تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): هرگاه سفره پهن مى‏شود، چهار هزار فرشته در اطراف آن گرد مى‏آيند. چون بنده ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804552302




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شيوه تربيت ماماني و اسم جديد ماكاروني!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: شيوه تربيت ماماني و اسم جديد ماكاروني!
نویسنده : اولاد آدم 
اولاد آدم در صدد است تا يك شيوه تربيتي قديمي را كه بسيار كارگر هم بود، دوباره در سيستم آموزشي اقتصادي به كار گيرد و باعث شود تا از تجديدي و رفوزه شدن خيلي‌ها جلوگيري كند! لابد منتظريد تا ببينيد اين‌بار چگونه از مغزم استفاده كرده‌ام و كاري را مي‌خواهم بكنم كه حتي به عقل جن هم نرسيده چه برسد به آدم دو پا و اساتيد اقتصادي و اهالي كابينه! به شما بشارت بدهم كه راه دوري نمي‌خواهد برويد و اصلاً هم به تحريم و برجام و رفع تحريم كاري ندارد كه مجبور شويد صبر كنيد تا ببينيد چه بلايي بر سر سكه و دلار مي‌آيد و بايد دلار بگيريد و سكه بخريد يا سكه‌هايتان را بفروشيد و دلار انبار كنيد! تمام ويژگي اين روش تربيتي اولاد آدم در همين است كه احتياجي به هيچ آمار و ارقامي نيست و فقط كافي است كه...
بله! درست حدس زديد. اين همان سيستم ماماني است. يادتان مي‌آيد كه مادرها هميشه، يكي همسن و سال خودتان را توي فاميل يا در و همسايه پيدا مي‌كردند و بزرگ مي‌كردند و مي‌كوبيدند توي سرتان. مثلاً بچه زري خانم يا اسمال آقا يا ساير خانواده‌هايي كه مي‌شناختيد و باعث مي‌شدند كه حسرت بخوريد و بعدش هم به شما مي‌گفتند اگر دوست هم مي‌خواهي پيدا كني، برو با آنها دمخور شو تا شايد تو هم عاقبت بخير شوي و بشوي عين او! خود من بارها اينگونه مورد كودك‌آزاري قرار گرفته و تحقير شدم. اما آن زمان‌ها كه از جامعه مدني خبري نبود تا بروم و شكايت كنم كه شخصيتم مورد سركوب قرار گرفته !
البته از موضوع پرت نشوم (هميشه يا پرت مي‌شوم يا دچار پرت‌شدگي مي‌شوم يا پرتم مي‌كنند يا پرتي دارم). راستش قصدم اين بود كه با تأسي به اين شيوه ماماني، يكي را پيدا كنم و به كارخانجات و نعمت‌زاده و سيف، نشانش بدهم و بگويم برويد مثل بچه آدم از او تقليد كنيد! راستش پيدا كردن اين نمونه كار سختي است. از من نپرسيد كه كو نمونه؟ يعني به همين سادگي نمونه‌ام را لو بدهم؟ آن وقت از چين و هند و تركيه بيايند از رويش كپي بردارند و بروند؟... البته از آنجايي كه هدف اولاد آدم اعتلاي سيستم اقتصادي است و مي‌داند كه اين اقتصاد فشل همه را دارد جان به لب مي‌كند و از فرداي لغو تحريم هم به واسطه مديريت نابلد، كاري از پيش نمي‌برد، لذا بالاجبار ولي از صميم قلب نمونه‌اش را رو مي‌كند تا موجبات مكدرشدگي كسي پديدار نشود!
نمونه براي سركوفت به شيوه ماماني در اقتصاد كشور:
مهدي آثاريان رئيس انجمن صنفي كارخانجات ماكاروني، با بيان اينكه توليد ماكاروني در حال حاضر مشكلي ندارد، اظهار كرده: كارخانجات ماكاروني هم مشكلات خاصي كه جامعه صنعتي با آن روبه‌رو است را دارند، اما از لحاظ كلي كمبودي نداريم. ديديد چه نمونه متعالي و با‌كيفيتي! ياد بگيريد!آنها با اينكه كلي‌گويي مي‌كنند و از لحاظ كلي چيزي كم و كسر ندارند، حتي صادرات هم دارند. اما چون صادرات آنان كلي و در هم است، خودشان خبر ندارند كه به چه ميزان صادر مي‌كنند و مي‌گويند آمار صادرات ماكاروني توسط گمرك مشخص مي‌شود كه گمرك هم آخر سال اين جوجه‌ها را مي‌شمرد و به آنها خبر مي‌دهد كه چه كار كرده‌اند! نگوييد كه اينها همه‌اش شد كلي! آخر شركت‌هاي مختلف ماكاروني را صادر مي‌كنند و كارخانجات ميزان صادرات خود را به انجمن اطلاع نمي‌دهند تا رقابت فشرده‌تر شود! اما اين يك نمونه كامل از صنعتي است كه در دوران ركود اصلاً با ركود مواجه نشده!
البته اين نمونه را اولاد آدم تا پايان سال فقط ارائه مي‌دهد. چون معلوم نيست سال آينده قيمت ماكاروني و توليدش چه بشود! قيمت ماكاروني متناسب با قيمت آرد كه ماده اوليه ماكاروني است، افزايش مي‌يابد؛ بنابراين بايد ديد سال آينده قيمت گندم و آرد چقدر است. نگوييد كه در حال حاضر قيمت جهاني گندم كاهش يافته، آنها مي‌گويند ممكن است در آينده اين قيمت افزايش يابد.
 آنها اميدوارند سال آينده قيمت گندم آزاد‌سازي شود كه در آن صورت ثبات بهتري در اين كار ايجاد مي‌شود. شما الان برويد و براي تعطيلات عيد بليت بخواهيد، اگر كسي به شما عين آدم بلیت ارائه داد! اولاد آدم اسمش را عوض مي‌كند. مي‌گذارد اولاد حوا! (البته پيش خودمان بماند مديركل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شركت‌ها و مؤسسات هوانوردي سازمان هواپيمايي گفته: هرگونه فروش بي‌ضابطه بليت توسط دفتر خدمات مسافرت هوايي طرف قرارداد، مغاير با اجراي طرح آزادسازي تلقي مي‌شود و مسئوليت بر عهده شركت‌هاي هواپيمايي است و به آنها ربطي ندارد.)
حالا كه اين نمونه خوب را به شما معرفي كردم برويد و ياد بگيريد! البته در همينجا اولاد آدم از فرهنگستان ادب و هنر فارسي درخواستي عاجزانه دارد و آن اين است حالا كه اين صنعت از ديگر صنايع جلوتر است و مشكل كلي ندارد، يك اسم فارسي برايش انتخاب كنند تا ديگر هيچ دغدغه‌اي اولاد آدم نداشته باشد و شب سرش را با روي خوش به بالشت بمالد! نگوييد كه مگر ماكاروني فارسي نيست؟ حاشا و كلا! در ريشه‌يابي نام ماكاروني بين علماي اقتصاد، فرضيه بسيار است. برخي آن ‌را از واژه يوناني makaria يا غذاي عزا دانسته‌اند كه در وليمه مردگان خورده مي‌شده و نيز برخي از واژه ايتاليايي ammaccare كه به معني خمير له شده يا ورز داده شده است اما در زبان سانسكريت ريشه آن از ماكاراني مي‌آيد. تازه معنا و شكل ظاهري ماكاروني برحسب كشور يا منطقه تفاوت دارد. در ژاپن معمولاً به نوعي پاستا گفته مي‌شود كه شكل ظاهري آن به صورت ميله‌اي كوتاه سوراخ‌دار يا به شكل صدف يا طرح‌هاي متنوع ديگر است. در ايتاليا ماكاروني اشاره به نوعي پاستا به شكل ميله‌اي سوراخ‌دار كوتاه است. به زبان انگليسي، ماكاروني به معناي نوعي پاستاي ميله مانند كوتاه و سوراخ دار است، اما در بين ايتاليايي– امريكايي‌ها در سراسر فيلادلفيا و نيويورك، ماكاروني لفظي است كه به طوركلي به «پاستا» اشاره دارد. . . . در ايران واژه ماكاروني، هم معنا با پاستا و به صورت گسترده براي انواع اسپاگتي و ماكاروني طرح‌دار و غيره به كار مي‌رود.
پيشنهاد نام:
با توجه به اينكه در دولت تدبير، صنعت ماكاروني تنها صنعتي است كه به صورت كلي مشكلي ندارد، اولاد آدم پيشنهاد مي‌دهد اسم ماكاروني به «تدبير ميله‌اي سوراخ‌دار» تغيير نام پيدا كرده و در انتخابات بعدي به جاي سمبل «كليد» از ماكاروني استفاده شود.




منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن