تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): بهشتى‏ها چهار نشانه دارند: روى گشاده، زبان نرم، دل مهربان و دستِ دهنده.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816462342




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرزاد موتمن: در حال از دست‌ دادن خوبی‌ها هستیم


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


فرزاد موتمن: در حال از دست‌ دادن خوبی‌ها هستیم فرهنگ > سینما - اعتماد نوشت: آلودگی هوا، بوی تند و تیزی دارد. حتی حالا که باران آمده و اوضاع کمی بهتر شده، وقتی در پیاده‌روهای تهران راه می‌روم، بوی آلودگی هوا را احساس می‌کنم؛

فرزاد موتمن: آلودگي هوا، بوي تند و تيزي دارد. حتي حالا كه باران آمده و اوضاع كمي بهتر شده، وقتي در پياده‌روهاي تهران راه مي‌روم، بوي آلودگي هوا را احساس مي‌كنم؛ اين بو در بيني آدم مي‌پيچد و گاهي هم حتي سردرد مي‌آورد. گفتم گاهي، چون به‌نظر مي‌رسد سيستم داخلي بدن ما شهروندان تهران به اين بوي تند و تيز عادت كرده و در ميان تمامي بوهاي مطبوعي كه در عالم وجود دارد، بوي آلودگي هوا را به‌خوبي تشخيص مي‌دهيم و شايد نيازي نباشد كارشناس هواشناسي خبر آلودگي هوا را اعلام كند، چون شهروندان تهران آنقدر آلودگي هوا كشيده‌اند كه تا الان بيشتر آنها كارشناسان قابلي در عرصه هواشناسي شده‌اند.

البته اين چند روز به‌ لطف بارندگي‌هاي مكرر هواي پاك را استنشاق مي‌كنيم و اگر خدا بخواهد از آن بوي تند و تيز آلودگي‌ هوا هم خبري نيست. اما حتي اگر آلودگي هوا هم خلق آدم را تنگ نكند باز يك چيز پيدا مي‌شود كه مردم را در شهر خسته و عصبي كند. مثلا همين امروز در اين هواي پاك و دوست‌داشتني باز مي‌شد چند نفري را پيدا كرد كه موقع سوار شدن به مترو يا اتوبوس يكديگر را هل دهند، از مترو كه بگذريم چند نفر هم در خيابان مشغول داد و فرياد سر هم بودند. دعواهاي موبايلي هم كه تمامي ندارد، هرجا مي‌روي يك نفر پيدا مي‌شود كه در حال مشاجره‌اي مفصل با تلفن همراه باشد. مشاجره‌هايي كه گاهي آنقدر از ادب و اخلاق دور مي‌شود كه آدم دلش مي‌خواهد همان لحظه تا آنجا كه مي‌تواند از آن فرد فاصله بگيرد.

كارشناسان اجتماعي در مطبوعات و رسانه‌ها به رفتارهايي كه باعث ايجاد فشار عصبي روي شهروندان مي‌شود، پرخاشگري‌هاي اجتماعي مي‌گويند؛ پرخاشگري‌هايي كه آدم وقتي با آنها مواجه مي‌شود، دلش مي‌خواهد به يك جاي آرامش‌بخش پناهنده شود. اما دريغ كه اين شهر ١٢ ميليون نفري آنقدر پر از هرج و مرج است كه پيدا كردن يك جاي آرامش بخش در آن مثل يك روياست.

شايد تنها جايي كه مي‌توان در آن آرام گرفت، خانه باشد، البته اگر صداهاي آزاردهنده شهر قدرت نفوذ به خانه را پيدا نكنند. يك‌ زماني بود، كه سر شب‌ها وقتي در خانه حوصله‌ات سر مي‌رفت سوار ماشين مي‌شدي و در اطراف خانه و محله يك گشتي مي‌زدي يا مدتي را در يك پارك پياده‌روي مي‌كردي اما حالا هر چقدر هم حوصله‌ات سربرود نمي‌تواني به گردش بروي، همان اول، از تصاوير آزاردهنده شهر كه شامل صداي بوق ماشين‌ها و رفتارهاي تند و تيز مردم با هم است، خسته‌ مي‌شوي و ترجيح مي‌دهي در خانه بنشيني و سرت را به كارهاي شخصي گرم كني. رفتارهاي تند و تيز ما شهروندان بيش از آن بوي تند و تيز آلودگي هوا آزاردهنده شده. اين مدت از هر طرف راهكارهاي زيادي براي آلودگي هوا پيشنهاد مي‌شود، كاش براي نزديك شدن‌ شهروندان به يكديگر و مقابله با پرخاشگري‌ اجتماعي هم راهكارهايي پيشنهاد شود، راهكاري كه ايراني‌ها را به فرهنگ اصيل‌شان بازگرداند.

اين دوري ما از يكديگر اتفاق خوشايندي نيست. ما در حال از دست‌ دادن تمام آن خوبي‌ها، احترام و ادبي كه در گذشته ايرانيان مثال‌زدني بود، هستيم و پرخاشگري را جايگزين كرده‌ايم. اتفاقي كه سرانجام خوبي ندارد. همه بايد در نقش شهروندي خود، نسبت به اين موضوعات حساس باشيم.

۵۸۵۸

کلید واژه ها: کارگردانان سینمای ایران - سینمای ایران -




دوشنبه 21 دی 1394 - 08:27:12





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن