تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده اى حقیقت ایمانش را کامل نمى کند مگر این که در او سه خصلت باشد: دین شناسى، تدبر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805150402




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ملاک انتخاب رشته ،رغبت و علاقه دانش آموز براساس امکانات ونیازجامعه است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: چهاربند درجمع مدیران و مشاوران منطقه 13عنوان كرد؛ ملاک انتخاب رشته ،رغبت و علاقه دانش آموز براساس امکانات ونیازجامعه است مدیر كل آموزش و پرورش شهر تهران گفت :آموزش متوسطه دوره دوم حلقه اتصال با دانشگاه یا بازار کار است در بسیاری از کشورها ممکن است این طور نباشد و دوره دوم متوسطه آنها همچنان عمومی باشد ولی در ایران این طور است .
۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۶ دي ساعت 16:49

خبرگزاری پانا+

به گزارش پانا شهر تهران ، اسفندیار چهاربند مدیرکل آموزش و پرورش شهرتهران با اشاره به اهمیت موضوع هدایت تحصیلی، بیان داشت باید دانش آموزان و اولیا در این خصوص کاملا توجیه شوند .مدتی طولانی مقطع متوسطه یک از هدایت تحصیلی دور بوده و دوباره درگیر این بحث شده است ، چون هدایت تحصیلی انتخاب مهم و تعیین کننده است حتی المقدور باید این تصمیم گیری منطقی باشد و مصالح دانش آموز و کشور در نظر گرفته شود چرا که استمرار تحصیلی و رویکرد شغلی دانش آموزان متاثر از آن است .

وی افزود :اهمیت تعیین رشته برای دانش آموزان و اولیاء آنان باید تبیین شود که احساسی انتخاب رشته نکنند مسئولین آموزش وپرورش باید خود کاملا احاطه بر کار داشته باشند و این را به اولیا و دانش آموزان منتقل کنندکه قطعا چالش تابستان سال آینده هدایت تحصیلی در پایه نهم خواهد بود.

  چهاربند درادامه گفت : دور دوم متوسطه باید ماهیتش شناخته شود چون اگر ماهیت دوره دوم شناخته نشود اولیا و دانش آموزان دچار مشکل خواهند شد ،اولیا باید بدانندکه توزیع دانش آموزان به صورت متعادل انجام شود . دور دوم متوسطه نیمه تخصصی است ،آموزش ابتدایی و دوره اول متوسطه آموزش عمومی است ودر کل کشور از یک سطح برخوردار است ولی دردوره دوم ماهیت آموزش تغییر می کند در این دوره جریان آموزشی عمومی ادامه پیدا می کند ولی ماهیت دروس، نیمه تخصصی می شود و زمینه برای آموزش تخصصی در دانشگاه ها و یا بازار کار پیدا می کند. آموزش متوسطه دوره دوم حلقه اتصال با دانشگاه یا بازار کار است در بسیاری از کشورها ممکن است این طور نباشد و دوره دوم متوسطه آنها همچنان عمومی باشد ولی در ایران این طور است .

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران افزود : بنابراین دوره دوم چون ماهیت نیمه تخصصی دارد چالش مهمی به وجود می آید و آن این است که دانش آموزان باید در این دوره با انتخاب رشته مسیر آینده خود را برگزینند. درانتخاب رشته چند معیارمهم از جمله استعداد، میل ورغبت دانش آموز ، نیازجامعه، امکانات موجود باید لحاظ گردد .

وی افزود: اولین معیار حد نصاب نمرات است که استعداد دانش آموز سنجیده می شود. بایدنوع آموزشی که انتخاب می شود با استعداددانش آموزان تناسب داشته باشد .اما امکانات و نیاز منطقه ،شهر و کشور رانیز باید در نظر گرفت. توزیع متناسب و متوازن راباید از همین الان در نظر بگیریم باید ظرفیت بندی و سازماندهی از همین الان شروع شود و این وظیفه کمیته هدایت تحصیلی مناطق است . ما باید ببینیم که اساسا ظرفیت داریم یا نه ، اینجاست که بین تقاضا و عرضه ارتباط برقرار شود و توازن نیز ایجاد می شود. بنابر این باید برای چالش بین انتخاب واحد دانش آموزان ، خانواده و شکافی که بین محدودیت امکانات و نیاز کشور وجود دارد سازگاری ایجاد کنیم.

چهاربند در ادامه با اشاره بر این نکته که رشته علوم انسانی از رشته های مهم و تاثیر گذار در جامعه است ، هدایت 20ازدانش آموزان مستعد و علاقه مند و ایجاد زمینه های مساعد در مدارس فرهنگ برای پرورش این گروه از دانش آموزان را از اهداف هدایت تحصیلی صحیح دانستند .

چهاربندامکان ادامه تحصیل برای دانش آموزان رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش تا سطح دکتری با سیاست گذاری های جدید در دانشگاه علمی کاربردی را از ویژگی های مثبت این رشته برشمرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن