تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):چهار چيز از خوشبختى و چهار چيز از بدبختى است: چهار چيز خوشبختى: همسر خوب، خانه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815081358




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشف کشتی آرژانتینی غرق شده در سال 1845


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
کشف کشتی آرژانتینی غرق شده در سال 1845
کشف کشتی آرژانتینی غرق شده در سال 1845 رسانه آرژانتینی «ته‌لام» گزارش داد که یک کشتی تاریخی متعلق به ارتش آرژانتین که در سال 1845 (1223) در جریان جنگ «اوبلیگادو» در این کشور غرق شده بود، کشف شده است.


به گزارش فرهنگ نیوز، طنماینده موزه «سان پدرو» و نماینده شهرداری «بوینوس آیرس» پایتخت آرژانتین روز گذشته طی یک نشست مطبوعاتی اعلام کردند: یک کشتی تاریخی متعلق به ارتش آرژانتین که در سال 1845 در جریان جنگ «اوبلیگادو» در این کشور غرق شده بود، در اعماق رود «پارانا» در استان «بوینوس آیرس» کشف شد.

«خولیو مارتینز» وزیر دفاع آرژانتین نیز طی بیانیه‌ای کشف این کشتی را تأیید و عنوان کرد: کشف این کشتی یک اکتشاف بی‌سابقه است که از ارزش تاریخی والایی برخوردار می‌باشد.

این کشتی در سال 1845 و در جریان جنگ شهر «اوبلیگادو» غرق شد؛ در این جنگ ارتش آرژانتین در مقابل ارتش فرانسه و ارتش انگلیس که به سوی این کشور در حال پیشروی بودند، ایستادگی کرد.

«توماس گرایک» فرمانده این کشتی پس از اتمام تمامی مهمات 6 توپخانه این کشتی، تصمیم می‌گیرد برای فرار از اسارت به دست دشمن، این کشتی را منفجر کند.

«خوزه لوئیس آگیلار» مدیر موزه «سان پدرو» در این راستا تصریح کرد: یک گروه کاوشگران متعلق به این موزه طبق معمول در حال گشت‌زنی در رود «پارانا» بودند که به جسم باریک و صافی که در اعماق این رودخانه قرار داشت، برخورد کردند و این کشف بزرگ را رقم زدند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در نگاه اول گمان کردیم که این شئ باید یک ابزار جنگی باشد اما پس از آن متوجه شدیم که این یک دکل 8 متری است که به کشتی جنگی که در اعماق 18 متری زمین قرار گرفته، تعلق دارد.

«خرمان سیبیرا» فرمانده نیروی دریایی ارتش آرژانتین نیز در این رابطه عنوان کرد: کشف یک ناو دریایی پس از 170 سال، رخداد مهمی در تاریخ کشور محسوب می‌شود.

وی در ادامه افزود: بازسازی مجدد تمامی قسمت‌های این کشتی بسیار دشوار است اما می‌توان دکل‌ها و برخی توپخانه‌های آن را برای نمایش در موزه بازسازی کرد.

منبع: فارس


94/10/21 - 12:50 - 2016-1-11 12:50:20





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن