تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى‏انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813246054




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نسخه پیچی پسر فتنه گر برای اصلاح طلبان


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
نسخه پیچی پسر فتنه گر برای اصلاح طلبان
جهت تشدید فشارها بر شورای نگهبان؛
نسخه پیچی پسر فتنه گر برای اصلاح طلبان محمد تقی کروبی فرزند مهدی کروبی یکی از رهبران فتنه 88 خواستار فعالیت دو چندان اصلاح طلبان جهت تحت فشار گذاردن شورای نگهبان شده است.


 
گروه سیاسی فرهنگ نیوز، هم زمان با نزدیکی به زمان اعلام نتایج نهایی افراد تایید صلاحیت شده برای انتخابات خبرگان رهبری و هم چنین انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوی شورای نگهبان، بر میزان فعالیت و تحرک گروه های ضد انقلاب و وابسته به فتنه 88 جهت به چالش کشاندن نظام جمهوری اسلامی و شورای نگهبان قانون اساسی افزوده شده است.
 
در این میان محمد تقی کروبی فرزند مهدی کروبی یکی از رهبران فتنه 88 خواستار فعالیت دو چندان اصلاح طلبان جهت تحت فشار گذاردن شورای نگهبان شده است. وی در یادداشتی در صفحه فیس بوکش با عنوان "یک دست صدا نداره" چنین می نویسد: « در عجبم چرا چهره های سرشناس و ذی نفوذ و نیز احزاب اصلاح طلب در جهت تنویر بیشتر افکار عمومی در نامه هایی سرگشاده با صراحت از تجاوز شورای به اصطلاح "نگهبان" به حقوق ملت سخن نمی گویند.»
 
فرزند کروبی در ادامه خواستار الگوگیری اصلاح طالبان از شجاعت حسن روحانی رئیس جمهور در اعتراض به شورای نگهبان شده و می نویسد: « به نظر می رسد همه ی بار را بر دوش رئیس جمهور گذاشتن و توقع حل و فصل موضوع از وی نه عقلانی ست و نه عملی، اگر چه تردیدی در نقش ایشان بعنوان پاسدار و مجری قانون اساسی در رایزنی با شخص اول کشور ندارم.»
 
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران چندی پیش در یک کنفرانس خبری در تهران از رد صلاحیت شماری از داوطلبان نامزدی در انتخابات مجلس از سوی هیئت های نظارت انتقاد کرد و از شورای نگهبان خواست که در این موضوع دخالت و مشکل را حل کند. رئیس جمهور در آن سخنان اظهار داشته بود که از "همه اختیارات خود" برای رفع مشکل رد صلاحیت های گسترده استفاده خواهد کرد، اما توضیح بیشتری در این مورد نداد.
 
اظهارات رئیس جمهور از آن زمان تا به امروز بارها مورد نقد و انتقاد دوست داران انقلاب اسلامی قرار گرفته است. منتقدین رئیس جمهور را به پایبندی به قانون دعوت نموده و اقدامات شورای نگهبان را منطبق با مصالح انقلاب و نظام دانسته اند.
 
محمد تقی کروبی در ادامه نوشته خود و جهت تحریک اصلاح طلبان به سیره پدرش توسل جسته و چنین می گوید که "یقین دارم اگر امروز (کروبی) قدرت سخن گفتن و نوشتن از وی ستانده نشده بود، احمد جنتی، محمد یزدی و محمد مومن مخاطب نامه نگاری وی بودند." وی در ادامه به یکی از نامه های پیشین مهدی کروبی به آیت الله جنتی اشاره کرده که در آن کروبی اصل نظارت استصوابی را از سوی شورای نگهبان زیر سوال برده است.
 
محمد تقی کروبی در پایان نوشته خود، به مخاطبینش و به ویژه اصطلاح طلبان توصیه می نماید جهت عاقبت به خیری دنیوی و اخروی هر چه زودتر به این اقدام (نامه نگاری بر علیه شورای نگهبان) مبادرت ورزند. او می نویسد: « بدون تردید شورایی که بنا بود پاسدار قانون اساسی و شرع باشد امروز در پرتو سرسپردگی مطلق و انحراف بزرگترین خیانت را به ملت و بیشترین ضربه را به دو رکن "جمهوریت" و "اسلامیت" نظام زده است. به باور من خروجی سخن صریح و شفاف چهره های شناخته شده و مورد اعتماد مردم با مرتکبین این خیانت هم دنیوی ست و هم اخروی.»
 
حمایت فرزند کروبی از عبارات قانون، شرع، جمهوریت و اسلامیت نظام در بند پایانی نوشته اش در حالی است که عملکرد مهدی کروبی (پدر در حصرش) در ماه های پس فتنه کاملا با موارد ذکر شده مغایرت دارد. کروبی به همراه میرحسین موسوی ضمن عدم پایبندی به قانون و رای مردم، ضمن خدشه دار نمودن جمهوریت نظام، با برپایی اجتماعات غیرقانونی خسران های بی شماری را به نظام مقدس اسلامی وارد نمودند، اقداماتی که عموما با شرع مقدس اسلام نیز (نظیر بی حرمتی های صورت پذیرفته در روز عاشورا) در تضاد کامل قرار داشتند.
 
گفتنی است در روزهای اخیر رسانه ها و عناصر نزدیک به جبهه اصلاحات هجمه های گسترده ای را بر علیه نظارت استصوابی شورای نگهبان وارد نموده اند. بنا بر نص صریح قانون اساسی، شورای نگهبان مفسر این قانون می باشد و بنا بر آن چه شورای نگهبان بارها اظهار داشته، نوع نظارت اعمال شده از سوی این شورا استصوابی خواهد بود.





94/11/4 - 18:12 - 2016-1-24 18:12:36





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن