم کنیم که در مقابل تکانه های خارجی بایستد و تأثیر نپذیرد. سید‌عبدالله متولیان

94/11/05 - 05:26





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن