تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821247304




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تربیت نیروهای متعهد بومی تنها راه توسعه استانهای محروم است


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


تربیت نیروهای متعهد بومی تنها راه توسعه استانهای محروم است استان‌ها > کهکیلویه و بویر احمد - استان کهگیلویه وبویر احمد در شاخص هایی مانند هوشمند سازی مدارس در کشور جایگاه خوبی دارد و مدارس عشایری استان صد در صد هوشمند هستند و آموزش و پرورش مدارس عشایری را به لپ تاپ مجهز کرده است.


  همایش یادگاران مهر با حضور معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش و رییس آموزش و پرورش عشایر کشور در شهر یاسوج برگزار شد..
به گزارش خبرآنلاین معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در همایش یادگاران مهر که در استان کهگیلویه وبویر احمد گفت:میانگین ترک تحصیل در استان یک ونیم درصد است که به نسبت میانگین کشور درصد بالایی است.
محمد دیمه ور گفت:نرخ تکرار پایه یا همان مردودی در این استان 2 و هفت دهم درصد است اگر بخواهیم با استانهایی مانند سیستان بلوچستان که نرخ تکرار پایه در آن 13 و هفت دهم درصد است مقایسه کنیم رقم پایینی است.
معاون آموزش ابتدایی ادامه داد: نرخ تجدید پایه در این استان به نسبت میانگین کشور بالاست و مسوولان باید برای کاهش آن تلاش کنند چرا که تجربه و تحقیقات نشان داده است که بچه هایی که مردود می شوند خودشان را شکست خورده می بینند و انگیزه خود را برای ادامه تحصیل از دست می دهند.
وی یادآور شد: استان کهگیلویه وبویر احمد در شاخص هایی مانند هوشمند سازی مدارس در کشور جایگاه خوبی دارد و مدارس عشایری استان صد در صد هوشمند هستند و آموزش و پرورش مدارس عشایری را به لپ تاپ مجهز کرده است.
دیمه ور با اشاره به تحقیقات یکی از برندگان جایزه نوبل گفت: کشورهایی که به دنبال رشد و توسعه هستند باید منابع و سرمایه گذاری خود را به دوره اول کودکی بیاورند.چرا که در این رده سنی 3 تا 10 سال است که می توانند ظرفیتهای نیروی انسانی را توانمند سازی کنند.
وی ادامه داد:دانشمندان معتقدند برای اینکه چشم انداز توسعه یک کشور را دید به جای صنایع و کشاورزی باید دبستانها ی پویا و شکوفا و سازمان های یادگیرنده را معیار ارزیابی دانست.
معاون آموزش ابتدایی با اشاره به بحران و رکود بزرگ اقتصادی آمریکا گفت: آمریکا برای برون رفت از مشکلات بزرگ اقتصادی اش برنامه ای به نام آموزش برای تغییر را طراحی و اجرا کرد و نتیجه آن هم موفق بود. ما نیز باید از تجارب موفق دنیا استفاده کنیم.
وی تصریح کرد تربیت مفهومی نیست که فقط یک دستگاه متولی آن باشد و آموزش و پرورش متولی تعلیم رسمی است در حالی که در دنیای جدید هزاران منبع غیر رسمی آموزشی وجود دارد که از منابع رسمی پیشی گرفته است.پس برنامه آموزشی که تدوین می کنیم باید قدرت رقابت داشته باشد.
در زمینه پوشش تحصیلی به 13 هزار مدرسه زیر 15 نفر در کشور وجود دارد و اگرچه حضور این مدارس به نفع اقتصاد نیست اما برای عدالت آموزشی حکم می کند همه مردم در دور افتاده ترین نقاط حق تحصیل داشته باشند. چرا که نمی توان حتی یک نفر را نادیده گرفت.
وی خطاب به مسوولان استانی تاکید کرد: اگر آموزش و پرورش در استانهایی که از نظر اقتصادی توسعه نیافته هستند مورد توجه قرار نگیرد تمام اقداماتشان بی نتیجه خواهد بود و فقط نیروی استانی متعهد خود استان می تواند به رشد و توسعه کمک کند..  



چهارشنبه 23 دی 1394 - 14:23:30





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن