تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 15 آذر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

ساختمان پزشکان

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

تابلو برق

خودارزیابی چیست

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1838158437




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«سگ و دیوانه عاشق» قصه عشق و درد است/ دست در جیب خودمان کردیم


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: فیلم فجر ۳۴ در آینه مهر
«سگ و دیوانه عاشق» قصه عشق و درد است/ دست در جیب خودمان کردیم

فیلم سگ و دیوانه عاشق


شناسهٔ خبر: 3023503 - شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴
هنر > سینمای ایران

کارگردان «سگ و دیوانه عاشق» تاکید کرد ساخته شدن این فیلم حاصل دست در جیب کردن، سر بالا گرفتن و عشق به سینما است. علی محمد قاسمی کارگردان و فیلمبردار سینمای ایران که با فیلم «سگ و دیوانه عاشق» در بخش «هنر و تجربه» سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد درباره ساختار این فیلم سینمایی به خبرنگار مهر گفت: «سگ و دیوانه عاشق» یک فیلم جاده ای است و کل داستان در فضای قهوه خانه و در محل گذر انسان ها از کنار هم می‌گذرد. داستان در ارتفاعات تالش روایت می شود و یکی از دلایل انتخاب تالش برای ساخت فیلم، آشنایی با بافت این منطقه و اشراف بر طبیعت سرسخت و زیبای منطقه بود که البته این طبیعت زیبا سخاوتمندانه نبود مدیریت‌های صحیح را لاپوشانی می کند. وی ادامه داد: طی ۱۰ سال گذشته با وام هایی که برای ساخت و ساز داده شده، بدون توجه به بافت زندگی مردم منطقه و به دلیل نبود مدیریت سیستماتیک، فضای بکر و با هویت منطقه از بین رفته و جای آن را خانه های نیمه ساز با بلوک های سیمانی گرفته است. البته با همه این مشکلات باز هم این منطقه به نسبت دیگر مناطق ایران کمترین تغییر را داشته و فضای مناسبی برای کارگردانی فیلم «سگ و دیوانه عاشق» به من می داد و توانستم جدا از فضای شهرنشینی و در فضایی بکر، وحشی و خشن فیلم مورد علاقه خود را بسازم. این کارگردان سینمای مستند درباره چگونگی ساخته شدن فیلم «سگ و دیوانه عاشق» توضیح داد: این فیلم حاصل دست در جیب کردن، سر بالا گرفتن، شور و هیاهوی مانده در سر، رفیقان رفیق و لذت محض سینمایی است که هیچ گاه دست از دست ما برنداشته و یار دلنشین تنهایی، دردها، غصه ها در زمانه خواستن ها و ندانستن ها و انواع بادها که هر روز می وزد بوده است.

قاسمی متذکر شد: فیلم «سگ و دیوانه عاشق» یک اثر قوم گرایانه نیست و  شکل روایت داستان به گونه ای است که می تواند همه جا باشد اما دلیل انتخاب ارتفاعات تالش برای فیلمبرداری این فیلم سینمایی این بود که سعی کردم در فضای مه گونه ای که این منطقه دارد عشق ها و دردهای زندگی امروز بشر را به تصویر بکشم. وی تاکید کرد: فضای روایت فیلم «سگ و دیوانه عاشق» یک فضای پر از مه و باد است که از مناظر طبیعی برای روایت قصه استفاده کرده ام و داستانی را که به آن اعتقاد داشتم کارگردانی کردم و فیلمی مستقل و با بودجه شخصی خود ساخته ام. در واقع دلم می خواست ساخت فیلمی بدون تهیه کننده را تجربه کنم تا بدون هیچ دخل و تصرف در محتوا و ساختار این اثر سینمایی را به پایان برسانم. فیلم «سگ و دیوانه عاشق» یک فعالیت گروهی بود کارگردان فیلم «بیگانه و بومی» در ادامه صحبت های خود با اشاره به عوامل تولید این فیلم سینمایی گفت: فیلم «سگ و دیوانه عاشق» یک فعالیت گروهی ۱۰ نفره بود که در فضایی دوست داشتنی انجام شد و من به شخصه با لذت این فیلم را کارگردانی کردم و هیچ پلانی در این فیلم وجود ندارد که بدون انرژی ساخته شده باشد و تک تک افراد گروه سعی کردند در حد توانایی و تخصصی که دارند بر اساس تجربه های مشترک در تولید این اثر سینمایی سهیم باشند. وی ادامه داد: محمود نظرعلیان، پیمان مقدمی، آسیه بخشی زاد و یک بازیگر فرانسوی- اسپانیایی به نام ناتالی آلونسوکاسال از بازیگران این فیلم سینمایی هستند. فیلم «سگ و دیوانه عاشق» یک فیلم ۸۴ دقیقه ای است که در حال حاضر در مرحله صداگذاری و تصحیح رنگ قرار دارد و در ادامه منطقی فیلم های قبلی من است.

قاسمی تصریح کرد: مجموع صحنه های این فیلم سینمایی با دوربین روی دست فیلمبرداری شده است و خودم فیلمبرداری، صدابرداری و تدوین و تهیه فیلم «سگ و دیوانه عاشق» را به عهده داشتم. همچنین اعظم نجفیان و خودم فیلمنامه این اثر سینمایی را نوشته ایم. این کارگردان و فیلمبردار سینمای ایران در ادامه صحبت های خود با اشاره به نمایش این فیلم در گروه سینمایی «هنر و تجربه» گفت: خوشحالم این فیلم در گروه سینمایی «هنر و تجربه» نمایش داده می شود چون احساسم این است که گروه سینمایی «هنر و تجربه» یک گروه دلسوز و هماهنگ است که خارج از حواشی سینما، تلاش می کند جریانی درست در سینمای ایران را پیش ببرد و معتقدم یکی از نکات مثبت در راه اندازی گروه سینمایی «هنر و تجربه» توجه ویژه و مدیریت درست حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در این بخش از بدنه سینمای ایران بوده است. در بخش هنر و تجربه انتخاب ها سالم تر بود قاسمی یادآور شد: امیدوارم جریان سینمایی «هنر و تجربه» به گونه ای پیش رود که با تغییر مدیریت دستخوش تغییرات نشود و خوشحالم که فیلم «سگ و دیوانه عاشق» در این گروه سینمایی در جشنواره فیلم فجر نمایش داده می شود. ضمن اینکه جشنواره فیلم فجر برخلاف ادعای مدیران طی سالیان مختلف از سلامت در انتخاب و داوری آثار برخوردار نبوده، اما فکر می کنم در بخش هنر و تجربه انتخاب ها سالم تر بوده است. این کارگردان و فیلمبردار سینمای ایران در ادامه صحبت های خود با اشاره به این مطلب که باید مراقب بود تا فیلم های آماتوری عنوان آثار تجربی را به خود نگیرند، گفت: تلقی نادرست در تعریف فیلم تجربی این است که بسیاری تصور می کنند فیلم یک کارگردان فیلم اولی را می توان یک اثر تجربی تلقی کرد اما اینگونه نیست، یک فیلم تجربه گرا فیلمی متعلق به یک کارگردان حرفه ای است که بر اساس اندوخته ها و تجربه های خود تلاش می کند به بیانی نو در سینما دست یابد. قاسمی در پایان یادآور شد: بنابراین هر فیلم بی ساختاری به معنای تجربه نیست بلکه سینمای تجربی کارکردهای مشخصی دارد و باید با نگاه های متفاوت در این حوزه فیلمسازی وارد شد که سینمای «هنر و تجربه» تلاش دارد در این راستا قدم بردارد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن